Raphie's Mixing Tips

Raphie doe je nog iets met referentie materiaal.

Bv het gebruikmaken van ruis om de overal levels van de instrumenten te controleren???

Of door in de mix sessie na een bepaalde tijd over te schakelen naar een goed gemixte productie die vergelijkbaar klinkt als referentie.

Of in de mix sessie van monitor naar hoofdtelefoon en een andere speaker te schakelen???


Verder hoor ik weinig over de effecten van eq en stijlheid op de fase.

Is het niet zo dat hoe hoger de Q hoe groter de fase verschuiving??

In hoeverre houd je hier rekening mee met eq-en??


Leuk topic dit maar audio voorbeelden zouden wel erg bruikbaar zijn.
 
Nee helaas te weinig tijd op dit moment, roze ruis om ondergenseeuwde instrumenten of instrumenten de te hard staan te ontdekken, vind ik persoonlijk niet handig, de mix moet gewoon staan, zonder formule, steilheid van filters en phase hoor je snel goenoeg, klapt de mix op bepaalde frequencies in elkaar dan nwat minder stijl filteren. Of een lineair phase eq pakken of een anloge eq
 
Wel Raphie, doe jij de maaltijd, doe ik de mosterd. Ik lees dit draadje nu dus pas voor het eerst! Wat j ammer dat ik hem niet eerder heb opgepakt. Omdat ik net iets langer dan een jaar bezig ben, beginnen je onderwerpen voor mij zo langzaam aan erg relevant te worden.

Thanks dus voor het delen van je kennis! :okdan:

Ik ben wel nieuwsgierig naar een eventueel vervolg.
 
??? waarom een analoge eq ???

daar gelden toch dezelfde wetten qwa looptijd?

Weet wel dat een passief eq beter fase eigenschappen hebben waardoor het geluid meer gefocussed blijft.

Maar passief of aktief, analoog of digitaal veranderen allemaal de fase.

wat zijn eigenlijk goede faselineare eq vst's???
 
ik vroeg me af op welke toonhoogte en hz de kick en de sub moet komen voor het beste resultaat, en ook kwa sterkte, ik hoorde je al zeggen -14 de kick en nog eens -4 de sub. kan je dat eens beter uitleggen wat je bedoelt.

was het niet een verhoogde F en 46.25 hertz of is dat niet correct.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top