Cubase 6.5 update

virkaz

Ouwe rot
Lid sinds
24 juli 2002
Berichten
4.068
Cubase 6.5 update komt er morgen aan aldus de product marketing manager Helge Vogt: (https://www.steinberg.net/forum/viewtopic.php?f=91&t=19504&start=25)
Hi all,

The good news is: 6.5 brings a host of useful and great sounding features, and you'll love it — just like we do. But yes, it won’t come for free - it simply can't.

However, we are confident that this is a fair deal - consistent with our philosophy. In less than 24 hours you can make your own judgement - when we reveal the full picture :)

All the best,
Helge

En de gelekte advertentie (via GearSlutz):
http://www.gearslutz.com/board/atta...-steinberg-cubase-6-5-2012-02-27-09.42.31.jpg

Ben benieuwd naar alle functionaliteit en bugfixes, voordat ik verdere conclusies zal trekken...
 
Zoals ik het heb gelezen in de verschillende threads is het afhankelijk van wanneer je cubase6 hebt gekocht. Vandaar dat ik nog even wacht met conclusies trekken ;)
 
Moet... Niet... Boossss.... Worrrrrrdennnnnnnn....

Het valt vast mee... Toch? Steinberg? Nou?
 
als je moet betalen, waarom het dan niet gewoon 7 noemen ?
 
Deze gein hebben ze helaas eerder ook wel geflikt.
En wel vanaf de introductie van VST.
Vroeger had je Cubase 3 (voor PC) gewoon met MIDI, score, etc. Toen kwam VST, en dat werd niet versie Cubase 4, maar 3.5 (enige versie/update die ik nooit heb gekocht), toen kwam Cubase VST 3.6 (betaalde update, maar waarschijnlijk alleen omdat ik 3.5 niet had gekocht). Update VST 3.7 was dan wel weer een gratis update. Daarna kwam dan VST 5, wat weer een grotere update was, en dus een betaalde. Daarna kwam SX........

Er moeten wel geweldige extra's in zitten, wil het een betaalde update waardig zijn.
 
Update van Cubase 4/5 naar 6.5 kost € 199 (boxed).
Update van Cubase 6 naar 6.5 kost € 50 (online).

Grace period update is gratis als je je Cubase 6 versie na 1-1-2012 hebt geregistreerd. Dit geldt dan binnen de Cubase versie die je hebt aangeschaft. Dus Cubase 6 = Cubase 6.5. Cubase Artist 6 = Cubase Artist 6.5.

Hoewel je er nooit blij van wordt geld uit te (moeten) geven, zal ik Cubase 6.5 update wel aanschaffen. Zeker omdat de update prijs binnen de redelijke marges is gebleven als je C6 al hebt.

http://www.steinberg.net/en/products/cubase/new_features/new_in_version_65.html
 
Laatst gewijzigd:
Ik koop alleen een update als ik hem nodig heb of als mijn software anders te ver devalueert.
In de praktijk is dat voor mij tot nu toe neergekomen op het overslaan van 1 complete versie.
Ofwel: ik heb Cubase SX gekocht, daarna Cubase SX3 en daarna Cubase 5.
Waarschijnlijk gaat dit verhaal nu weer op en zal ik pas updaten als Cubase 7 enkele maanden uit is.
(enkele maanden wachten doe ik om geen gezeur met kinderziektes te hoeven ondergaan).
 
50 euro klinkt redelijk. Aangezien die steinberg site plat ligt door alle aandacht heb ik geen idee wat er nieuw is, maar die upgrade zal er wel komen :D

edit:
inmiddels de site gezien, ik vind die upgrade niet duur gezien wat je ervoor krijgt. 2 nieuwe synths, nieuwe FX en het belangrijkste een nog meer verbeterd audiowarp / hitpoint quantiserings systeem :okdan:
 
Laatst gewijzigd:
mwah, als ik me goed herinner was de update van 5 naar 5.5 minstens zo mooi als deze en was die wel gratis.

Een klavier in een softsynth gui was in 2003 idd best hip. :{
Nu maakt het de op zich best leuke gui van retrologue onnodig groot en daar zit ik (en de ipad) dus echt niet op te wachten. Trouwens de audiodemos van retrologue vind ik niet echt overtuigend. In het laag klinkt het wel mooi dik maar alles boven de, zeg, 3 kHz klinkt echt verschrikkelijk vind ik.
 
Ik denk dat ik nog ff wacht op 7. Hetgeen me over de streep zal trekken is de GA functionaliteituitbreiding van 6.0 en de hitpointwarpstretch/etc-systeem van 6.0 en 6.5 en evt de betere automatisering (qua envelope-smoothing en handigheid, kan iemand daar iets over roepen?).

De plugins zit ik niet op te wachten, maar zijn wel een leuke toevoeging.

Is de stabiliteit van 6.5 in orde? (ik realiseer me uiteraard dat dit vroeg is om te vragen)
 
Laatst gewijzigd:
Er zit in 6.5 niet echt iets waarvoor ik 5.5.3 nu zou upgraden eigenlijk... Ik wacht wel op 7 :)
 
Als ik softsynths wil hebben, koop ik ze wel los.
Van mij mogen ze lekker de hik krijgen bij Steinberg. :)
 
Ik moest vorig jaar verplicht upgraden van Cubase 5 naar 6, omdat de laatste versies van 5 heel instabiel draaiden bij mij (en bij vele anderen). Uitgebreide klacht over naar Steinberg gestuurd, die het niet nodig vonden hierop te reageren.

Nu moet ik €50,- gaan betalen voor een halve upgrade?

Ik upgrade binnenkort nog eens naar Ableton.
 
i wacht wel op cubase 7
vorige keer van 5.5 naar 6 zat er geloof ik ook maar een half jaartje tussen
 
5.5 draait bij mij juist retestrak (WinXP SP3) met de versies ervoor had ik meer problemen....

Wat ik wel apart vind van de 6.5 update is dat er genoeg mensen de v6 comping crap vinden en dat juist in de paid update er een nieuwe comp methode zit die niet in de gratis 6.0.6 versie zit
 
Back
Top