Elektron Machinedrum SPS 1 UW MKII blauw l

Dubluv

Ouwe rot
Lid sinds
6 Maart 2012
Berichten
988
Locatie
9000
Hey,

Ik ben van plan om een Elektron Machinedrum SPS 1 UW MKII te kopen. (Tweedehands)
Maar de verkoper woont redelijk ver van mij dus hij zal het moeten opsturen dus dit betekent dat ik deze enkel op foto's kan zien.
Hij heeft deze zelf gekocht 3 jaar geleden van een persoon die er ook niet veel van wist.
Het eerste wat mij nu opvalt aan de onderstaande foto is dat bij de originele de 8 knopen rechtsboven geen zo van die streepjes hebben aangezien dat deze knopen volledig overgedraaid kunnen worden of komt dit doordat dit een oudere versie is?
En het lcd scherm is bij de originele toch rood en niet blauw, moet ik mij daar zorgen overmaken of kan deze ook blauw zijn?

33bk6tg.jpg


Alvast bedankt :)
 
Op de foto staat volgens mij een MK1 i.p.v. een door jou genoemde MK2.
Een MK2 heeft rechtsonder namelijk 4 ledjes boven die zwarte button.
Op dit exemplaar zijn er dus maar 3.

Die streepjes op die genoemde knoppen horen idd niet voor zover ik weet.
Blauwe scherm is waarschijnlijk van een Elektron Monomachine, en in deze unit gezet/vervangen.
De kleur doet niets met de functionaliteit, enkel ander kleurtje.

Verder geen hoge kwaliteit foto om de unit goed te beoordelen....
 
Heel erg bedankt, welke prijs zou jij ervoor geven. En maakt dit veel uit een MkI of MkII?

Van de site van Elektron uit de FAQ:

What are the differences between the MKI and MKII Machinedrum models?

Design:
The height of the Machinedrum MKII is 63 mm including rubber feet and encoders.
The height of the Machinedrum MKI is 77 mm including rubber feet and encoders.

Power supply:
A switched mode power supply for the MKII units, which allows the units to be used all over the globe without the need of voltage converters.
MKI units use an AC power supply. The two power supply types are not compatible.

S/N Ratio and outputs:
The S/N ratio of the Machinedrum MKII is 100 dB. The outputs are impedance balanced.
The S/N ratio of the Machinedrum MKI is 91 dB. The outputs are unbalanced.

Sampler specifications (UW models only):
MKII units have 48 ROM slots, 4 RAM machines and 2.5vMB of sampling memory.
MKI units have 32 ROM slots, 2 RAM machines and 2.0 MB of sampling memory.

Pattern length:
The pattern length of the MKII units can be up to 64 steps.
The pattern length of the MKI units can be up to 32 steps.
 
Als MArko uit Leuven beweert dat de MD op de foto de zijne is, dan is het een oplichter...........
 
Nu ben ik heel erg in de war ..
Mijn verkoper komt van hier http://www.2dehands.be/muziek/muzie...tml?qq=elektron+machinedrum&pcpl=&pc_id=&afd=
maar hij gebruikt wel dezelfde foto :O
En hij weet helemaal niets van zijn gerief tov de verkoper van hier op synthforum.. :O

Lijkt mij een fake advertentie die iemand geplaatst heeft.
Die gebruiker op 2dehands.be is ook pas een paar dagen lid, sinds 2 juli 2012

Foto is van gebruiker Boelie035, waar ik naar verwees hier op synthforum.
Zijn advertentie staat ook op marktplaats.nl
En de prijs op 2dehands.be van € 450,- is ook niet erg geloofwaardig.

Ik zou zeggen gebruiker op 2dehands.be links laten liggen en eventueel contact opnemen met gebruiker Boelie035 hier op dit forum. Hij heeft hem wel echt in de verkoop.
Hij woont echter wel in NL Amersfoort, waarschijnlijk niet echt in de buurt voor jou....
Hem kan je vertrouwen, is een gerespecteerd lid hier.
:P
 
Het was weer te mooi om waar te zijn.. :D
Had al een voorgevoel.
Bedankt iedereen voor de snelle reactie. :)
Juist het spijtige aan een MkI is dat hij maar 32 steps heeft :(
Yep, te mooi om waar te zijn is doorgaans ook niet waar....

En idd, ik heb ook gekozen voor een MK2 o.a. vanwege de 64 steps.
Voor een Machinedrum MK2 met UW sample en +Drive betaal je doorgaans zo'n 950 - 1000 euro.
 
Maar dan heb je wel geen turbo midi interface ofwel? En maakt dit veel uit?
Voor mijn genoemde prijs kan die er dan meestal gewoon bij zitten.
Of bedoel je of Boelie die er bij heeft..??

Een TM-1 is vooral handig als je veel gebruik gaat maken van samples.
Die kunnen dan veel sneller verzonden/geladen worden tussen Machinedrum en computer.
Dacht 10x zo snel.

Verder kan je gewoon iedere willekeurige midi interface gebruiken.
Een TM-1 is geen vereiste dus...
 
Even voor de duidelijkheid, mijn genoemde bedrag van 950 - 1000 euro is (uiteraard) een tweedehands prijs voor een "Machinedrum SPS-1UW+ MKII"?
Nieuw betaal je minimaal zo'n € 1400,-
 
Was eerlijk gezegd nog niet zeker of ik nu UW wel zou willen of niet . Een gewone Elektron Machinedrum SPS-1 MKII kan toch evenveel als een Elektron Machinedrum SPS-1 UW+ MKII buiten de mogelijkheid om samples af te spelen?
Misschien zou ik dan beter een SPS-1 MKII aanschaffen en later een sampler eventueel bij de SPS-1 MKII gewoon aansluiten bv Machine van Native Instruments?
 
Was eerlijk gezegd nog niet zeker of ik nu UW wel zou willen of niet . Een gewone Elektron Machinedrum SPS-1 MKII kan toch evenveel als een Elektron Machinedrum SPS-1 UW+ MKII buiten de mogelijkheid om samples af te spelen?
Misschien zou ik dan beter een SPS-1 MKII aanschaffen en later een sampler eventueel bij de SPS-1 MKII gewoon aansluiten bv Machine van Native Instruments?

Klopt idd, verder identieke units.
Als je de sample functie (nu) niet nodig hebt kan je ook volstaan met een exemplaar zonder UW en +Drive.

Die kan je doorgaans voor 500 - 600 euro kopen tweedehands.

De sample mogelijkheden zijn wel te gek hoor, zeker omdat je ze direct in de workflow van de Machinedrum kan gebruiken.

Of nu een basic Machinedrum kopen en later een Elektron Octatrack er bij nemen.....
 
Zal er zelf niet meer dan 700 voor geven......meer is het mij niet waard.....
 
Klopt idd, verder identieke units.
Als je de sample functie (nu) niet nodig hebt kan je ook volstaan met een exemplaar zonder UW en +Drive.

Die kan je doorgaans voor 500 - 600 euro kopen tweedehands.

De sample mogelijkheden zijn wel te gek hoor, zeker omdat je ze direct in de workflow van de Machinedrum kan gebruiken.

Of nu een basic Machinedrum kopen en later een Elektron Octatrack er bij nemen.....

De sample mogelijkheden zijn wel te gek... Miljaar nu twijfel ik nog meer :D
Enja maar als ik een machine van NI kan aansluiten op een gewone SPS-1+ MKII zou dit wel te gek zijn.. zeker omdat ik een paar vst's van NI heb. :)
Zou dit gaan ? Dus machine laten werken met een computer en machine dan mooi laten samen werken met een SPS-1+ MKII, dit zou echt zalig zijn :P
 
De sample mogelijkheden zijn wel te gek... Miljaar nu twijfel ik nog meer :D
Enja maar als ik een machine van NI kan aansluiten op een gewone SPS-1+ MKII zou dit wel te gek zijn.. zeker omdat ik een paar vst's van NI heb. :)
Zou dit gaan ? Dus machine laten werken met een computer en machine dan mooi laten samen werken met een SPS-1+ MKII, dit zou echt zalig zijn :P
Met MIDI kan je alles in ieder geval sync laten lopen.
Ik heb verder geen ervaring met NI Maschine.

Aangezien de Elektron MD een audio input heeft kan je eventueel ook de audio die NI Maschine voortbrengt (op de computer) door de Elektron MD halen. Mits je audiointerface een audio output heeft om de audio te kunnen doorgeven.
 
Met MIDI kan je alles in ieder geval sync laten lopen.
Ik heb verder geen ervaring met NI Maschine.

Aangezien de Elektron MD een audio input heeft kan je eventueel ook de audio die NI Maschine voortbrengt (op de computer) door de Elektron MD halen. Mits je audiointerface een audio output heeft om de audio te kunnen doorgeven.

Aah oke :) dus technisch zal dat wel lukken. Heel erg bedankt voor me hier te helpen :)
Euhm juist nog een vraagje , ik heb antwoord gehad v/d verkoper van op 2dehands en hij zei dat hij deze foto van het internet had gehaald uit luiheid (zijn andere advertenties hadden ook geen foto's vb Roland Tr 626) . De reden waarom hij stopt is omdat hij op software zou overschakelen en volgens mij weet hij niets van zijn apparatuur en de foto die hij mij nu doorstuurde kwam effectief nietvan het internet..

Hij heeft zelf ook toegegeven dat zijn eerste foto van het internet kwam doordat ik een opmerking heb gemaakt over het blauw scherm en die knopen..
Dus ik had niets gezegd over het internet en op die tijd was dit onderwerp ook nog niet gemaakt..

Dus deze foto is van zijn apparatuur en zoals je ziet is dit geen UW , klopt dit ook dat dit geen UW versie is?
Het rood gemarkeerde is door mij gedaan en dit is niet duidelijk zichtbaar op de foto en hier gaat hij mij een nieuwe foto van opsturen.
Welke versie is dit nu volgens jullie op het eerste zicht?

ycdhk.jpg
 
Dus deze foto is van zijn apparatuur en zoals je ziet is dit geen UW , klopt dit ook dat dit geen UW versie is?
Het rood gemarkeerde is door mij gedaan en dit is niet duidelijk zichtbaar op de foto en hier gaat hij mij een nieuwe foto van opsturen.
Welke versie is dit nu volgens jullie op het eerste zicht?

Dit is niet te beoordelen aan deze slechte kwaliteit foto.
Is in ieder geval wel een MK1 op foto.

Wees op je hoede door zulke acties van een verkoper.
Mocht je toch interesse hebben, kan je altijd gaan kijken bij de verkoper en op basis van wat je aantreft en een goed werkend apparaat ziet besluiten hem wel of niet mee te nemen voor een voor jou acceptabel bedrag. Ik zou hem zeker niet op de gok betalen en laten versturen.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top