Disco Days

nice. En wie is de zanger?

edit

Nou, de tekst spreekt voor zich zou ik zeggen.
 
Laatst gewijzigd:
Niet echt mijn stijl, maar goed nummer.

Masteren en uitbrengen. Is wel markt voor.


Goeie zanger idd!
 
Ben Liebrand flashback............... alsof ik op vrijdag avond in de file sta. Vette track man!
 
Heerlijk popnummer.. doet een beetje aan roachford en/of simply red denken. Goede productie (tenminste, als je van hedendaagse pannekoekproducties houdt).
 
Waar is Ferry Maat????

Het soul show gevoel komt weer helemaal boven.
Ik zie mij weer met bandjes in de weer om elke week de zaak op te nemen.


Lekker nummer!


Paul
 
de track klinkt erg zoals toen maar dat komt vooral door al die standaard hooks, chords en riedeltjes...
er is goed geluisterd naar vele elementen van de klassiekers en daarna goed geïmiteerd...
het is dus toch wel voornamelijk de herkenbaarheid die het nummer maakt tot wat het is...
S.v.p. geen andere tracks posten in de contest forums.
de regel is duidelijk maar... opzich is het een ander nummer nutuulk, je stemt niet op een persoon :eureka:
 
de track klinkt erg zoals toen maar dat komt vooral door al die standaard hooks, chords en riedeltjes...
er is goed geluisterd naar vele elementen van de klassiekers en daarna goed geïmiteerd...
het is dus toch wel voornamelijk de herkenbaarheid die het nummer maakt tot wat het is...

wel lekkere trek!

de productie is precies zoals het moet klinken qua sound. Alle chlisjees en toeters en bellen zijn er bij gehaald. en daarom ben ik het ook wel eens met 6-trak:

het haalt de kracht uit de herkenbaarheid, niet echt uit een persoonlijke creatie. Al heeft het liedje op zich wel weer een eigen klank. dat dan weer wel....

wat me opvalt is dat het nogal strak getimed lijkt. het klinkt in mijn oren erg computer-achtig ge-quantized. het zou iets meer feel kunnen hebben misschien.
een beetje zuigen, trekken en hangen aan de beat. (de bas voornamelijk vooral.....)

en Ik hoor duidelijk copy paste in de verschillende tracks, wat mij het gevoel geeft dat het in elkaar geplakt is en gecontrueerd, inplaats van door mensenhanden live met gevoel gespeeld. De bas speelt exact hetzelfde patroontje lijkt het.


dit is wat mij opvalt, en mijn idee...en ik kan het mis hebben. maar ik ben benieuwd wat de maker zelf hiervan vind. kan ook weer leerzaam zijn!
 
wel lekkere trek!
mja smaak is weer iets heel anders maar het klinkt wel zoals je het pcies zou verwachten...
en dus ben ik het ook met je eens dat de originaliteit wel wat ver te zoeken is...

muzikaal gezien is het aanzienlijk makkelijker om terug te grijpen in de tijd dan naar iets wat nog geen zekere herkenbaarheid heeft als je tenminste opzoek bent naar een zekere populairiteit nutuulk...
technisch gezien kan het wel weer moeilijker zijn omdat je toch ook die typerende mix neer moet zetten terwijl je bij nog nooit eerder gehoorde muziek daar relatief weinig last van hoeft te hebben omdat er geen vergelijkbaar materiaal voor handen is nutuulk...

de balance tussen creatieviteit en zekerheid...
 
Laatst gewijzigd:
Even voor de zekerheid.
Het nummer is geinspireerd door de sound van toen.
Ik bent geen pro producer/musikant, dit is maar en hobby voor mij.
De cliche met chords etc klopt, maar dat klopt voor alle top 40 nummers van toen en nu (min of meer)
Het gaat voor mij om dat het leuk is, en dat het een betje swingt.
Het enige instrument dat niet van de computer komt is die guitar, rest is gequantised.
Dat het te veel is klopt, maar het moet soms ook gewoon af vind ik.
Jullie kunnen op mijn myspace pagina andere dinge luisteren. er zit van alles en wat tussen, maar niks is 100% af.
Ik bent blij met jullie analyse en feedback:okdan:
 
Back
Top