[doepfer] bananasitische doepfer modular

JohnnyBusca

rocket scientist
Lid sinds
4 juli 2001
Berichten
10.414
Locatie
Eindhoven - Strijp!
Dit ga ik ook proberen...

Doepfer met bananenstekkers. Uiteraard de aarde goed regelen met de voeding.

Blijkbaar kun je "johnson banana jacks" direct in een doepfer bouwen.. Nu die nog eventjes vinden.. :)
 

Attachments

  • banana-ized doepfer etc.jpg
    banana-ized doepfer etc.jpg
    37 KB · Bekeken: 71
Origineel geplaatst door EDP
wat is het voordeel van die stekker dan?
Dat je geen multiples meer nodig hebt...

Als je bijvoorbeeld je LFO naar twee filters wilt laten gaan, dan moet dat met minijacks via een multiple, en met bananenstekkers kun je er gewoon een kabel op prikken. (Niet te veel natuurlijk..)
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Dat je geen multiples meer nodig hebt...

Als je bijvoorbeeld je LFO naar twee filters wilt laten gaan, dan moet dat met minijacks via een multiple, en met bananenstekkers kun je er gewoon een kabel op prikken. (Niet te veel natuurlijk..)

waarom zit dat er niet op dan, dan zo de hele wereld er toch een stuk mooier uit zien...?
 
Origineel geplaatst door EDP
waarom zit dat er niet op dan, dan zo de hele wereld er toch een stuk mooier uit zien...?
Omdat het ook nadelen heeft. Bananenstekkers zijn 1 polig, dus geen aarde erin, dus als je langere kabels gebruikt, meer ruis en overspraak... Verder zijn mini-jacks goedkoper geloof ik..
Ik wil wat banaan erbij omdat ik al een bohm heb met banaan..

86B3943E0DF2378EE10000000A010251.JPG


Ik ga een aantal stekkers bij conrad bestellen en dan ga ik wat experimenteren...
http://www.nl.conradcom.de/scripts/...eur@geel&area=222223&page=1&price=Geen+prijs!
 
Johhnny... ik ben ook op zoek naar banane stekkertjes... ik heb 2 linkerhanden :) dus solderen wordt gevaarlijk...

Je kan er niet genoeg hebben, dus als je een bulk regelt, ben ik ook erg geintresseerd! :biertje:
 
Origineel geplaatst door maxdox
Johhnny... ik ben ook op zoek naar banane stekkertjes... ik heb 2 linkerhanden :) dus solderen wordt gevaarlijk...

Je kan er niet genoeg hebben, dus als je een bulk regelt, ben ik ook erg geintresseerd! :biertje:
Ik ga er eerst een stuk of 10 kopen om te testen en dan zullen het er meer worden. Ik hou je op de hoogte!
 
JB wat je zou kunnen proberen is senso mailen vragen of hij nog een doosje heeft staan *D
 
Origineel geplaatst door mono-poly
En al wat geprobeerd?
Nope..
Ik ben er nog niet uit...
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca

Ik wil wat banaan erbij omdat ik al een bohm heb met banaan..

Een bananenbohm in de tuin?
 
en? passen de bananen goed in de doepfer?
ik twijfel ook nog even tussen bananen en minijack, als ik m'n doepfer setje ook banaan kan maken...

verder liever banaan omdat je dan anders gaat patchen en makkelijk met tikjes al contacten kan maken.
 
ik heb wel gemerkt dat er een klein verschil is tussen de ingangen vd serge pannelen en nieuwe bananen ingangen:::

de meer afgerode ingangen zijn minder strak, dus makkelijker te patchen!
 
Back
Top