Free 'Kick Crusher' VST of SirSickSik

Free midi-triggered 'glitch'-multi-FX 'SIK-FX' from SirSickSik

Free midi-triggered 'glitch'-multi-FX 'SIK-FX' from SirSickSik

Here is my new effects vst:

SIK-FX

19 effects triggered by midinote (you can set which note this will be for each effect yourself)

Order of modules:
1. Pan LFO (velocity=speed, has waveform-choice selectbox)
2. Gapper (velocity=speed, has waveform-choice selectbox)
3. Simple Synth (velocity= volume, synth tracks pitch of incoming sound and adds this to the base-pitch. Also has scaler and rootnote selectors and attack/decay knobs)
4. RingModulation (velocity=speed, has waveform-choice selectbox)
5. Short-delay (velocity=time, has knob for feedback)

using same pitchshifter module:
6. Tape-stop (velocity=stop speed. As long as being hold, tape is stopped)
7. Tape-go (velocity=startup speed. When triggers, speed jumps to 0 and steadily rises)
8. Pitchshift forward (velocity=pitchshift
9. Pitchshift reverse (velocity=pitchshift)
Next to these parameters you can select pitchshift-system, pitchshift velocity-curve, window and pre-delay

10. Filter (velocity=pitch, has selector to select filter-type and knob for resonance)

same delay module:
11. Retrigger+audio thru (velocity= retrigger speed)
12. Retrigger without audio thru (velocity= retrigger speed)
has knobs for gate-length (0-100%) and additional feedback (internal feedback in delay module)

same quad rotator module:
13: velocity=angle
14: velocity=center X
15. velocity=center y
16. velocity=distance

17. Pan jump (with each trigger the sound is panned to the other side, velocity=pan width)

Sik
 

Attachments

  • SIK-FX.zip
    2,5 MB · Bekeken: 104
Laatst gewijzigd:
als er nog ideetjes zijn..

als er nog ideetjes zijn..

Bij de weg....als iemand nog een leuk effect weet om erin te bouwen.. (niet een die ook bij elkaar te zetten is door de al aanwezige effecten of effecten die veel cpu gebruiken), zing het maar...er zijn nog genoeg midinoten over :D

Had zelf nog een ideetje (zet ze hier meteen maar ff neer als geheugensteuntje..:P):
-4 midinoten om LFO's aan te sturen die de aanwezige parameters kunnen moduleren van geselecteerde effecten :P ->velocity=snelheid
-feedbackloop eind FX-start FX->velocity=looptijd
-stereo-sideband->(FX sectie)->sideband-stereo (trigger=on)
-reverb triggers voor size, width en mix (met standaardwaarde<->velocity switches)
-versnellende/afremmende retrigger (begin op 1 beat, velocity=snelheid van versnelling)
 
-4 midinoten om LFO's aan te sturen die de aanwezige parameters kunnen moduleren van geselecteerde effecten :P ->velocity=snelheid
-feedbackloop eind FX-start FX->velocity=looptijd
-stereo-sideband->(FX sectie)->sideband-stereo (trigger=on)
-reverb triggers voor size, width en mix (met standaardwaarde<->velocity switches)
-versnellende/afremmende retrigger (begin op 1 beat, velocity=snelheid van versnelling)
cool idd die key controlled switches, heb er zelf ook wel eens over nagedacht...
je zou er zelfs nog portamento tussen kunnen gooien (if you know what I mean)...
 
d'rbij-lijst

d'rbij-lijst

AH! inderdaad, die was ik weer helemaal vergeten in te bouwen, die porta.. Zijn nog wel meer effecten waar dat erg relaxt bij zou zijn.. bv retrigger en delay..
Hup, nog een miditrigger erbij: glide on+velocity=snelheid..
-bitcrusher (was ik die toch bijna vergeten XD) trig1= downsample trig2=bits
-filter: meerdere triggers voor verschillende filter-types.(message to me: 1x midi2cv mono+retrigger)
-simple reverse
-granulair iets
 
Ok, nieuwe triggers zijn geimplementeerd samen met een nieuwe layout. Bezit nu 24 effecten waarvan 20 simultaan gebruikt kunnen worden (tape-stop&go, pitchshifter forward/reverse hebben zelfde pitchshifter module en er zijn twee retrigger modes: met audio thru en zonder audio thru)
Als iemand m zou willen testen/uit willen proberen, stuur me ff een PBtje...
Sik
 
Hier nog een aantal nieuwe distortions.
Alle drie zijn ze erop gebaseerd dat het signaal wanneer het boven en onder de limiet gaat, gedistord wordt. Hierbij variatie tussen filters en wraps. Gooi ze samen met de kickcrusher over je kick en je kunt m werkelijk alle kanten op halen, zuigen, beuken, verlengen (door middel van filter-resonantie), pokken, noisen, crushen etc etc

SirSickSik
 

Attachments

  • Tone Clipper.zip
    1,6 MB · Bekeken: 133
  • Edge Distortion.zip
    1,7 MB · Bekeken: 151
  • Side distortion.zip
    1,9 MB · Bekeken: 117
nee joh, als je nou c6 wil laten crushen ehhmm crashen moet je vooral met die synthedit meuk aan de gang gaan.....
 
Het probleem ligt niet bij synthedit, maar bij cubase zelf.
Jeff M. houdt zich aan de VST spec. ;)
 
klopt, creatief met kurk, modulaire broddelwerkjes vol huisvlijt.
dat gaat m'n cubase niet vervuilen.
 
zoals ik al zei, meuk en niet compliant met de Steinberg VST bridge :D

Lees je wel echt? :?
Dit probleem ligt bij Steinberg, niet bij Synthedit... zucht.

Met Jbridge gaat het prima, alleen niet met de bridge die Steinberg heeft uitgevonden om hun EIGEN VST standaard 32bits gebaseerde plugins in een 64bits omgeving te laten draaien. Hoezo ligt dit aan Synthedit..

http://tech.groups.yahoo.com/group/syntheditusers/message/44912
Blijkbaar kunnen de mannen van reaper het wel.

Graag weer ontopic, want Raphie kan alleen maar trollen.
 
dat is niet steinbergs visie, zij zeggen dat de vst's die niet werken niet volledig steinberg compliant zijn (dus ook voldoen aan de restricties/mutaties die steinberg stelt voor 64bit)
 
dat is niet steinbergs visie, zij zeggen dat de vst's die niet werken niet volledig steinberg compliant zijn (dus ook voldoen aan de restricties/mutaties die steinberg stelt voor 64bit)

Right, en jij gelooft alles wat Steinberg je vertelt ?? :D
 
klopt, creatief met kurk, modulaire broddelwerkjes vol huisvlijt.
dat gaat m'n cubase niet vervuilen.
prima, joep doei en de mazzel...

OILY_ZWAAI.jpg
 
btw siksicksik, jij hebt toch ook de nieuwe preview versie geinstalleerd.. werkt bij jou oversampling zonder dat SE crasht?
En heb je het ook kunnen testen met één van je dist plugins?
 
bla

bla

hehe, mijn ouwe computertje kon de SE1.2 update die ik geinstalleerd had nog niet aan.. misschien dat dit met de nieuwe update wel lukt. Mijn computer is de laatste tijd een beetje moeilijk met graphics.. denk dat de graphicskaart het heeft begeven ofzo..
Ben uberhaupt veel bezig met me apparaatjes de laatste tijd.. geluiden instellen op me blofeld, glitch-FX uitbreiden in me nord+ kickcrusher versie ;) hij werkt en hij's dik en gierend. Denk dat ik m ook maar over me blofeld moet gooien haha dat wordt leuk lol

wat betreft die distortions, dit zal uiteindelijk wel weer uitdraaien op een alles-in-1 bak, maar ik zal deze keer proberen het aantal knoppen te minimaliseren en er preset-knoppen op te zetten (kiezen tussen verschillende distortion routings types, simpele 'tone', gain, volume knobs..). Enige analogue-modeling zit ook nog in het plaatje..
sik
 
Back
Top