Welke geluidskaarten heb je tot nu toe in bezit gehad?

Voor mij was dat de echo mia
Was 12.000 bef als ik nog juist ben
Was 2x2 in out analoog op trs met zeer goeie motorola ad/da
Wel geen pre amps
En 2x2 dig in out op spdif
Was een pci kaart,super stabiel en lage latency
Os was xp

ok! aha,


grappig dat veel websites nog dit soort pagina's hebben.... 12.000??? wow...
 
Tjemig.. ik weer duimpjes drukken op berichten uit 2012...kan bij necrotopics niet een soort mummy icoontje verschijnen oid? :)

Ot:
1. Soundblaster kloon, merk onbekend, in de 486. Ik zal dat gevoel nooit vergeten, dat je ineens echt geluid had bij je spelletjes en geen pc-speaker meer. Vanaf toen ook altijd resoluut die beeper eruit gesloopt.
2. Awe32. Ik was serieus verslingerd aan muziek maken en die awe32 was toen het beste wat je (betaalbaar) van kon krijgen als amateur.
3. AWE64 gold maar kon geen extra geheugen voor krijgen
4. M-audio fasttrack pro - en die gebruik ik nog steeds. Allang niet meer officieel ondersteund en de support was altijd al waardeloos voor PC, maar met wat klooien lukte het tot nu toe toch steeds weer.
Ik heb ook nog zo'n externe usb sb liggen, een X-fi. Met zo'n volumedraaiknop erop. Kopen?
 
1. Geen geluidskaart :D op mijn eerste 386 deden we het nog met bliepjes. Adlip en midi was iets magisch
2. Een van de eerste soundblasters, monkey island MET geluid. Wow.
3. Terratec ews64 met db50xg kaartje. Was inderdaad duur (meen zelfs fl1200). Heb zolang mogelijk een upgrade uitgesteld ivm de isa slot
4. EMU 1820m. En deze gebruik ik nog steeds! Ironisch genoeg stel ik ook nu een upgrade zo lang mogelijk uit ivm pci (al zal pcie convert kaartje ook wel werken). Met ada8000 en klinkt eigenlijk nog prima.
5. PC Upgrade komt er aan al weet ik nog niet echt wat. Zou de adat optie willen houden maar aan de andere kant multitrack ik in er praktijk niet dus dat is mn voor de outs. Behringer xr18 is betaalbaar maar Hw fx heb ik niet nodig. Behringer 1820 is dan ook wel een betaalbaar alternatief.
 
Het meeste was ik vergeten, maar dankzij de voorgaande lijstjes kon ik het aardig reconstrueren. :-)
Het begin: C64 - SID, gevolgd door de Atari (zonder geluidskaart), waarna het MS tijdperk aanbrak.

De chronologie weet ik niet meer precies:
Eerst een Soundblaster
Creatieve Labs AWE64 Gold
Terratec EWS 88 MT
Terratec Phase 26
Yamaha 01X

Vanaf 2003 geleidelijk twee systemen uitgebouwd, inmiddels bestaande uit
Creamware (nu Sonic Core) PowerPulsar + Scope SRB + A16 (inmiddels vervangen door Arturia AudioFuse 8pre),
en Creamware Pulsar2 + SRB + Luna + A16 Ultra,
die nog steeds naar volle tevredenheid werken. Al die kaarten heb ik tweedehands kunnen kopen en stammen bij benadering uit de jaren '96-'98… Het is veel meer dan een geluidskaart overigens; per kaart 12-15 Sharq DSP's aan rekenkracht die een zero latency hardware platform vormen voor synths, samplers, effecten, mixing en mastering tools. Qua software blijft het tot op de dag van vandaag ondersteund worden. Heb daarom nog een paar kaarten op reserve liggen. Maar mocht het ooit nodig worden, dan stap ik over op Xite.
 
Creative SoundBlaster Pro, da's stereo 8 bits....
Creative SoundBlaster AWE64 met volgens mij 8 MB memory
Tijd on-board, een of andere realtek chip
Sinds bijna 10 jaar de ESI Juli@ PCI, eigenlijk een prima, hele betaalbare kaart, ik gebruik stereo analoog in, MIDI IN en OUT en coax uit naar de versterker (NAD D-7050).

Mijn volgende PC zal wel geen interne PCI(e) kaart meer krijgen, er is bijna niks meer te koop, hooguit nog van RME, maar denk dat ik voor de USB powered RME babyface PRO zou gaan of z'n opvolger tegen die tijd.
 
Ooit nog eens een kaart gehad met een waldorf microwave 2 aan boord. Terratec wellicht… geen idee. Lang geleden…

En zo’n Yamaha, met 02r dna. Met 2 i/o expansion modules.
Was een toffe kaart.
 
Eerste was eentje van creative maar geen idee welke. Zat in de computer van mijn ouders.
Daarna lange tijd focusrite saffire le.
Vervolgens Uad arrow en nu Uad Apollo twin x quad
 
Terratec EWS 64XXL
Creamware Pulsar systeem met 14 DSPs en 8 adats eraan
Motu 24IO systeem met 96 IOs
Antelope Orion32 x 2 + RME MadiFace XT
Ik heb nu nog alleen de Madiface XT, gebruik alleen de 2 analoge outputs nog maar ervan LD
 
Back
Top