cubase SX -> trackcontrol

DJB

Ouwe rot
Lid sinds
13 februari 2002
Berichten
676
Locatie
een huis
Hallo!

In cubase SX heb ik wat zitten spelen met de trackcontrol (een midi schermpje waarmee
je effect sends en sommige macros kunt versturen).
Nu zag ik in de cubase sx subdirectories dat die trackcontrol scherpjes gewoon aangestuurd
worden met scriptjes waar alle knopjes en midi messages gedefinieerd staan. Je moet ze
dus ook zelf kunnen maken, specifiek voor je eigen apparatuur...
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, of tooltjes kennen die dit makkelijk kunnen?
 
Dat van die Macros wist ik niet. Maar zelf voorlopig alleen nog met de control lopen hannessen maar ik vind dat geneuzel eigenlijk toch best wel fout. Kunnen ze bij Steinberg nou niet gewoon een paar mankrachten inhuren die dat soort dingen maakt en er bij stopt. Daar maak je massa's mensen blij mee en met dat soort service trek je veel meer trouwe klanten naar je toe. (maw het verdiend zichzelf dubbel en dwars weer terug)
 
Origineel geplaatst door fuse
Dat van die Macros wist ik niet. Maar zelf voorlopig alleen nog met de control lopen hannessen maar ik vind dat geneuzel eigenlijk toch best wel fout. Kunnen ze bij Steinberg nou niet gewoon een paar mankrachten inhuren die dat soort dingen maakt en er bij stopt. Daar maak je massa's mensen blij mee en met dat soort service trek je veel meer trouwe klanten naar je toe. (maw het verdiend zichzelf dubbel en dwars weer terug)

Helemaal mee eens! Ik zou eigenlijk de mixermap gewoon weer terug willen; maar ik dacht
in de trackcontrol misschien een redelijk alternatief te vinden. Het is wel minder flexibel denk ik.
 
Steinberg heeft zich wel wat vergaloppeerd (leuke brabantse woorspeling trouwens) door de mixermaps weg te laten. Maar ik ben er nooit zo gecharmeerd van geweest. En Steinberg heeft gewoon keuze gemaakt door de MFX plugin te gaan op midi paden. Alleen dat er bitter weinig hiervoor op de markt komt ligt niet aan Steinberg en de SDK is (zover ik weet) gratis. Net zoals ze zelf hun VST SDK hebben opgezet.
En dat dan bijv Yamaha met haar OPT tools ervoor zorgt dat de fabrikant zelf ervoor kan zorgen dat zijn Synth geedit kan worden vanuit een sequencer is een goed voorbeeld van hoe het probleem door Steinberg doorgeschoven kan worden naar de fabrikant maar toch goed werkt. Alleen voor oudere modellen is het dan afwachten of iemand daar nog brood in ziet. Maar wat Cubase bij een evt SX 2 zou inbakken...........
 
Back
Top