Hoeveel gekker kan het nog worden - deel 2

  1. Telos Quantum materials such as graphene, rare Earth and far Infrared negative ion ore (proprietary formula), generating 75-800 cpm far infrared radiation to illuminate the QRC board continuously, for a much better electronic parts performance.
Hahaha, ChatGPT heeft iets te diep in het glaasje gekeken. Wartaal!
 
Dat lijkt mij een heel dure manier om triviale zaken te omschrijven.

En dan ga ik nu een glaasje UV-exposed gluten free H2O (proprietary formula) drinken.
 
Telos Audio Design | Quantum Resonation Conditioner V5.1

Hier is hij dan de Telos Audio Design Quantum Resonation Conditioner V5.1

Je kan dit ding krijgen voor de schamele prijs van 12000,00 euro, inclusief belasting en mooie lichtjes.
telos-audio-design_qrc-004.png




Ja het kan altijd gekker, zelfs op het synthforum...
Wtf is dat ding, wat moet t doen.. ik las de tekst op de website quantum noise. Ook de wikipedia pagina maakt t voor mij niet makkelijker šŸ¤£
Screenshot_20230306_084902_Chrome.jpg
 
Ik ken er niet veel van, maar volgens mij kan ik ook "quantum noise verminderen" door een bordmagneet tegen de koelkast te plakken. De boel wordt dan immers ook meer gericht. De vraag is of het nut heeft.

Er zijn talloze zaken in elektronica/audio die nut hebben: een goede aardlayout, afscherming etc. Dat is ook gewoon meetbaar. Een zuivere stroombron/spanningsbron is vaak ook wenselijk en power conditioners die je bron meetbaar verbeteren bestaan ook. En dat allemaal goed voor elkaar krijgen kan kostelijk worden. Maar daar is dan ook gewoon een heldere technische uitleg bij mogelijk. Duur betaalde hocuspocus die op goedgelovigen gericht is bestaat in alle markten, daar moet je altijd voor opletten. In een compleet andere branche werd ons om de zoveel jaren een gelijkaardige quantum richt toepassing aangeboden. Maar dat was dan om modder te verpompen, I kid you not. We hebben vriendelijk bedankt.

We moeten anderzijds ook opletten dat we niet in de denkval "ik ken/snap het niet, dus het kan niet" trappen. Maar als het vƩƩl geld moet kosten, niet op een professionele markt gericht is en niet al te helder uitgelegd wordt, laat je toch best maar wat alarmen afgaan. Een uitgebreid rondje Google vertelt je dan vaak al in hoeverre het gegrond is in waarheid.

In dit geval is die random "far infrared" die ze in hun """"""uitleg"""""" (massive air quotes) gooien voor mij al reden genoeg om alle alarmen af te doen gaan. Wat bedoelen ze daar nu in hemelsnaam mee in deze context...Mijn beste gok: het is een hƩƩƩƩƩƩl dure, hƩƩƩƩƩƩl vage uitleg voor een stukje van het apparaat wat bij gebruik warm wordt en die warmte afstraalt (uiteraard, dat doet ieder onderdeel dat warm wordt) op de rest van de componenten.

Volgens mij hielden ze het niet droog toen ze deze schreven:
  1. While tightening all screws of the QRC, we use the Japanese Kanon DTDK-n50ex electronic service Torque screwdriver. It has precise characteristics with an error value of only 0.005. Controlling the torque of all screws reduces the effects of contact impedance changes.
Iemand heeft hier heel goed opgelet dat er in de uitleg geen strafbare leugens staan, maar het lijkt gewoon bol te staan van belachelijk hoogdravende omschrijvingen voor triviale/marginale zaken.
 
Laatst gewijzigd:
  1. The whole device is made of aerospace grade aluminum, which is CNC produced in 72 hours. The chassis weighs a whopping 16 kg, it strongly reduces the negative influence of vibrations.
72 uur??? :dubbel: Ik heb geen ervaring met speciale ruimtevaart-waardige aluminium maar als je CNC freesmachine 72 uur moet doen over Ć©Ć©n werkstuk moet je je als operator toch ernstig afvragen waar het productieproces geoptimaliseerd kan worden.. :D Sowieso zonde om het uit vol materiaal te frezen.. maar ja.. het mag wat kosten kennelijk..
 
While tightening all screws of the QRC, we use the Japanese Kanon DTDK-n50ex electronic service Torque screwdriver. It has precise characteristics with an error value of only 0.005. Controlling the torque of all screws reduces the effects of contact impedance changes.

Daar zit echt wel wat in hoe de schroefjes invloed hebben op het gedrag, qua impedantie of anderszins. Bij mij zit er gewoon een schroefje los, en als ik hoor wat mensen zeggen over mijn gedrag...


:D
 
Net zoals bij huizen: op een gegeven moment moet het vooral duur zijn en zichtbaar duur, waarbij alle schoonheid verdwijnt.
 
Het is een hele serie. Gast over de gekte bij sommige pedaalfanatici. De video ocer zn eigen verzameling is ook een aanrader.
 
Back
Top