Virus C niet werkend in Cubase 5

JorgV : Ik zie het muziek nootje wel verschijnen in beeld als ik op mn toetsen druk

Mijn midiboard zit op de usb aangesloten. misschien dat dit het is? Ik heb de connection center gedownload en gelinkt, maar als ik de koptelefoon erin doe en op mn midiboard speel gebeurd er niets qua geluid.. alleen het muzieknootje verschijnt dan wel..

djrazor : Als ik die uit zet dan reageert mn midi track helemaal niet meer.. Maar het Record Enable icoontje staat inderdaad wel aan als ik mijn audiospoor geselecteerd heb

Toch vergist. als ik mijn audiospoor selecteer, staat bij de midi niet het Record Enable icoontje nog aan.
 
En dat sounddiver verhaald? Zou dat ermee te maken kunnen hebben?
 
JorgV : Ik zie het muziek nootje wel verschijnen in beeld als ik op mn toetsen druk

Mijn midiboard zit op de usb aangesloten. misschien dat dit het is? Ik heb de connection center gedownload en gelinkt, maar als ik de koptelefoon erin doe en op mn midiboard speel gebeurd er niets qua geluid.. alleen het muzieknootje verschijnt dan wel..

djrazor : Als ik die uit zet dan reageert mn midi track helemaal niet meer.. Maar het Record Enable icoontje staat inderdaad wel aan als ik mijn audiospoor geselecteerd heb

Toch vergist. als ik mijn audiospoor selecteer, staat bij de midi niet het Record Enable icoontje nog aan.
Ik zal het nog eens herhalen:
Een paar screenshots zouden heel handig zijn, dan kunnen we zien hoe je tracks ingesteld staan, enzo ;)
 
JorgV : Ik zie het muziek nootje wel verschijnen in beeld als ik op mn toetsen druk

Mijn midiboard zit op de usb aangesloten. misschien dat dit het is? Ik heb de connection center gedownload en gelinkt, maar als ik de koptelefoon erin doe en op mn midiboard speel gebeurd er niets qua geluid.. alleen het muzieknootje verschijnt dan wel..

djrazor : Als ik die uit zet dan reageert mn midi track helemaal niet meer.. Maar het Record Enable icoontje staat inderdaad wel aan als ik mijn audiospoor geselecteerd heb

Toch vergist. als ik mijn audiospoor selecteer, staat bij de midi niet het Record Enable icoontje nog aan.

Juist ja... Zet hem nadat je het audiospoor geselecteerd hebt weer aan; doet 'ie het dan wel?
 
Wel muzieknoot maar geen geluid - verkeerd MIDIkanaal of verkeerde output.
 
En dat wat? Wat is een "verhaald"? Meer info aub.
Sorry dat een typfout ook kan gebeuren :P Ik las ergens over een sounddiver en Virus C? Wat het precies inhield weet ik ook niet.. Het scheen iets te maken te hebben met sound opslaan en in jou patches kunnen kijken? Waarvan zou je evt screenshots willen hebben.. Dan maak ik die even

Juist ja... Zet hem nadat je het audiospoor geselecteerd hebt weer aan; doet 'ie het dan wel?

Yep.. alleen dan doet die het nog niet =(

Wel muzieknoot maar geen geluid - verkeerd MIDIkanaal of verkeerde output.

Heb maar 1 output waaruit ik kan kiezen, omdat er maar 1 geluidskaart aanwezig is.. Verkeerd midikanaal heb ik ook al uitgesloten
 
Zal nog even de opstelling vermelden, straks zit daar gewoon de fout..

Audio Kontrol 1 - op USB van de computer
Audio Kontrol Midi Out naar Virus C Midi In
Virus Audio Kabels L+R naar Audio Kontrol Input 1+2
Audio Kontrol Outputs 3+4 naar de KRK Rokit 6 G2 Monitoren
 
Sorry voor de onduidelijkheid; ik bedoelde de verkeerde output op de Virus. Ik zou er niet raar van opkijken als de Audition-knoppencombo niet dezelfde outputs gebruikt als de reguliere, omdat je gewoon snel even wil testen. Maar ik kan het mis hebben.

Je opstelling lijkt me gewoon goed te zijn, ik zie niks wat fout zou moeten zijn. Je ziet het muzieknootje, dus MIDI arriveert in de Virus. De enige vraag is dan waarom dat er op de Virus niks lijkt te reageren.

Kun je alsnog wat screenshots nemen van Cubase?
 
Precies dat is dus het rare eraan.. Je ziet het muzieknootje maar hij reageert qua geluid dan niet..
Waarvan precies zou je screenshots willen zien?

Thanks alvast iedereen voor de nodige tips en hulp!
 
Nog een laatste poging dan:

Waarschijnlijk heb je deze Virus C zojuist van iemand overgenomen. Wellicht heeft die er instellingen in gemaakt (zoals het globale MIDI ontvangst kanaal, volume van de part, zoiets) die jij nu niet zo 1-2-3 kunt vinden. Doe eens een factory reset, zodat hij weer de (logische) fabrieks instellingen heeft: Virus uitzetten->LFO1 shape indrukken en vasthouden->Virus weer aanzetten (je bent dan ook eventuele patches van jezelf kwijt; alles gaat naar de fabrieksinstellingen)

Probeer dan mijn stappen nog eens. Ook met koptelefoon/Connection center , om Cubase nog maar even buiten beschouwing te laten.
 
Alleen nu heb ik nog 1 vraag.. Heb dus een Emagic Sounddiver gedownload.. alleen kan hem niet installeren omdat het een SIT File is?
 
En layeren lijkt me nu ook anders als met een normale vst.. die klik je nog een keer aan en hoppa layer heb je.. Hoe zit dat nu met de virus?
 
En hoe werkt dat dan verder precies? Ik ben echt het principe van vst gewend..
Moet ik dan iedere keer een nieuw audiospoor + midispoor aanmaken? En hoe wijs je die dan weer toe aan het geluid dat je wilt?
 
Nee, 1 audio kanaal is genoeg, want alles komt uit dezelfde outputs op de virus. Wel voor elke sound een apart midi spoor, tenzij je voor verschillende parts hetzelfde kanaal toewijst op je virus.

Maar nu komen we wel echt in de RTFM-zone... Mijn Virus B heeft een hele fijne toegankelijke handleiding. Verder zou je er (nogmaals) echt goed aan doen je wat te verdiepen in basis begrippen...
 
Hmm klote.. Heb de computer uitgezet en opnieuw opgestart en nu werkt die dus niet meer zoals net..

Denk dat ik mijn audio kontrol even opnieuw moet installeren ofiets.. als ik de sounddiver open geeft die aan dat die mn virus niet ziet en problemen heeft met de audio kontrol
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top