Midex 8 probleem

metatron

Sw, Sdshn, Ptch & Rvrb
Lid sinds
25 juli 2002
Berichten
4.004
Locatie
Alto Paraiso, Brazil
Ben net aan het werken in Cubase SX en maak daar ook gebruik bij van m`n midex 8 voor m`n synth. Nu is het probleem dat de Midex het maar een paar minuten doet, bij midi in 1 daar gaat nl. de heletijd het lampje van branden (niet knipperent of zo maar constand) en dat doet niks het meer. Ik kan dan drukken op m`n midi keyboard wat ik wil maar dat signaal komt niet mijn cpu in (heb dat ding in gat midi in 8 gestopt en het is wel zo dat als die de hele tijd knippert, dus hij krijgt wel wat binnen). Nou is het als ik cubase zelf op een paar noten druk stuurt ie niks meer naar m`n midex geval(er brand iniedergeval niks) uitstuurt en dus niet bij mijn synth komt (in cubase zelf zie je dan aan het groene balkje dat ie wel wat uitstuurt).

Misschien dat jullie weten wat er mis mee is, bedankt.
 
Een van de bekende issues met de Midexen. Check de Cubase forums maar 's. Oplossing? Een andere MIDI-interface regelen...
Ik heb er thuis geen last van gehad, maar bij een makker van mij niets anders dan problemen. Gebruik in ieder geval een adapter, in sommige gevallen levert de USB porrt niet genoeg stroom.
 
Origineel geplaatst door bambamstudio
Gebruik idd een adapter.
Om nu de midex weg te doen is grote onzin.
Ja, tenzij je er niet achter komt waar het probleem vandaan komt of hoe je het op kan lossen. Ik heb inmiddels al heel veel problemen met de Midexen gezien die niet op te lossen zijn en onverklaar blijken. Support van Steinberg kan je zoals gewoonlijk vergeten...

Trouwens, nog een tipje, niet via een USB hub aansluiten, dat veroorzaakt ook maar problemen.

BTW, ik heb gelul gehad met mijn MicroQ als verzenden van arpeggio's aan stond. Is er niet iets dergelijks aan de hand? Is je MIDI setup wel in orde?
 
nou ik heb dus nog nooit last gehad van mijn midex en ken andere die dat ook nooi hebben.
Dat hou je altijd.
En das dus geen rede om hem maar meteen weg te doen.

Ik ken ook iemand die de Unitor van Emagic LETTERLIJK het raam heeft uitgegooit, 5 hoog naar beneden.
En die wordt ook door sommige als heilig gezien, dat bedoel ik met mijn reply.
 
Weet ik ook wel, ik bedoelde het ook niet zooo letterlijk. Ik heb zelf niet veel problemen met mijn Midex gehad, maar de meerderheid van mensen die ik ken die 'm gebruiken of gebruikt hebben, denken wat minder positief over het ding.

Overigens wel heel aardig, maar meer puur toeval, sinds ik mijn Midex heb omgeruild voor een AMT8 met Vizion omdat ik een Mac ging kopen (ging later toch niet door) heb ik geen problemen meer met mijn pc... ZO zie je maar 8o)


Trouwens, heeft je Midex van het begin af aan deze problemen gegeven? Er is een rev. 2, dat kan je checken aan de hand van je serienummer, welke heb jij?
 
Bedankt voor jullie antwoord ga van de weel maar ff een adaptertje kopen.:)

Ik heb dat ding trouwens gekocht omdat ik ergens (weet niet meer waar) heb gelezen dat dat ding het uitsteekend zal doen omdat het ook van Steinberg is en met cubase goed compatible zal zijn, niet dus blijkbaar.:stupid
 
research beste vriend :D
 
ik heb zelf een van de eerste midexen (heb voor een zaak zelfs gebetatest) en nooit problemen gehad.
inmiddels aan de 3de pc hanegn en nooit een hanger of wat dan ook.
Ik heb wel een speciale muziek pc mischien is dat een idee voor je.
Ik ken iemand dier had zijn digitale camera aan de hub hangen en dan ging zijn midex op tilt.
dus ff kijken wat je allemaal nog meer mee laat hubbelen
 
Hmmm, ik heb er ook hele rare dingen mee...

eerst had ik er geen extra voeding bij... problemen... voeding erop... problemen weg...
nu doet ie het weer zonder voeding... alleen moet ik nu mijn PC opnieuw opstarten voordat ie goed werkt ?

Ach ja het went...

Soms blijven er noten hangen...


Ik kan je helaas niet helpen... maar ik heb dus ook rare dingen gehad...

Kan ook met je serienummer te maken hebben geloof ik... de oudere versie's werken prima (die van Bam bv)
De mijne is nieuwer en kan niet perfect met XP werken... daar heb je drivers voor, maar volgens mij
werken die dus niet helemaal oke...

Succes!
 
Origineel geplaatst door metatron
Bedankt voor jullie antwoord ga van de weel maar ff een adaptertje kopen.:)

Ik heb dat ding trouwens gekocht omdat ik ergens (weet niet meer waar) heb gelezen dat dat ding het uitsteekend zal doen omdat het ook van Steinberg is en met cubase goed compatible zal zijn, niet dus blijkbaar.:stupid

als je um ooit wegdoet, ik koop hem GRAAG van je over.....
 
Heeft het stiekem ook niet met de USB zelf te maken?

Die zijn er ook in verschillende uitvoeringen. En als je een oudere moederplank hebt met een USB 1.0 die niet van Intel is dat het wellicht niet zo lekker werkt.
Misschien dat dan een losse PCI kaart met USB (en evt firewire) voor 20/50€ helpt?
 
Origineel geplaatst door metatron
Wat is een specialen muziek pc :confused:

Dat is een PC waar niets anders op draait dan wat je in je studio gebruikt,
Ik draai op deze pc zelfs geen VST's van het internet tot ik ze op mijn gewone PC goed uitgeprobeerd heb.
Zo bespaar ik me de moeite van de problemen die je hebt als je alles met 1 PC doet.

vooral spelletjes en het internet zijn grote vervuilers voor je pc.
Je hebt al heel snel dat je veel aan performance inleverd als je dat niet doet.
Dat is een specialen muziek pc ;)
 
LOL

Ik formateer alleen nieuwe HD's.
Als ze kapot gaan (en dat doen ze helaas nogal vaak) dan koop ik een nieuwe en grotere. ;)
 
mijn Midex-8 geeft nogal wat timing fouten als ik ook zgn. USB drives aktief heb - je weet wel, die handige pendrives en kaartlezers enzo. Een hardware profiel zonder die drives blleek in mijn geval de oplossing.

Probeer uberhaupt de USB bus zo leeg mogelijk te houden als je tijd-kritische toepassingen draait, zoals sequencing e.d.
Het is een serieel protocol dus alles moet achter elkaar het lijntje door - hoe meer data op de lijn hoe trager.
Dus ook liever een ouderwetse PS/2 muis dan een USB variant, alle kleine beetjes helpen .
 
Back
Top