tracker gezocht

trackers voor de pc in de volgorde dat ik ze geprobeerd/gebruikt heb.

mod - edit -> basic, 4 kanaals, 8bits samples 64.000 bytes.
screamtracker 3 -> 16 kanalen, samples nog steeds 64.000, gus[gravis ultrasound] ondersteuning
fasttracker 2 -> 32 kanalen, ingebouwde sampler, samples t/m 4gb, perfect gus ondersteuning.
impulsetracker 2 -> ik was te verslingerd aan de ft2 interface en it2 lijkt erg op st3 .. kon ik niet meer naar terug.
buzz -> leuk, maar buggy [toen dan] van af gestapt. klank is ok!
madtracker 2 -> interne fx, automation! 100% ft2 compatible. goeie ondersteuning.
renoise -> meer ft2 looks, vsti ondersteuning, automation, midi! werkt prima!

toekomst: madtracker 3. renoise killer [denk ik]

well. ik denk dat je maatje mod-edit het meest vind lijken op z'n ouwe proggies
verder heb je nog, octamed studio pro, ztracker, etc etc

fasttracker is ideaal voor dos en oude soundblasters
madtracker voor windows en elke soundcard
renoise voor windows en elke soundcard en voor je midi apparatuur.

het hangt dus van je maatje z'n OS en PC af wat hij gaat gebruiken lijkt me...
kun je daar meer info over geven?

gr
mw
 
Ik gebruikte 13 jaar trackers...

Op het moment denk ik dat renoise meest uitgebreide is VST/MIDI/AUDIO/DSP etc. www.renoise.com niet gratis!

Voor een gratis tracker voor midi data, ztracker www.ztracker.sourceforge.net (Ongelimiteerd aantal midi devices & CC's)

Maar ik ben nu net zelf overgestapt op Pro Tools Free het heeft de zelfde low-level toegangkelijkheid en overzichtelijkheid tegelijk als bij een tracker (maar dan horizontaal) het draait helaas alleen onder windows 98SE/ME. En schijnt ook niet op elk systeem lekker te draaien...

Druid
 
Op de PC alleen maar FT2, dat was voor mij de fijnste...maar dat is echt al weer 7 jaar geleden ofzo, toen zat ik bij een groep die Total Eclipse heette (Hardcore Poper Productions) Ik heette toen 'BanBan'....daarvoor op de Amiga de bekende trackers...ik had vroeger ook een bekende die zelf trackers enzo programmeerde: Tetra Compositor heette dat programma...die kon ipv de 4 tracks op de Amiga Veel en Veel meer aan....dat vond ik toen ZOOOOOO stoer...
 
Cool he... ik had een TWEE kanaals muziekprogje op de Sinclair ZX SPectrum TWEE kanaals!!!
En zelf een 1(!) bit samplertje geschreven. Niet te verstaan, maar wel kuuks!
 
Wesko:
Je zoekt dus iets in de trend van Fac Soundtracker of Moonblaster/Protracker/SME? (bij FST las je de patterns van links naar rechts ipv. boven naar beneden zoals de meeste trackers). Die supersimpele interface is er op de PC helaas niet. Bij elke tracker die ik tot nu toe op de PC heb gezien heb je naast de note column ook een effect column (zoals in bijvoorbeeld Oracle van Fuzzy Logic en SCC Musixx van Tyfoonsoftware). Een tracker die commando's zoals X+1, P-6 of L+3 kent, ben ik nog steeds niet tegengekomen.

Mocht je een fijne, veelzijdige tracker willen hebben, dan lijkt me Renoise de beste oplossing, gezien je daar zowel met samples, MIDI en VST kunt werken.
Nu nog een VST die de FMPAC, MSXAudio, SCC en PSG goed emuleert ;)

Edit: Renoise is af en toe wel wat nukkig als het op MIDI aankomt. Vooral met m'n CS6r is het altijd maar weer hopen dat hij de juiste instrumenten pakt. (meer mensen die daar last van hebben?)
 
Origineel geplaatst door MSXUser
Wesko:
Je zoekt dus iets in de trend van Fac Soundtracker of Moonblaster/Protracker/SME? (bij FST las je de patterns van links naar rechts ipv. boven naar beneden zoals de meeste trackers). Die supersimpele interface is er op de PC helaas niet. Bij elke tracker die ik tot nu toe op de PC heb gezien heb je naast de note column ook een effect column (zoals in bijvoorbeeld Oracle van Fuzzy Logic en SCC Musixx van Tyfoonsoftware). Een tracker die commando's zoals X+1, P-6 of L+3 kent, ben ik nog steeds niet tegengekomen.

Mocht je een fijne, veelzijdige tracker willen hebben, dan lijkt me Renoise de beste oplossing, gezien je daar zowel met samples, MIDI en VST kunt werken.
Nu nog een VST die de FMPAC, MSXAudio, SCC en PSG goed emuleert ;)

Edit: Renoise is af en toe wel wat nukkig als het op MIDI aankomt. Vooral met m'n CS6r is het altijd maar weer hopen dat hij de juiste instrumenten pakt. (meer mensen die daar last van hebben?)

In elk geval Moonblaster, dat klinkt wel bekend... wel tof dat die Sunrisers van toen hun eigen hardware, software, spellen en muziek (zo ook de tracker zelf maakten). Ik weet niet precies wat het nou voor tracker was maar Hans lurkt hier vast wel mee en die is nu in dubio wat het nu gaat worden. Ik had Renoise al aangeraden, zo op het oog leek het wel wat.
 
Ach... offtopic, het is voor hem inderdaad. Wat dacht je dan... Mr. Strange Melody. Stefan Boer maakte de melodieen en hij maakte het af. Henrik in Denemarken (als ik het wel heb) maakt de electronica en Remco Schrijvers de trackersoftware.
 
Het is al vaker gezegd in dit topic maar ik zal er nog s een schepje boven op doen: Renoise!!

Het programma heeft dezelfde look & feel als Fasttracker, waar door ik zelf enorm snel kan navigeren, en tracks kan maken doordat ik vele ervaring heb met Fast tracker en madtracker. Daarnaast is de geluidskwaliteid prima, en de GUI perfect! dit doet Madtracker 3 hem zeker niet na. Het programma ontwikkeld zich lekker snel, er zit een groot team achter de ontwikkeling van het programma. Ik gebruik het programma standaard, en met dit programma heb ik tracks gemaakt die binnenkort gereleased zullen worden (mischien dat t dan wat overtuigender klinkt).

Het enigste nadeel is dat het programma geregistreerd moet worden om de hele versie te bemachtigen. Dan heb je de mogelijkheid om tracks te renderen, en dan is er ASIO support. En registreren is nogal een klus!

[small]uiteraard zijn er op andere manieren mogelijkheden om deze features te gebruiken zonder te reggen.[/small]
 
Origineel geplaatst door forcesupreme
Het is al vaker gezegd in dit topic maar ik zal er nog s een schepje boven op doen: Renoise!!

Het programma heeft dezelfde look & feel als Fasttracker, waar door ik zelf enorm snel kan navigeren, en tracks kan maken doordat ik vele ervaring heb met Fast tracker en madtracker. Daarnaast is de geluidskwaliteid prima, en de GUI perfect! dit doet Madtracker 3 hem zeker niet na. Het programma ontwikkeld zich lekker snel, er zit een groot team achter de ontwikkeling van het programma. Ik gebruik het programma standaard, en met dit programma heb ik tracks gemaakt die binnenkort gereleased zullen worden (mischien dat t dan wat overtuigender klinkt).

Het enigste nadeel is dat het programma geregistreerd moet worden om de hele versie te bemachtigen. Dan heb je de mogelijkheid om tracks te renderen, en dan is er ASIO support. En registreren is nogal een klus!

[small]uiteraard zijn er op andere manieren mogelijkheden om deze features te gebruiken zonder te reggen.[/small]

Zoals realtime opnemen met een Wav editor, of een plugin die je output renderd. ;)
 
Hopeloos ouderwets jullie!

Je moet Skaletracker hebben. Dit is gewoon FT2 alleen met filters, effecten een echte mixer, mod effects support, dezelfde keyboard shortcuts als FT2 enz.

Check um uit www.skale.org

Die gasten zijn goed bezig.
 
Origineel geplaatst door spdk
Hopeloos ouderwets jullie!

Je moet Skaletracker hebben. Dit is gewoon FT2 alleen met filters, effecten een echte mixer, mod effects support, dezelfde keyboard shortcuts als FT2 enz.

Check um uit www.skale.org

Die gasten zijn goed bezig.

Oh, dat klopt maar we maken ook ouderwetse muziek, hoor! :)
Als MSX-er is alles retenieuw!
 
Ik ben niet boos hoor :) , ik heb zelf nog 6 amiga's en 4 atari's. Ik vond de lijst trackers die genoemd waren ouderwets, want Skaletracker hoort er toch echt tussen te staan.
 
Origineel geplaatst door Jazper
Erg buggy is mijn mening.. om nog maar niet over de geluidskwaliteit te spreken.. =(

Je moet natuurlijk wel weten hoe je het moet gebruiken he.....
 
misschien nog een andere piste om het probleem op te lossen:
als je gewoon bent van werken met proggies onder amiga en C64, waarom helemaal veranderen?
uiteraard, die nieuwe proggies zoals renoise, madtracker3 en andere juweeltjes kunnen veel en veel meer.
een mogelijkheid is bevoorbeeld een goeie emulator voor amiga os, daarvoor kun je eens kijken op

http://www.zophar.net

verder is er een nieuw project dat amigaos naar pc wil porten en dat nog vrij goed doet ook.
(oke, zo zijn er allicht wel meer projecten).
Het project noemt AROS, en draait, alstublieft, op een 486 als het moet.

je kunt het vinden op

http://aros.sourceforge.net/

en het zou alle proggies van de amiga heel propertjes moeten draaien.

misschien een mogelijkheid?
als ie bereidt is over te stappen zou ik misschien toch maar kiezen voor één van die nieuwe proggies, maar goed.
hope this helps...


greetz,

cloudy
 
Origineel geplaatst door forcesupreme
Renoise ook? is nieuwer als skale als ik me niet vergis...
Renoise ondersteunt meer dan Sk@le. Heb Sk@le even bekeken, maar voor MIDI kom je toch weer op Renoise uit.
 
Back
Top