Kei harde Fonografie!

De pitch shift in Cubase vind ik wat complex
dus heb ik een eenvoudige pitch shifter (gratis) gedownload
(gewoon draaien) en heb de bijna alle stemmen naar beneden ge-pitch...

Ook ga ik binnenkort experimenteren met Spectrasonics Flow capture...:P:{
 
Je hebt dit soort dingen, ook voor streaming naar je headphone maar ik weet niet hoe goed het werkt, maar ja je kan het zo terugsturen naar Bol natuurlijk als het niets is;
Ik heb bij Amazone een UGREEN bluetooth adapter besteld.
Ik heb nog 'n paar Jabra bluetooth dopjes over dus die zullen wel verbinding maken (hoop ik)

Als hij niet werkt stuur ik het weer op onder de naam 'non-compatible'.

Bedankt voor de tip! :okdan:
 

Attachments

  • ugreen-bluetooth-50-adapter-2-in-1-receiver-en-transmitter_1.jpg
    ugreen-bluetooth-50-adapter-2-in-1-receiver-en-transmitter_1.jpg
    16,5 KB · Bekeken: 27
Hier een mooi voorbeeld van 'cinema geluid overdracht simuleren'.
Zoals bloederige breek geluiden (een papika en een watermeloen etc).

Hoe dat vrouwke zich inzet om het zo synchroon te houden en het in één take neer te zetten (anders heeft de fruitboer geen werk meer :D)
Je ziet hoe zij gefocust en gecontroleerd kijkt/beweegt en niet afwijkt van het geluidloze film fragment.

Je hoor ook het verschil tussen echte realtime geluiden en bewerkte geluiden die (later) uit de studio komen...

 
Als hij niet werkt stuur ik het weer op onder de naam 'non-compatible'.
En het gaat niet...:o:
op 'n een of andere manier maak de bluetooth adapter geen contact met de fieldrecorder...
leuk geprobeerd maar ik heb het terug laten verzenden als...

Dan maar met de gewone Samson SR850 koptelefoon werken...
Nou komt mijn vraag: hoe voorkom ik dat de kabel niet tegen de standaard of ik of iets anders komt/raakt?
De koptelefoon aansluitingen van de H1n zitten net onder microfoons en dat hoor je!
 
En het gaat niet...:o:
op 'n een of andere manier maak de bluetooth adapter geen contact met de fieldrecorder...
leuk geprobeerd maar ik heb het terug laten verzenden als...
Ai da's jammer, je zou een mailtje naar Zoom kunnen sturen of hun weten welke adapter wel werkt.
Nou komt mijn vraag: hoe voorkom ik dat de kabel niet tegen de standaard of ik of iets anders komt/raakt?
De koptelefoon aansluitingen van de H1n zitten net onder microfoons en dat hoor je!
Je koopt bij Action een rol van dat schilderstape, kost bijna niets en dan plak je de draad vast aan de zijkant ergens en dwing je de draad een bepaalde richting op zodat ie niet de standaard raakt en laat geen lijmmresten achter bij verwijderen, enige nadeel is dat je bij elke sessie weer even een stukje tape moet bevestigen maar ik denk dat je op die manier wel kan werken.
 
Ha, dank je!
schilders tape!:okdan:

Zijn er misschien bepaalde lussen of houders die speciaal voor dit doel/probleem is gemaakt op de markt?
Of moet ik zelf zien/horen om er achter te komen: manieren bekabeling en hoe zo storingsvrij vrij te bewegen...
 
Zijn er misschien bepaalde lussen of houders die speciaal voor dit doel/probleem is gemaakt op de markt?

Je kunt 'ns zoeken naar plakzadels die klein genoeg zijn zodat je die op het apparaat kunt plakken. Kabeltje kun je daarop vastzetten met een tie wrap.
 
Zijn er misschien bepaalde lussen of houders die speciaal voor dit doel/probleem is gemaakt op de markt?
Ik zat daar aan te denken maar ik wist niet goed hoe je werkte en of je elke keer de headphone weer los wil maken of zo dus ik liet verder advies achterwege
Of moet ik zelf zien/horen om er achter te komen: manieren bekabeling en hoe zo storingsvrij vrij te bewegen...
Lijkt me dat je zelf het beste kan uitvogelen wat goed werkt maar met die schilderstape kan je heel makkelijk elke keer even het vastplakken en je maakt het zo weer los als je headphone niet nodig is.
Maar misschien dat hier iets tussen zit wat je een idee geeft; oogje voor draad - Google Suche
 
Ik zal eens kijken wat er allemaal op de markt is;
steeds als ik iets wil opnemen (zoals het kraken van een paprika) "klaar? en 'KRR'domp'RT!😱
nét als ik de paprika breek stoot ik met mijn kabel ergens tegen aan en weg is je opnamen vooral als je maar 1 paprika hebt!:P
 
steeds als ik iets wil opnemen (zoals het kraken van een paprika) "klaar? en 'KRR'domp'RT!😱
nét als ik de paprika breek stoot ik met mijn kabel ergens tegen aan en weg is je opnamen vooral als je maar 1 paprika hebt!:P
Maar je hebt dan wél goede opnames van je kabel tegen de mic, beetje fx er op lekker man! ;)
 
Hier een mooi voorbeeld van 'cinema geluid overdracht simuleren'.
Zoals bloederige breek geluiden (een papika en een watermeloen etc).

Hoe dat vrouwke zich inzet om het zo synchroon te houden en het in één take neer te zetten (anders heeft de fruitboer geen werk meer :D)
Je ziet hoe zij gefocust en gecontroleerd kijkt/beweegt en niet afwijkt van het geluidloze film fragment.

Je hoor ook het verschil tussen echte realtime geluiden en bewerkte geluiden die (later) uit de studio komen...


Awesome. Cool hoe ze bij ieder scenario wel iets weet waar ze op terug kan vallen. Dat is ervaring natuurlijk.
 
Ze had wat moeite om Whoopi Goldberg na te doen (lopen)
Waarschijnlijk voor haar gewicht tegenover Whoopi (een take met hogen hakken)
en de deadline kwam steeds dichterbij...
later kon ze er wel om lachen... :okdan:
 
Back
Top