Cubase SX vs Cubasis VST

Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Ik krijg Cubase SX behoorlijk over de zeik als ik heel veel presets achter
elkaar laadt. Maar verder is het wel een lekker proggie. Vooral opnemen
gaat een stuk soepeler.

Een stuk eenvoudiger ja. Veel meer een geheel als je het mij vraagt.
 
ik zal t eens overwegen,

want t is een hoop geld,

kan ik geloof ik ook een nieuwe nord micro modular van kopen :D
 
Kan ook, maar een sequencer is in feite wel het hart van je studio/setup. Althans... als je graag zelf muziek maakt en dat ook wilt opnemen dan.
 
ja uiteraard,

ik zal eerst ns die demo proberen,

BTW,

hoe staan jullie tegenover andere sequencers zoals Logic?
 
Nooit geen problemen gehad met SX en dat sommige functies ''verborgen'' zitten is alleen ff wennen!
1 van de belangrijkste extra functies van Cubase VST tegenover Cubasis is dat je in Cubase MIDI CC's kan tekenen dus buiten de standaard velocity,modulatie,aftertouch blablabla kun je dus ook je filter voor je synth aansturen.
SX is idd zeer sterk in audio processing en je hebt unlimited undo's alles is terug te draaien en je kunt ook audiostukken binnen hetzelfde spoor editten en effects eroverheengooien zonder dat je een plug op de aux of send hoeft te gooien (scheelt weer CPU) WEL heb je voor SX als ik me niet vergis XP nodig (was in het begin wel althans).

En ja Logic......
Schijnt goed te zijn maar is moeilijker te leren kennen als Cubase hoor ik wel eens..
En wat me niet aanstaat is hoe ze omgaan met de rest van de Softwarefabrikanten ,ik bedoel als je voor je Sequenser aparte VSTi's gaat maken en die je dan niet kunt draaien in Cubase maar dat je later wel een gestripte versie kunt kopen die je wel in Cubase kunt draaien vind ik een beetje zielig...
Vooral omdat Steinberg dat dus niet doet en met de overname van Emagic zijn ze ook verdwenen van het PC Platform en doen ze nu alles voor MAC :confused:

Voor de MAC gebruikers wel positief maar stel nu dat je als PC gebruiker net Logic Platinum hebt gekocht en je kunt niet meer updaten ???? Dan voel je je best wel genaaid eigenlijk (maar gelukkig kun je dan crossgraden naar SX :D)
 
heb SX demo ook geprobeerd, maar die was op mijn PC duidelijk minder stabiel en ik kon niet overweg met DIE ROTTIGE LOCATORS en nog een aantal kleine veranderingen waardoor ik in VST juist zo prettig en snel kan werken
ok is erg persoonlijk dit
 
Vind ik wel,

lekker overzichtelijk dxi en vst goede ausio/midi mogelijkheden nooit last mee eigenlijk...........

cakewalk.com voor demo
 
Als ik mijn bescheiden mening mag geven:

De echte misser van SX vind ik het feit dat de mixermaps weg zijn....
Dat is voor mij de reden om met vst5 te blijven werken....
Waarom ze dat toch in hemelsnaam gedaan hebben... Ik snap er niets van :(
 
SX is idd erg...uuuh...blauw...
en 'n twee monitor is bijna een verplichting.

Maar verder
vindt ik het een geweldig programma!
totaal geen problemen gehad. De problemen die ik kreeg
(toen ik Sx pas had) had meer te maken met de on-board geluidskaart

Nu mia er inzit....
:halleluja

Cubase SX is een totaal ander programma.
Dit is appels(SX) met zaadjes (cubasis) vergelijken.
En er is nog geen Cubasis SX.
Cakewalk kan ook maar je moet ook hier weer wennen.
 
Back
Top