The Woot Zone

Enige tijd geleden heb ik mijn YouTube en Bandcamp account beëindigd. Tegenwoordig gebruik ik alleen nog mijn eigen website i.c.m. Dropbox. Bij deze post ik de tracks daarom nogmaals los via Synthforum zelf.

Misschien dat een moderator de oude posts met de YouTube en Bandcamp linkjes kan aanpassen/verwijderen? :okdan:
 

Attachments

  • Wootson - 15000 Light-years.mp3
    9,2 MB · Bekeken: 94
  • Wootson - Adrift in the Wind.mp3
    8 MB · Bekeken: 104
  • Wootson - EVP.mp3
    9,2 MB · Bekeken: 92
  • Wootson - Floating Caramel.mp3
    9,5 MB · Bekeken: 94
  • Wootson - Milky Way.mp3
    8,7 MB · Bekeken: 106
Meer tracks. Sunrise is wel zeer toepasselijk voor dit zomerse weekend. :mexico:
 

Attachments

  • Wootson - Sunrise.mp3
    9,9 MB · Bekeken: 89
  • Wootson - The End.mp3
    7,3 MB · Bekeken: 95
  • Wootson - The Golden Starfield.mp3
    9,4 MB · Bekeken: 86
  • Wootson - The Arrival.mp3
    9,4 MB · Bekeken: 94
  • Wootson - We Come to Eat.mp3
    8,8 MB · Bekeken: 95
Nog een track (Welcome to the Woot Zone) en wat materiaal uit de serie Improvisation/Experimentation.

Episode 1: Housy Beat Meets Fuzzy Bass/Lead
Episode 3: Whistling Through the Galaxy
Episode 8: Crystal Funk

Via de linkjes in mijn signature kun je de tracks gratis in hoge kwaliteit downloaden (320kbps MP3, 1411kbps WAV).
 

Attachments

  • Wootson - Welcome to the Woot Zone.mp3
    8,9 MB · Bekeken: 87
  • Wootson - Improvisation Experimentation - Episode 1.mp3
    9,2 MB · Bekeken: 91
  • Wootson - Improvisation Experimentation - Episode 3.mp3
    9,1 MB · Bekeken: 93
  • Wootson - Improvisation Experimentation - Episode 8.mp3
    9,8 MB · Bekeken: 91
Improvisation/Experimentation - Episode 9: Rocket Science
Mijn laatste arpeggiator ruimtereis met de Waldorf Rocket (inmiddels verkocht).
https://soundcloud.com/wootson/episode-9

Improvisation/Experimentation - Episode 10: Ten Loveable Tits
Voor een appel en een ei kocht ik begin september een tweedehands licentie van Ableton Live 9 Intro. Ik kwam al snel tot de conclusie dat deze DAW niet voor mij is bestemd maar heb hiermee alsnog een leuk acid-achtig brouwsel weten te maken. De titel is een anagram van de oorspronkelijke titel "Ableton Live Test".
https://soundcloud.com/wootson/episode-10

Dance Rules (Original Mix)
a4200170408_2.jpg

Via een forumlid heb ik gisteren Korg DS-10 voor de Nintendo (3)DS weten te bemachtigen. Deze track (genre: superstoere botsauto-techno) is het resultaat van enkele uurtjes stoeien met twee synth parts en vier drum parts. Al met al heeft Korg DS-10 een prettige interface, kun je er bruikbare sounds uit halen en is het écht portable. Ik heb geen dure smartphone of tablet, dus dit is voor mij echt ideaal. Ik kijk ook erg uit naar de Korg M01D applicatie die deze herfst word uitgebracht via de Nintendo eShop. De titel is trouwens een anagram van "Dual Screen".
https://soundcloud.com/wootson/dance-rules-original-mix

Weet iemand trouwens naar welke persoon ik een PM kan sturen voor het aanpassen/verwijderen van enkele posts binnen deze thread? Het algemene e-mailadres krijg ik nooit bericht van terug.
 
Die track met de Waldorf Rocket klinkt ontzettend lekker.. toch wel :) Waarom heb je em eigenlijk weggedaan?

Leuk dat verhaal achter die Ableton 9 track.. :) Klinkt ook erg oke :okdan: En werkt zeker oké als DAW ben sinds kort ook over ;)

DS-10 vind ik ook 'n verleidelijk dingetje.. ook weleens naar zitten kijken.. geinig trackie ook wat je ermee hebt gemaakt. :

Leuke experimentjes.. :okdan: ik ga je volgen ;)
 
Die track met de Waldorf Rocket klinkt ontzettend lekker.. toch wel :) Waarom heb je em eigenlijk weggedaan?

De Rocket klinkt inderdaad best wel lekker. Ik heb hem voornamelijk weggedaan omdat ik de setup thuis zo klein mogelijk wil houden en in principe meer doe met mijn andere twee synths. Met een workstation en een virtueel analoge synth kan ik eigenlijk alles maken wat ik leuk vind. Alhoewel ik voor sommige geluiden die makkelijk uit de Rocket komen wel wat meer moeite moet doen om tot een vergelijkbaar resultaat te komen. Met de GAIA kun je ook wel aardig scheuren, maar met de Rocket hoef je daar geen enkele moeite voor te doen. Daarnaast zocht ik ook al langer iets écht draagbaars voor onderweg (alsmede een drumcomputer-achtig iets) en besloot ik om van het geld dat de Rocket opbracht een Nintendo 3DS te kopen. Met de bedoeling daar later nog Korg DS-10 en M01D voor te halen. Een muziekstudio op zakformaat en zo kan ik mijn andere hobby (gamen) ook mooi combineren. :luv:

Korg gezegd: iets "moest" de deur uit en ik ben meer gehecht aan de TR61 en de GAIA.

Leuk dat verhaal achter die Ableton 9 track.. :) Klinkt ook erg oke :okdan: En werkt zeker oké als DAW ben sinds kort ook over ;)

Ik heb heel wat DAW's uitgeprobeerd tot op heden, maar ik verzuip al snel in de hoeveelheid aan opties en obscure interfaces. Ik zocht altijd iets dat tussen Magix Music Maker en een professionele oplossing in zit. Dus niet te simpel maar ook niet te uitgebreid en voornamelijk gericht op MIDI i.p.v. VST's en loops/samples. Daarbij kan ik maar geen oplossing vinden voor lag-loos MIDI en audio via USB. Zelfs de zogenaamd zeer snelle 10ms lag op een goede audio interface word ik al helemaal gestoord van. Ondertussen heb ik de moed volledig opgegeven en blijf ik lekker bij mijn oude vertrouwde hardware sequencer i.c.m. live dingetjes inspelen en tweaken. En met de sequencers van Korg DS-10 en M01D kom ik ook een heel eind.

DS-10 vind ik ook 'n verleidelijk dingetje.. ook weleens naar zitten kijken.. geinig trackie ook wat je ermee hebt gemaakt. :

Leuke experimentjes.. :okdan: ik ga je volgen ;)

Thanks en veel luisterplezier. *D
 
Inferno
a0855542410_2.jpg

Genre: vurige Korg DS-10 techno. Vernoemd naar de legendarische Crusti Croc Inferno chips van de LIDL.
Hot. Extra Hot. Inferno.
https://soundcloud.com/wootson/inferno
 
Fay
a1581228475_2.jpg

Wederom een track gemaakt met Korg DS-10. Ik kan het genre niet echt benoemen dus ik noem het maar feeënmuziek.
http://soundcloud.com/wootson/fay/
 
Thanks! *D De bassline ben ik wel even mee bezig geweest dus het is leuk om te horen dat de track in de smaak valt. De gehele track is gemaakt met Korg DS-10 (niet de plus versie) wat ik draai op de Nintendo 3DS. Korg DS-10 is een VA synth en qua opties een kruising tussen de Korg MS-10 en MS-20 synthesizers, met nog héél veel extra's. Ik vind het echt een geniaal programma qua interface en workflow.
 
Back
Top