cubase sx geluid valt uit

caster

Ingeburgerd
Lid sinds
6 augustus 2002
Berichten
83
Locatie
Genk
Hello,

ik heb sinds kort cubase sx geinstalleerd en alles gaat vrij goed op één punt na. Na een minuut of tien valt mijn geluid weg. Zowel de in als uitgangen van mijn geluidskaart gaan niet meer. Ik heb een laptop p4 met een quatro van m-audio als geluidskaart.
Wat kan het probleem zijn?
greets
 
Het kan zijn dat er een of andere optie van USB aanstaat dat het uitschakelt als je langer dan 10 min niets meer mee 'doet'. Ik heb zelf ook een Quattro en hij deed ook een keer gek naar een langere tijd. En dan helpt in/uit pluggen ook niet altijd.
Hoe je dat aan moet pakken?

Dit is een interessante link.
http://www.usbman.com/winxpusbguide.htm

De suggestie is om het laatste servicepack van XP te installeren.

De Quattro drivers zitten nu op versie 1.30 en daar is qua ASIO wat aangepast.
http://www.midiman.com/support/driversearch.php

Dat zou je evt ook kunnen proberen.
 
Nou, ik heb dus ook soortgelijke problemen.
Heb ik een willekeurige softsynth aanstaan (Pro-53, V-station, Absynth, het maakt allemaal geen verschil) en een MIDI track die hem bestuurt en die bestuurt wordt door "all MIDI inputs" of 1 specifieke input, dat maakt ook niet uit, heb ik ook getest, en ineens spontaan komt er helemaal geen MIDI meer binnen op geeneen van de inputs als ik een toets aansla, dus verder ook geen geluid uit de Pro-53 of welke softsynth dan ook, als ik een bestaande reeds opgenomen MIDI track laat spelen dan heb je wel weer geluid dus het ligt echt aan de MIDI. Het meest frapante is dat, als ik na deze rare fout m'n project toch nog opsla, SX herstart en het project weer open, dat alles het weer doet alsof er niks aan de hand is geweest! :confused: Dus het is zeker niet zo dat ik per ongeluk iets veranderd heb ofzo.
Een vriend van me heeft hetzelfde ervaren, hij heeft een heel andere setup en MIDI interface dus een buggie van onze Steinberg vrienden, of niet?
Iemand nog wat toe te voegen?
 
Inderdaad, ik heb dus juist hetzelfde probleem....
 
Mmmm, misschien dat de 1.051 update het oplost, ik ga het straks maar eens ff testen.....
 
Nooit geen last van gehad met mijn Creamware Luna II en een Emagic MT-4 raar.............
Maar ja de 1.06 Update van SX is er dus :luv:


(dank je Fuse :okdan: )
 
Back
Top