Midi timing Cubase SX

Volgens mij ligt het bijna altijd aan de pc.........

Er zijn zo ontelbaar veel configuraties met allemaal verschillende prestaties maar je kan moelijk steeds een andere pc samenstellen als het allemaal niet lekker werkt.
 
Origineel geplaatst door n0_key
Nou, mijn ervaring is anders. SL icm Midex8 was redelijk ruk, geruild met Vizion voor een AMT8 en sindsdien strakker dan strak. Wel heb ik af en toe een moment dat het gehele midi-gebeuren volledig in de soep loopt, het lijkt net alsof een buffer vol zit ofzo en dan moet ik volledig herstarten om er vanaf te komen.

Potdomme heb je mij jouw rotzooi overgedaan? 8o)

Enige waar ik weleens tegenaanliep, was dat het tempo op gegeven moment terugliep tot
het nr. zowat stilstond. Maar dat was wel icm audiosporen.
Ik ben vanmiddag bezig geweest de SX/XP tuninglijst (o.a. ACPI gedisabled) af te lopen en
de eerste indrukken waren zeer goed. :)
Nu alleen nog afwachten wat dat op langere termijn gaat opleveren..
Ik heb namelijk het vermoeden dat de Midex en mijn Layla's "conflicteerden".
Mocht het terugkeren, dan wordt het een format C:\ :(
 
Origineel geplaatst door Vizion
Potdomme heb je mij jouw rotzooi overgedaan? 8o)

Enige waar ik weleens tegenaanliep, was dat het tempo op gegeven moment terugliep tot
het nr. zowat stilstond. Maar dat was wel icm audiosporen.
Ik ben vanmiddag bezig geweest de SX/XP tuninglijst (o.a. ACPI gedisabled) af te lopen en
de eerste indrukken waren zeer goed. :)
Nu alleen nog afwachten wat dat op langere termijn gaat opleveren..
Ik heb namelijk het vermoeden dat de Midex en mijn Layla's "conflicteerden".
Mocht het terugkeren, dan wordt het een format C:\ :(

Wees gerust, sinds ik dit gezegd heb gaat er niets goed meer. Dat gelul waar ik het over had duikt steeds frequenter op. Ik ga ook maar weer eens alles overnieuw doen, weer een dag kwijt omdat ik te lui/krenterig ben om Ghost te scoren.
 
Origineel geplaatst door BasicSystem
Volgens mij ligt het bijna altijd aan de pc.........

Er zijn zo ontelbaar veel configuraties met allemaal verschillende prestaties maar je kan moelijk steeds een andere pc samenstellen als het allemaal niet lekker werkt.


Dit is mijn ervaring ook.
Ik was het op een gegeven moment zo zat om een halve computerexpert te wezen terwijl ik alleen maar muziek wilde maken, dat ik er een paar knaken voor uitgetrokken heb en een expert uit het circuit m'n pc heb laten configureren.
Ghost copie van de 'perfecte' configuratie gemaakt en klaar.
Ik moet er wel bij vermelden dat ik de midex 8 gebruik en wel tal van andere rare bugs met SX (in combinatie met XP)
heb gehad. Ik heb nu bijvoorbeeld wanneer ik een audiofile exporteer die kleiner is dan 2 zestiende, hij er automatisch 3 zestiende voorplakt....exporteer ik een audiofile van 4 zestiende dan plakt hij er 1 zestiende voor en je raad het al, vanaf exporteren van 5 zestiende doet hij dat niet. Iemand de oplossing?

Anyway, ik ben redelijk tevreden wat de timing betreft, gelijk aan de atari wat mij betreft. 'Redelijk' omdat ik nog altijd zit te hopen op strakke timing in computers a la de hardware drumcomputers.

Maar ja, van m'n mental coach geleerd; 'er zijn geen problemen, alleen maar uitdagingen...'. Pfffffhhh,... optimist....


gr. Tom
 
Het is toch ook schandalig, zit je met je tig-gigahertz PC met een Steinbergh softwareprodukt en daarbij Steinbergh midi-hardware en nog timing-problemen?! ende atari is gewoon retestrak... :confused:
Had vandaag even Nuendo erop gezet (op XP) en als ik midi op ging nemen kwamen de gespeelde noten 16 maten later pas in het blok terecht!! nog nooit meegemaakt. Ga binnekort SX gewoon kopen (2e hands dan wel) en dan hoop ik geen timing-ellende te hebben.

Ik heb nu bijvoorbeeld wanneer ik een audiofile exporteer die kleiner is dan 2 zestiende, hij er automatisch 3 zestiende voorplakt....exporteer ik een audiofile van 4 zestiende dan plakt hij er 1 zestiende voor en je raad het al, vanaf exporteren van 5 zestiende doet hij dat niet. Iemand de oplossing?

Lijkt erop alsof je voordat je op 'export' drukte 5/16 aan audio voor export hebt aangewezen. Hij komt nl. in jouw verhaal constant op 5 uit. check je selecties nog ff goed. bovenin de transport bar en welke blocks zijn geselecteerd e.d.
 
Origineel geplaatst door fuse
Maar mijn midi timing is niet slecht op zich, maar als ik met midi clock ga werken dan schommelt dat als een bezetene en m'n sync van de synths (LFO syncs enzo) slaan dan op hol en krijg je tikken in het geluid. Mega irritant is dat.

Dat heb ik ook... ligt dat dan aan de midi-clock? Ik dacht dat dat de standaard was?
Maar er is dus nog een andere midi-timing die ik kan kiezen, en die werkt dus beter? (in sync-options)

Maar eens proberen vanavond...
 
Ik heb precies de zelfde problemen. Een vriend van mij heeft nu ook een midex gekocht en dat schijnt wel strak te zijn. Maar toch moet de midi niet ZO erg klinken. Het is net alsof ie het niet allemaal kan verwerken ofzo. Maar ik ga ook ff de lijst van Steinberg doornemen hopelijk levert het iets op

En dan staat er op de steinberg site: Steinberg, creativity first

Yeah right !!!
 
Back
Top