Korg MS-10 en X911 aansturen met ableton

nakken7

Ouwe rot
Lid sinds
26 augustus 2008
Berichten
940
Onlangs kocht ik van forumlid SMS303 een Korg x911. Leuk om met gitaar en bas op te spelen, maar het ding kan natuurlijk meer.

Vaak hang ik de X911 aande CV/gat out van mijn MS-10. Dan lus ik de audio out van de X911 terug in de audio in van de MS-10. 2 oscillators door het filter, lekker.

Nu vraag ik me af hoe ik die combo met ableton kan aansturen... Voor het aansturen van mijn MS-10 gebruik ik een bass station als midi-CV converter.

Er zit volgens mij op de MS-10 niet iets als een CV/gate thru, waarmee ik het signaal kan van de bass station eerst in de MS-10 kan voeren en dan weer door kan geven aan de X911.

Iemand een oplossing?

En iemand nog andere creatieve routingmogelijkheden voor deze combo?
 
Tja, je kan natuurlijk de audio input van de 911 gebruiken. Ik neem aan dat je in ableton wel een aux send kan gebruiken op een apart kanaal? Je kan vanuit ableton een apart sine toon uitsturen naar de input van de 911, zodat je 'm op die manier kan aansturen.

Ik vond het redelijk goed gaan met een gitaar en andere synths, dus dat moet zeker lukken!
 
Er zit volgens mij op de MS-10 niet iets als een CV/gate thru, waarmee ik het signaal kan van de bass station eerst in de MS-10 kan voeren en dan weer door kan geven aan de X911.

op de X911 wel toch?
 
Back
Top