[cubase] geluiden kiezen

beocreem

Ingeburgerd
Lid sinds
13 september 2002
Berichten
96
Locatie
Maastricht
hello guys,

Ik heb een vraag aan jullie.. Ik heb een pc met cubase versie 5.1 R4, daaraan gekoppeld een gem equinox 61 synth via midi.
Alles werkt opzich lekker, alleen heb ik een probleem met het kiezen van mijn geluiden via cubase...

Ik kan mijn banken niet goed kiezen, mijn geluiden zelf in die bank loopt hij lekker doorheen, maar als ik van bank 1 naar 2 wil reageert hij niet. nu staat naast het venstertje waar je het kiest een aantal mogelijkheden, omdat iedere synth dat schijnbaar op een andere manier ontvangt..

als ik daar iets in verander, dan veranderd hij van bank, maar kiest dan alleen mijn general midi banken.. dus als ik 1 kies zit hij in general midi bank 1, maar ik wil graag bank A (1 neem ik dus aan) hebben.. wat ik ook doe, hij springt iedere keer terug naar die general midi banken.. weten jullie een oplossing? is er iets wat ik verkeerd instel in mijn synth? of moet ik dit in cubase aangeven...

Ben al 3 nachten aan het proberen en wil weer graag gaan slapen , dus als iemand de oplossing weet hoor ik het graag.
 
Springt-ie meteen terug naar GM of pas als je een midifile afspeelt? In het laatste geval zou het weleens zo kunnen zijn dat in 1 van de tracks een sysex zit die jouw apparaat op GM zet. Dan heeft het selecteren van banks geen zin; eerst die sysex er uit slopen. (zit meestal op midikanaal 1 of 'any').
 
hij springt inderdaad meteen terug naar gm, ik heb in mijn synth een optie gevonden met general midi aan of uit, toen ik dat uitzetten, koos hij wel mijn banken...

Bedankt, het is opgelost!!
 
Back
Top