Cubase SX vs Cubasis VST

Tussen cubasis en sx??? veel!
Maar ik vind het niet eerlijk om een pro CubaseSX en een basis programma als cubasis te vergelijken.
Het is maar wat je zelf nodig hebt.
 
anywayz :confused:

wat kun je allemaal met Cubase SX wel doen dan.... wat is er fundamenteel anders..
 
SX heeft gewoon een beter interface.
Het is eigenlijk een nieuwe Cubase versie.

Aan de oude cubase versies werd alleen maar aangebouwd, en dat maakte het enorm on-overzichtelijk.

Zeker het vermelden waard id de het nieuwe audiogedeelte van SX, dat rirect van Nuendo afkomt.

Maar als je Sx te duur vind, er is ook een light versie: SL
 
kijk ik gebruik nu dus Cubasis VST 2 (en die is dus al tijdje oud)

ik ben natuurlijk een beginneling en wil dan ook weten of de dingen die ik met een Cubase versie wel zou kunnen en nu niet, wel nodig heb?

vandaar mijn vraag,

want ik weet nou nog steeds niet echt de meerwaarde van Cubase :confused:
 
nou,

ik vind het aantal audio sporen binnen Cubasis VST beperkt, heb nu geloof ik slechts 4 stereo audio kanalen en had graag wat meer gebruiksvriendelijke controle over t MIDI gedeelte gehad,

ik kan er wel een notevoorbeeld bijhalen maar dat edit niet handig, maar die blokjes vind ik ook vreselijk...

hoop dat dit niet te vaag is :)
 
Origineel geplaatst door bambamstudio
SX heeft gewoon een beter interface.
Het is eigenlijk een nieuwe Cubase versie.

Aan de oude cubase versies werd alleen maar aangebouwd, en dat maakte het enorm on-overzichtelijk.

Zeker het vermelden waard id de het nieuwe audiogedeelte van SX, dat rirect van Nuendo afkomt.

Maar als je Sx te duur vind, er is ook een light versie: SL

Betere interface???????? Ik vind die van sx zo onduidelijk als Mat Herben met acht glazen wiskey op. In de vorige versies van cubase waren er gedeeltes met eigen kleur, nu moet jej je weg zien te vinden in een oceaan van pastelblauwe knopjes en schuifjes.
 
waarom probeer je niet eerst de demo van SX? hier klikken
en als ie je bevalt dan koop je 'm...

ik ben misschien een beetje naief, maar ik dacht dat demo's daarvoor bedoeld waren
 
Origineel geplaatst door Exilim
Betere interface???????? Ik vind die van sx zo onduidelijk als Mat Herben met acht glazen wiskey op. In de vorige versies van cubase waren er gedeeltes met eigen kleur, nu moet jej je weg zien te vinden in een oceaan van pastelblauwe knopjes en schuifjes.

ik weet niet hoelang jij al met cubase werkt.....
ik al vanaf Atari 1.0 met cubase en geloof me : SX is een verademing tov van de andere versies.
 
Origineel geplaatst door bambamstudio
SX is een verademing tov van de andere versies.

en dat geeft wel aan hoe slecht de vorige versies waren.. :D
 
Ik "doe het" met Cubasis 4.0 wat voor mij als relatieve beginneling prima is, omdat het de mogelijkheid biedt om me eerst rustig alle basisdingen eigen te maken.
In mijn geval is de enige beperking, die ik tot nu toe noemenswaardig vind, het feit dat er maar 4 vsti-slots beschikbaar zijn in tegenstelling tot SX, waarbij dat aantal veel hoger ligt (of zelfs onbeperkt??) .
Hoewel deze beperking mij ook weer dwingt om daar zo creatief mogelijke oplossingen voor te bedenken en dat schijnt
dan weer goed te zijn voor het leerproces (zegt men.......)
 
Zelf ben ik laatst ook begonnen met SX, maar ik ben toch terug gegaan naar Cubase 5.
Ik vind het erg vervelend in SX dat de meeste basis-functies veranderd en/of verplaatst zijn. Die MIDI-filter bvb. heb ik dus nog altijd niet gevonden. Ik moet helaas wel bekennen dat ik zeer weinig geduld heb.
Ik vond de instrument settings zeer handig in de ouwe cubase : je wilt een 2de lijntje dat naar hetzelfde MIDI-apparaat gaat, je maakt een nieuwe track, je kiest het instrument en hopla alle settings (MIDI-output & kanaal) staan goed. Helaas heb ik dit niet teruggevonden in SX, dus moest ik telkens elk kanaal opnieuw instellen.
Het zal wel aan mij liggen dat ik niet genoeg geduld heb, maar ik vind toch dat ze die basisfuncties waar iedereen al zo vertrouwd mee is, konden laten voor wat ze zijn. Nu moet je weer alles opnieuw leren.
Ik kreeg ook een beetje de indruk dat Steinberg een beetje vergeten is dat er nog mensen zijn die hardware gebruiken en niet alleen plugins...

Dat was nu enkel mijn eerste indruk eigenlijk. Ik hoop dat ik er geen hardcore-SX-fanaat mee tegen de schenen stamp.
 
ik begrijp dus dat t grootste voordeel de zogenaamde VSTi's zijn,

nu heb ik eigenlijk geen flauw idee wat t zijn of wat ik ermee moet :confused:

wat ik graag zou zien is meer audiokanalen dan in VST2.0
 
VSTi's zijn softsynths zeg maar. VST staat voor plugin en de i voor instument.

De nieuwere versies van cubase kunnen meer audio kanalen aan en meer vsti en vst plugins draaien.

Anders upgrade jou versie eens naar bv 5.0 of 5.1, dat zijn de laatste versies voor SX.
 
upgraden is gratisch?!

ik ben trouwens geen fan van softsynths, niet zo crispy als de real thing..

voorlopig heb ik aan mn yamaha genoeg :D
 
Cubase SX komt op mij trouwens ook veel stabieler over dan alle andere versies bij elkaar. Gecrasht is ie hier nog nooit.
 
Origineel geplaatst door BCA303
Cubase SX komt op mij trouwens ook veel stabieler over dan alle andere versies bij elkaar. Gecrasht is ie hier nog nooit.

Ik krijg Cubase SX behoorlijk over de zeik als ik heel veel presets achter
elkaar laadt. Maar verder is het wel een lekker proggie. Vooral opnemen
gaat een stuk soepeler.
 
Back
Top