Master fx op verschillende bussen SX

dextah

Ouwe rot
Lid sinds
22 juli 2002
Berichten
3.360
Locatie
The Triple Galaxy Collision
Hoe kan ik in Cubase SX master fx naar verschillende bussen te sturen .
Ik heb nu compressie op bus 1 en wil een andere compressie op de andere bussen .
Kan het niet vinden in de manual en niet op het Cubase forum . Ik heb alleen dat nutteloze getting started boekje die ik kreeg bij het updaten .

B.v.d
 
Master FX kan alleen over de master. (lijkt me logisch)
En dat is geen bus of zo. (Ik gebruik hem zelfs nooit, dus ook geen master FX)

En per bus heb je een aantal inserts en sends die je ook kunt gebruiken.
Die bussen kun je dan wel weer doorsturen naar de master, andere outputs of andere bussen.
De mogelijkheden die je daar mee hebt lijken mij ruim voldoende.
 
ik maak(te) altijd groups aan en daar deed ik de compressie. Zo kan je alle drums ofzo naar 1 group sturen en de rest naar een andere group. Works like a charm.


Arv
 
Tot nu toe liet ik alles op mijn tafel binnen komen en daar compressde ik het .
Drums compress ik nooit software matig .
Maar nu heb ik naar mijn mening een goed klinkende soft compressor en wil verschillende bussen compressen .
Ik dacht dat er inserts op iedere bus zouden zitten .
Heb er eigenlijk nooit naar gekeken .
Dus als ik een group maak dan kan ik die naar verschillende bussen sturen ?
Of kan het dan ook alleen op bus 1 ?
 
Op elk kanaal zitten inserts en sends (ook midi!).

Misschien niet onhandig om qua documentatie toch wat meer over SX op te zoeken misschien?
 
Origineel geplaatst door fuse
Misschien niet onhandig om qua documentatie toch wat meer over SX op te zoeken misschien?


ik zou toch zweren dat het allemaal in die PDF's staat vermeld.. :D
 
Origineel geplaatst door fuse
Op elk kanaal zitten inserts en sends (ook midi!).

Misschien niet onhandig om qua documentatie toch wat meer over SX op te zoeken misschien?


Pff laat maar .
Heb ik weer lekker veel aan .
Ik heb het niet over een kanaal maar over een bus .
Ik wist dat nog niet dat je op ieder kanaal een insert hebt .
Bedankt
 
Tsja, ik zie een bus ook als een kanaal.

Het programma werkt gewoon anders als een mixer. En ze proberen wel het ongeveer zo te laten lijken zodat je minder hoeft te zoeken, maar in dit geval dus wel.

En niet boos worden hoor. ;)

Bij elk kanaal zit een 'e' knopje, en via die weg kom je wel waar je moet zijn. Heel erg voor de hand liggend als je het weet, maar dus niet als je het niet weet. :)
 
Elk kanaal in SX kan gestuurd worden naar de individuele bussen van je geluidskaart. Zo ook de groups. Dus als je gecompressde drums in 1 group zet bv. en die weer koppeld naar bv BUS1/2 dan zit je goed denk ik? Op zich werkt het wel goed hoor.Je kan namlelijk ook een venster openen waar je sliders hebt voor de verschillende BUS volumes (maar je master is de laatste trap).

succes Dextah!
 
Hey Arv thnx !
Wat jij zei is wat ik bedoelde .
Als iedereen nou gewoon een antwoord geeft en elkaar helpt in plaats van betweterig te gaan doen ........
Nogmaals bedankt ARV! :okdan:
 
Ik kan ook betweterig opmerken dat de handleiding als PDF op de installatie CD staat.

Of was je dat toevallig vergeten?


Zoek het lekker zelf uit joh.
 
Origineel geplaatst door dextah
Nogmaals bedankt ARV! :okdan:


We willen je allemaal best helpen hoor Dex, ik heb zelf ook SX vervloekt toen ik heb ging leren.. Nu ben ik dan wel weer overgestapt naar mijn trusty RS7000, maar toch, SX is best wel een goed pakket IMO

Arv
 
Origineel geplaatst door dextah
De Bluetubes FA-770 van Nomad Factory .
Maar niet op de drums .


Ik vind LinMB nog steeds erg prettig!
 
Origineel geplaatst door Arv
We willen je allemaal best helpen hoor Dex, ik heb zelf ook SX vervloekt toen ik heb ging leren.. Nu ben ik dan wel weer overgestapt naar mijn trusty RS7000, maar toch, SX is best wel een goed pakket IMO

Arv

Ik ben nog steeds erg blij met Cubase . Werk er toch al zo een 10 jaar mee .
Ben alleen sinds kort wat meer audio in cubase zelf aan het mixen . Voorheen gebruikte ik niet zo heel veel pluginz .
Alleen dingen als grm tools ofzo . Compressie en fx altijd hardwarematig .
Maar ben de laatse tijd wat plugz en Vsti`s gaan kopen en wat minder hardware .
En dit had ik nog nooit gedaan (groups etc). En morgen staat er een koerier voor de deur de de remix komt halen die ik nu aan het afmixen ben dus wilde even snel advies ..
Nogmaals bedankt Arv !
 
Origineel geplaatst door Arv
Ik vind LinMB nog steeds erg prettig!

Ja waves !
Als mijn centen binnen zijn ga ik toch hard na denken of een fijne Focusrite of zo iets of nog wat software erbij .
Die dingen van Waves kan je ook los kopen toch ?
 
Back
Top