Upcoming MASCHINE 1.7

Veel tam-tam voor weinig weer dus :) Ben blij dat ik mijn hele NI pakket heb kunnen ruimen (muv. de 20 download pakketten, die mochten niet meer verkocht worden :erm: )
 
Goh, geloof dat ik dat toch al bijna een jaar geleden ook al gemeld had. Machine is een dedicated CONTROLLER die een VST aanstuurt die ook zonder (of tegenwoordig ook als performance) host kan werken.

Niets meer, niets minder. Het is GEEN drumcomputer, de term "stand-alone" gebruiken is niet van toepassing, want de controller doet NIKS zonder dat de plugin (in een host) op de PC draait.

zie het als een AKAI MPD met iets meer knopjes en een eigen NI communicatie protocol. Het kan behalve een "hands on"workflow dan ook niks revolutionairs brengen, want er is niks revolutionairs aan.
 
nouja, ik vind het wel revolutionair. Omdat deze juist zo goed werkt met Maschine, net zoiets als de Imposcar 2 controller. Een Akai MPD heeft echt niet dezelfde workflow.......
 
Ben het niet met je eens Raphie. Maschine is zeker wel revolutionair. :-)

De Maschine software is geoptimaliseerd voor de controller en daardoor prettig te bedienen. Je kan de monitor eventueel uit doen, doe ik niet :-) Ook samples bewerken en dergelijke gaat via de display. De MPD vind ik niet te vergelijken met de Maschine.

Ik vind de Maschine 'beter' dan een MPC vanwege de open architectuur (VST's). Maar het ik zou hem niet aanraden voor muzikanten die externe synths willen bedienen. Ik heb mazzel dat er toevallig ctrlrs voor mijn synths zijn.

Gemiste kans van Akai dat ze niet een Maschine-achtig apparaat/software combinatie hebben bedacht.
Ze hadden het vast zelfs beter gedaan. :-)
 
Goh, geloof dat ik dat toch al bijna een jaar geleden ook al gemeld had. Machine is een dedicated CONTROLLER die een VST aanstuurt die ook zonder (of tegenwoordig ook als performance) host kan werken.

Niets meer, niets minder. Het is GEEN drumcomputer, de term "stand-alone" gebruiken is niet van toepassing, want de controller doet NIKS zonder dat de plugin (in een host) op de PC draait.

zie het als een AKAI MPD met iets meer knopjes en een eigen NI communicatie protocol. Het kan behalve een "hands on"workflow dan ook niks revolutionairs brengen, want er is niks revolutionairs aan.
Ik lees overal mensen die proberen de Maschine te duiden en te vergelijken met andere producten. Nog nooit een goede vergelijking tegengekomen. Dat komt omdat er niets bestaat als de Maschine.
De Maschine is het eerste product in zijn soort. En wordt gevolgd door o.a. de Spark. Binnenkort zullen we meer van dit soort producten zien (dus: naadloze intergratie van hard- en software). Ik weet niet wat jouw definitie van revolutionair is, maar op het gebied van audio productie is dit daarmee revolutionair.
Ik heb een Akai MPD, die staat op de kast sinds ik mijn Maschine heb.
 
Back
Top