tracker gezocht

wesko

Artificial sounds R real
Lid sinds
8 november 2002
Berichten
962
Locatie
de Zaanstreek
Een vriend van me heeft jarenlang op de MSX muziek gemaakt (zeer verdienstelijk) met een tracker-programma, waarbij de tijd-as vertikaal loopt. Hij is nu op zoek naar wat voor de PC (win). Weet iemand of er een proggie is dat ontzettend simpel werkt?

Het progje dat hij heeft is bijna gelijk aan het invoeren van MIDI-events, zoals volume, note on, etc. Ontzettend low-level, maar wel erg supersnel te doen.

Ik zei al: ga eens cubase leren... (leek mij de beste optie, maar echt goed ken ik het niet). Ik denk dat hij het beste af is met een GM module en een MIDI tracker, dan gaat het wel lukken. Een voorwaarde is wel dat het gemakkelijk moet zijn noten in te voeren en het moet niet zo zijn dat je tachtig verschillende onduidelijke commado's mot intikken om van een piano een viool te maken.

Wie heeft dit probleem ook gehad (C64 bezitters?)?

Een demootje staat hier, ingekort. Erg spannende muziek, kan zo als nieuwe lead tune van the A-team (of zo). Ik vind hem geweldig (voor toen he).
 
Fasttracker heb ik zelf ook gebruikt, was toen erg goed. :)

Ik gebruik geen trackers meer, maar als je wilt tracken zou ik eens kijken naar Renoise.
Heeft Asio support dus lage latency en kan overweg met VSTi's.
 
Ik,

Toen ik vanuit de DOS tijd met scream en fasttracker kwam, moest ik ook een soort van opstap hebben voor onder windows zodat ik onbelemmerd door kon gaan met mijn werkwijze van toen. (het blijft zn charmes hebben vind ik)
Mijn oog is toen gevallen op Madtracker 2, dit is gebaseerd op FT2, dus veel functies e.d. zullen hetzelfde zijn, je kan zelfs FT2 xmetjes afspelen en in dit formaat opslaan. Beter is dat je met dit programma op een meer degelijke geluidskwaliteit kan werken (16 bit 48 Khz). Dit programma heeft me erg lang trouw dienst bewezen totdat ik met het echte werk begon. Dus, wil je lekker vanouds blijven tracken, maar dan toch wat stabieler en onder windows, dan is Madtracker wat je moet hebben. ALs je meteen met MIDI wilt gaan werken, dan zou ik als het ff kan meteen met Cubase of iets in die richting beginnen.

Madtracker 2 is gratis te downloaden van www.madtracker.org
 
fasttracker is inderdaad wel een goeie, ik heb hem vroeger ook gebruikt.

Je hebt ook Win trackers maar die deugen niet zo, vind ik. Ze zijn niet zo hands-on als fasttracker.

Is wel makkelijk te vinden via internet.

Succes ermee!
 
Ik hoor jullie nou wel over FT2, maar het schijnt dat veel lui problemen hebben met het draaien ervan onder windows, ik heb het zelf ook gehad. Als je Win2k of XP hebt dan kan je proberen met compatibiliteits modus iets te klooien, zo heb ik hem aan de praat gekregen, maar nog steeds niet vloeiend werkend.
 
Origineel geplaatst door renehelmig
fasttracker is inderdaad wel een goeie, ik heb hem vroeger ook gebruikt.

Je hebt ook Win trackers maar die deugen niet zo, vind ik. Ze zijn niet zo hands-on als fasttracker.

Dan heb je MT2 nog niet gezien, trouwens vind ik "hands on" wel een beetje een onterecht woord, bedoel je niet "snel toegankelijk"?
 
Midget MIDI-tracker

Midget MIDI-tracker

Hoi,

Ik kan me vergissen, maar is Midget niet precies wat je maat zoekt? Wel toppunt van eenvoudigheid, maar wel superduidelijke interface dacht ik (maar niet echt flitsend of hi-tech) en aardig low-level.. Ik heb er wel eens wat mee geklooid en vond het wel een aardig programma.... Allergrootste probleem wat ik me nu kan bedenken, en dat doet hem waarschijnlijk de das om, is dat hij niet werkt met patterns (meen ik me te herinneren iig). En je dus echt 1 grote verticale rij hebt.. Maar het was stabiel bij mij en draaide OK op XP.

http://www.silverblade.co.uk/software/midget/

Ik zou zeggen, kijk er ff naar...

Mzl,
Vincent aka Ironfreq
 
Erg buggy is mijn mening.. om nog maar niet over de geluidskwaliteit te spreken.. =(
 
Origineel geplaatst door Jazper
:o: fasttracker.. in wat voor tijd leven jullie..? :gaap:

www.renoise.com

THE BEST..!

ik hoor je reactie wel.. 8)

We gaan geen religie adverteren hier, daar kom je nooit uit. Ik heb dit plaatje gezien en dat is wat hij zoekt denk ik. Hij zal wel verschijnen binnenkort :)

pattern_editor.gif
 
Re: Google gewoon 's wat meer man!

Re: Google gewoon 's wat meer man!

Origineel geplaatst door funxiun
Re: Google gewoon 's wat meer man!

Waarom zou ik als jij het voor me doet :duivels:
 
Die goeie ouwe tijd, pitch envelope maken? Ga jij dat maar eens ff lekker stap voor stap hexadecimaal invoeren knul! :D
 
psycle! de enige tracker met nog redelijke geluidsqualiteit (nouja buzz KAN ook aardig klinken) met idd ook vst support mocht je het nodig hebben...

http://psycle.pastnotecut.org/

pas op: meer screamtracker (of impulse tracker) interface dan fasttracker. trouwens, impulse tracker is aan alle kanten beter dan fasttracker... maar ze zijn allebei wel hopeloos verouderd, dat ook :D
 
Ik ben een poosje geleden door een forumlid hierzo gewezen op ZTracker, een tracker gebaseerd op de impulse tracker interface, en deze werkt uitstekend
Ik draai hem onder XP en ook dat geeft geen problemen. Ik weetniet of je dit zoekt maar het is het proberen waard
 
Wat een antwoorden, daar zal Hans (geen Zimmer) blij mee zijn :eureka:
 
Back
Top