Cubase SX sync probleem......

Lid sinds
24 januari 2002
Berichten
2.974
Ik draai Cubase SX onder Windows 2000 met een Midex 8 eraan. Aan 1 van de Midex poorten hangt een Doepfer Maussi sync boxje waaraan mijn 808 en 303 hangen. Als ik in SX instel dat de Midex op 1 poort midi clock moet uitsturen dan gebeurt dat in het goede tempo. Als ik een 2e Midex poort aanvink dan halveert ineens het tempo.

De helpdesk van BMI adviseerde me de laatste SX patch te downloaden en de laatste Midex drivers te installeren en wist het verder ook niet. Dat heb ik gedaan maar het heeft niet geholpen.

Iemand enig idee ??
 
Het tempo verdubbelen?

-=* De beste methode is de methode die werkt *=-
 
Het werd aangeraden.

Want XP is niet meer dan windows 2000 met wat extra grafische dingetjes plus wat DirectX zooi voor games.
(onderhuids misschien wel meer maar da's absoluut niet interessant)
 
FF op het cubase.net forum geweest en daar blijkt dat heel veel SX gebruikers problemen hebben met midi clock, zowel intern als extern. Het zou opgelost zijn met de laatste SX update maar de problemen blijven=( .

Zucht, met mijn Atari had ik nooit dit soort gezeik. Alles syncte perfect.
 
ik heb vaak hetzelfde gezeik

de update die in juni komt. 1.6 ofzoiets die moet rock solid timing hebben d8 ik.
dat heb ik ergens gelezen. weet niet of het hier of een ander forum was.

gr.
mw
 
Rock solid zal dan wel niet maar dat gedoe met MTC en syncing enzo is gewoon bagger op dit moment. En elke verbetering op dat vlak is meer dan welkom.
 
Dit is toch eigenlijk te ziek voor woorden. Je koopt een SX pakket van 750 euro, een Midex 8 van 450 euro omdat die zo strak zou zijn met Cubase door "LTB" en je kan verdomme niet eens een simpel midiclock signaal fatsoenlijk uitzenden.

Wanneer draait software nou eens een keer vanaf het begin goed en niet pas na twintig updates.
 
Back
Top