Upcoming MASCHINE 1.7

Lekker bezig die NI gasten... Ga zo door zou ik zeggen!! :okdan:

154: jij wilde toch juist van je Maschine af of nie :D
 
las ik nou ergens indianenverhalen over drumsynthese en loopstretching?
 
Het enige wat ik kan vinden is:

New and improved features:
Advanced sound browsing and parameter mapping for NI instruments and effects
 
Maschine is een twijfelgeval, ik mis een aantal opties(vooral die fucking looping-modes) en de knoppen zijn niet zo fijn als de jogdial van een MPC. Aan de andere kant klinkt zelfs de simpelste vst al zoveel beter dan de filters en vooral fx van een MPC dat ik ook wel weer wat in de Maschine zie.
 
maschine 1.6.2 is mooi, zeker met de vst's, maar er ontbreken nogal vanzelfsprekende onderdelen waardoor ie met externe hardware minder werkt dan bijvoorbeeld een mpc.

* mono input channels
* midi cc's recording

in de volgende versie zouden meer inputs moeten komen, nu 4.. of mono inputs. anders gaan ze serieus gebruikers verliezen :-)
 
Nou ja, in ieder geval heeft het succes van o.a. Maschine er wel voor gezorgd dat Kore wordt stopgezet. Althans, na de komende grote update (x64 bit en bugfixes).
 
De beta wordt ook niet publiek zoals het er nu naar uitziet.
! september wordt 1.7 gereleased, dat is alweer snel...
 
De aangekondigde feature:
Advanced sound browsing and parameter mapping for NI instruments and effects

verder zullen er wel een aantal kleinere features en verbeteringen komen, zoals bij elke update
 
ik heb zo'n 1,5 maand met mijn Maschine gewerkt, leuk ding... maar er mist teveel functionaliteit en er zit dan weere teveel aan rare shit in die veel mensen niet zullen gebruiken

Stand alone vond ik het een genot, maar in Cubase 5.5 een regelrechte ramp... Ik heb hem de laatste paar dagen voordat ik alles verkocht in de Ableton demo getest en dat werkte echt zoveel beter!

Mag de volgende eigenaar hem lekker naar 1.7 brengen
 
ik werk standalone met maschine. de software werkt op zich goed. met externe apparatuur aansturen en ingangen is maschine beperkt. geen mono inputs. (wel mono samplen), ongeveer geen midi cc ondersteuning, helemaal geen sysex.

die cc en sysex kan ik nog omheen werken met ctrlr. maar geen mono input kanalen... niet te geloven...

jammer zelfs want het is inderdaad een leuk ding. akai zou zou zoiets eens moeten uitbrengen..
 
Back
Top