Fenix XL (Dutch synth)

Ik heb toch ook echt begrepen van Mono dat die sequencer echt niet mis is.. en hij is er toch heel wat gewend o.a. Klee, serge. Ik vermoed dat deze synth / sequencer meer in het buchla / serge rijtje gaat passen, dan in het meer traditioneler rijtje moog, .com, doepfer. En dat moet je maar net liggen.
 
tja, daar noem je heel wat dingen door elkaar........enz.


Leo, begrijp me goed, Ik heb er geen waarde oordeel over. Ik begrijp heel goed hoe je in denkt over apparatuur en dat is je goed recht natuurlijk.
Voor mij is de apparatuur gewoon gereedschap en ik koop het omdat ik het nodig heb voor mijn studio. Daarom is het voor mij een bewuste keuze om iets te kopen. Als ik er dan een track mee maak zal ik het waarschijnlijk ook nooit meer weg doen.

Misschien had ik er niet over moeten beginnen. :stupid
 
Leo, begrijp me goed, Ik heb er geen waarde oordeel over. Ik begrijp heel goed hoe je in denkt over apparatuur en dat is je goed recht natuurlijk.
Voor mij is de apparatuur gewoon gereedschap en ik koop het omdat ik het nodig heb voor mijn studio. Daarom is het voor mij een bewuste keuze om iets te kopen. Als ik er dan een track mee maak zal ik het waarschijnlijk ook nooit meer weg doen.

Misschien had ik er niet over moeten beginnen. :stupid

neenee, helemaal niet - ik spreek alleen voor mezelf, weet niet hoe anderen daar over denken.
maar zelf doe ik bijna nooit een miskoop, door de tijd is het me gewoon steeds minder gaan schelen: even zin in een minimoog? kopen dan maar. ooit heb ik wel degelijk miskopen gedaan trouwens, maar met het onder handen nemen van tig apparaten, weet ik nu ongeveer wel wat ik wil, voor een tijdje.

ik vat dat dus niet verkeerd op.
maar miskopen is wat anders en dat is toch een beetje westerse ziekte, de ogen groter dan de buik, aangewakkerd door enthousiasme op het internet, mp3's, plaatjes, enthousiaste verhalen, youtube, en kopen maar......
er wordt ook zo veel uitgebracht.
en laten we wel zijn: het barst van de miskopen. kijk alleen maar naar de spullen die je op marktplaats ziet, enkele weken of maanden oud.....

ik kijk echt nergens meer van op: 30 jaar oude apparaten die als nieuw uit de doos komen, spullen van een week of 2 oud die voor bijna de helft van de nieuwprijs worden verkocht....
 
citaat brz:
Op zich ben ik wel benieuwd wat AnaLogica bedoelt..........
Zit al ruim in de dot com, dus kwa osc. ben ik niet op zoek naar moog-achtige VCO's.
Wat zit je dwars kwa klank aan de Fenix I VCO's?
antwoord:op zich zijn alle vco's die Synton ooit in productie heeft genomen rond uit zwak, Synton moest het toch meer van zijn filters hebben.
Alhoewel de ontwerpen op zich goed zijn.
Maar ik denk dat ik niets nieuws vertel, een ieder die een beetje verstand van Synton synths heeft wist dat al eeuwen geleden ;)
Op een synth aanbetalen die je nog niet eens hebt getest lijkt mij al helemaal geen goed idee, kan een grote teleurstelling worden.
Maar ja, als je de (stoom)boot niet wilt missen, is het helaas wel noodzakelijk, hopen dat het dan geen (dure) miskoop zal zijn.
 
Laatst gewijzigd:
mja, ms20 osc zijn ook dun, toch een populaire synth bij vele...

Serge heeft ook geen dikke oscs maar is wel topnotch....
Buchla idem ditto

Als je dikke bassen wilt maken koop je toch een voyager/Little phatty oid
 
mja, ms20 osc zijn ook dun, toch een populaire synth bij vele...

Serge heeft ook geen dikke oscs maar is wel topnotch....
Buchla idem ditto

Als je dikke bassen wilt maken koop je toch een voyager/Little phatty oid

of een minimoog
 
of je verstemt ze een klein beetje, ongelijke volumes, en gooit er wat sub tegenaan middels de 3de oscillator. goede golfvorm uitkiezen en dan klinkt het al een stuk voller.
( zo doe ik dat bv bij de a6-andromeda, die ook niet echt vette oscilatoren heeft )
lijkt de discussie niet een beetje "smaak " en "vertrouwen " te gaan worden ?
 
citaat brz:
Op zich ben ik wel benieuwd wat AnaLogica bedoelt..........
Zit al ruim in de dot com, dus kwa osc. ben ik niet op zoek naar moog-achtige VCO's.
Wat zit je dwars kwa klank aan de Fenix I VCO's?
antwoord:op zich zijn alle vco's die Synton ooit in productie heeft genomen rond uit zwak, Synton moest het toch meer van zijn filters hebben.
Alhoewel de ontwerpen op zich goed zijn.
Maar ik denk dat ik niets nieuws vertel, eenn ieder die een beetje verstand van Synton synths heeft wist dat al eeuwen geleden ;)
Op een synth aanbetalen die je nog niet eens hebt getest lijkt mij al helemaal geen goed idee, kan een grote teleurstelling worden.
Maar ja, als je de (stoom)boot niet wilt missen, is het helaas wel noodzakelijk, hopen dat het dan geen (dure) miskoop zal zijn.


Er worden weer aardig wat stellingen geplaatst alsof het absolute feiten zijn, terwijl het hier duidelijk om smaak gerelateerde materie gaat.

En een modulaire systeem wat zo uitgebreid is, duur noemen getuigd van weinig kennis van de huidige markt.
 
@AnaLogica, ik snap het niet zo wat je schrijft.....de ontwerpen van de Osc. zijn goed, maar toch klinken ze dun....waar ligt dat dan aan.
Ik stap sowieso niet ongetest in het verhaal, morgen ga ik luisteren bij monopoly en dan kan ik zelf een oordeel vellen of deze synth in mijn smaak pallet valt of niet.
Ik zoek ook niet een bak met een alledaags karakter, dus geen moog-a-like o.i.d.
Overmorgen weet ik meer.

grtzzzzRb
 
Of een Kobol

IDD wat een dikke bak, keys is prachtig maar toch liever de expander....

Die zou ik dan nog wel willen :D, zou dat nu kosten eigenlijk? Onder de 2k?

of idd zoals Leo zegt een mini, oscar heeft poeperige envelopes volgens mij
iig niet zo snappy als bv een minimoog of een kobol
 
Ik heb toch ook echt begrepen van Mono dat die sequencer echt niet mis is.. en hij is er toch heel wat gewend o.a. Klee, serge. Ik vermoed dat deze synth / sequencer meer in het buchla / serge rijtje gaat passen, dan in het meer traditioneler rijtje moog, .com, doepfer. En dat moet je maar net liggen.

zijn de bedieningsfuncties anders ...of gewoon nogsteeds step cv en cv extra invullen in je sequence

denk dat alle sequencers ..steeds ..op een paar afwijkingenna in t zelfde spoor zitten
[toen k beetje de a154 sequncer controller van jaja doepfer begon te ontdekken
met 2x een a155 sequence module eraan ...werdt t wel stuk leuker

dus combi modules/ controller kan weirde / leuke sequences opleveren
 
Lekker on topic de laaste posts.

Morgen dus testen die fenix.....heb er zin an.

ben wel benieuwd ook, of de lijst maandag korter of langer is geworden.
misschien is het wel extra mooi dat je bij mono ongetwijfeld enthousiast wordt meegesleept, maar dat er ook nog wat vergelijkingsmateriaal voorhanden is, om even terug op aarde te kijken of andere dingen net zo leuk/leuker zijn. plug-se.
 
@R-ond tegen dan kost hij mss meer omdat er maar een beperkt aantal van gemaakt zijn.
Wie zou zoiets willen verkopen ;)

[sjjt denktook niet slapende nu al ...wakker maken ..firestarter
:bekdicht:
 
Back
Top