Fenix XL (Dutch synth)

Lijkt me trouwens een redelijke vraag; de tijden van Bob Moog die zo lekker kon ontwerpen, maar niks van zaken wist zijn toch al lang voorbij? Een aanbetaling van €2000,- daar mag wel iets meer tegenover staan dan een e-mailtje.

Compleet door het dolle heen zijn ze hier, failliet, sterfte, whatever daar wordt niet aan gedacht verder, onbelangrijk ?
Blijkbaar ben ik de enige zijn die weet waar goed van vertrouwen toe kan leiden/lijden dus.
 
Compleet door het dolle heen zijn ze hier, failliet, sterfte, whatever daar wordt niet aan gedacht verder, onbelangrijk ?
Blijkbaar ben ik de enige zijn die weet waar goed van vertrouwen toe kan leiden/lijden dus.

Daar zit wel iets in.. Iedereen moet toch een kans krijgen.

@sms Ik rijd niet met openbaar vervoer. Geen idee of ze multi opstap haltes hebben. Zou me niet al te druk overmaken.
 
Compleet door het dolle heen zijn ze hier, failliet, sterfte, whatever daar wordt niet aan gedacht verder, onbelangrijk ?
Blijkbaar ben ik de enige zijn die weet waar goed van vertrouwen toe kan leiden/lijden dus.

wel aan gedacht, anderszijds zal de goede man toch ook onderdelen moeten kopen.
het is geen commercieel bedrijf en ik kan me voorstellen dat hij geen 10.000'den euro's zelf even kan voorschieten.
en tja, zoals gezegd; in het ergste geval ben ik de prepay kwijt , in het beste geval koop ik een droomsynth. ik heb het inmiddels maar alvast overgemaakt. fingers crossed...
 
wel aan gedacht, anderszijds zal de goede man toch ook onderdelen moeten kopen.
het is geen commercieel bedrijf en ik kan me voorstellen dat hij geen 10.000'den euro's zelf even kan voorschieten.
en tja, zoals gezegd; in het ergste geval ben ik de prepay kwijt , in het beste geval koop ik een droomsynth. ik heb het inmiddels maar alvast overgemaakt. fingers crossed...

Normaal gesproken als je iets koopt, is er toch zoiets als een koopcontract of "algemene voorwaarden".
In dit geval blijkbaar niet.......ik wordt daar toch een beetje onrustig van.

Er kan heeeeel veel gebeuren in een jaar tijd.
 
wel aan gedacht, anderszijds zal de goede man toch ook onderdelen moeten kopen.
het is geen commercieel bedrijf en ik kan me voorstellen dat hij geen 10.000'den euro's zelf even kan voorschieten.
en tja, zoals gezegd; in het ergste geval ben ik de prepay kwijt , in het beste geval koop ik een droomsynth. ik heb het inmiddels maar alvast overgemaakt. fingers crossed...

Huh ? Geen commercieel bedrijf?

Als ik het goed begrijp worden er 75 fenixen gemaakt en die gaan kosten tussen de 5.000 en 8.000 euro?

We hebben het dan over ca 4 ton in euro's.. ?

Dat is meer dan ik in een week omzet..
 
dat is zeker veel idd.

Maar het lijkt me haast vanzelfsprekend dat je een kwitantie krijgt of iets in die richting, en anders moet dat gewoon geregeld worden.

Ik heb 150 UKP betaald aan Robin Wood van EMS om op de wachtlijst voor een Synthi te staan, en euhm, dat is zonder kwitantie ook geloof ik, maar voor dat bedrag kan dat nog wel zeg maar.

2000,- moet echt geregeld worden. Altijd. :)
 
Inderdaad een kwestie van heel veel vertrouwen dit. Bij de M5 heb ik destijds het volledige aankoopbedrag + transport naar Schotland overgemaakt, waarna ik ook alleen maar een mailtje terugkreeg.....Ik kende heel die Ken Macbeth niet en het heeft daarna geloof ik zeker een jaar geduurd voordat hij werd geleverd. Ging volgens mij toen om zo'n 3.800,- en ik heb me ook wel eens afgevraagd waar ik mee bezig was :D Als zo'n kerel failliet gaat of de boel flest kan je fluiten naar je synth en je centen. Maar ja, is allemaal goed gekomen gelukkig.

On topic: ik volg dit ook met veel interesse! Ben erg benieuwd naar de ervaringen tzt, en natuurlijk de foto's en filmpjes. Te gek dat deze bakken weer in Nederland worden gemaakt!
 
On topic

Ik vind het aardig on topic, excuseer me, maar over zo'n dingen moet je nadenken anders loopt het misschien toch een keer fout af, wat niet wil zeggen dat dat hier en nu gaat gebeuren, gewoon in het algemeen, voorzichtig en zo zeker mogelijk proberen te
zijn kan geen kwaad als je het over geld gaat en dat is iets anders dan achterdochtig
of paranodide zijn.
Dood gaan kan iedereen op elk moment en dan ? ik noem maar iets.......
 
Ik vind het aardig on topic, excuseer me, maar over zo'n dingen moet je nadenken anders loopt het misschien toch een keer fout af, wat niet wil zeggen dat dat hier en nu gaat gebeuren, gewoon in het algemeen, voorzichtig en zo zeker mogelijk proberen te
zijn kan geen kwaad als je het over geld gaat en dat is iets anders dan achterdochtig
of paranodide zijn.
Dood gaan kan iedereen op elk moment en dan ? ik noem maar iets.......

Helemaal mee eens! Met "on topic" bedoelde ik ook meer: met betrekking tot de synth zelf. Maar de manier hoeveel je betaalt, op welk moment en op welke basis, dat is natuurlijk niet onbelangrijk. Helaas zal je met dit soort kleine (eenmans)bedrijfjes gewoon een risico moeten nemen, want anders kan je gewoon niet bestellen.
 
Helaas zal je met dit soort kleine (eenmans)bedrijfjes gewoon een risico moeten nemen, want anders kan je gewoon niet bestellen.

Ik heb begrepen dat er niks op papier gezet is, ik vind dat erg karig voor 2000 euro aanbetaling.....op zijn minst.
Er zijn dingen die nu eenmaal kunnen gebeuren in een mensenleven, ook zonder kwade opzet, die kun je op zijn minst beschrijven.....scenario wat er dan gaat gebeuren bla bla bla, heel normaal hoor.
 
vind ik ook hoor, bij de keukenkampioen zijn ze gek op zulke klanten.

er kan van alles misgaan, buiten de schuld van bert of wie ook en als de zaak dan ploft, heeft iedereen behalve de fiscus en de banken het nakijken.

demian, heb jij 150 pond betaald aan EMS ? ik heb dat toen gevraagd, maar betalen kon niet, het moest met een cheque die hij beslist niet zou innen. ben benieuwd wat daar van gaat komen trouwens......
 
2000 euro als je synth+ sequencer samen besteld hebt, anders minder.
ik had meer stress toen ik zat te wachten op m'n moog voyager signature die uit de vs moest komen.betaald via paypal en gekocht via ebay.
nu voelt het wel redelijk ok aan : goede naam, vaker laten zien dat hij goede instrumenten bouwt en zeer te betrouwen is ( limburgs ), en ja , het leven is inderdaad vol risico's . het is inmiddels wel duidelijk wie dat risico wel en niet wilt nemen. dus bedankt allen hartelijk voor de waarschuwende woorden, ik geloof niet dat ik m'n gedrag hierdoor echt ga veranderen. en.... wie weet tot ziens bij tros radar, of anders ( meer waarschijnlijk denk ik toch ) bij mij thuis alwaar eenieder die hierboven zo gedacht heeft aan het welzijn van zijn medeforumlid, van harte welkom is om ook even met de knoppen van de nieuwe fenix te spelen.;)
 
Ik heb een bankcheque opgestuurd naar Robin, of die wel of niet is ge-ind kan ik niet nagaan, het versturen van die bankcheque kost gewoon het bedrag wat er op staat + transactiekosten.

Er werd dus iets van 200+ euro afgeschreven uiteindelijk van mijn rekening, en Robin bevestigde mij later dat hij de cheque ontvangen heeft en dat ik na 6 maanden het bedrag kon terugclaimen bij mijn bank. (wat ik overigens nog niet heb gedaan)

Verder heb ik nog niets gehoord van Robin over wat dan ook eigenlijk.. ik ga maar eens infomeren binnenkort over hoe en wat..
 
Persoonlijk is voor mij 1000 euro te overzien.
Kan me voorstellen dat het voor andere een ramp is als ze dat verliezen.

Ach ik hou wel van een gokje:) denk dat het 1 op 100 is dat er iets gebeurd. Ik zeg allin!!
 
Persoonlijk is voor mij 1000 euro te overzien.
Kan me voorstellen dat het voor andere een ramp is als ze dat verliezen.

Ach ik hou wel van een gokje:) denk dat het 1 op 100 is dat er iets gebeurd. Ik zeg allin!!

ik kan me goed voorstellen wat je zegt, natuurlijk - maar het gaat denk ik niet zo zeer om de persoonlijke afwegingen van aspirant kopers, maar meer om de actie van de verkoper. bij een 'bedrijf' dat zo'n ambitieus project aanpakt, hoort toch ook dat alles goed geregeld en vastgelegd is? dit is toch niet zo maar een hobby projectje?
ik vond de fenix trouwens (voor wat ik heb gezien bij mono) zeer veel exotisch synth-waar voor je geld. uiteindelijk maar zo'n 10% duurder dan een cwejman s1 (ook leuk) maar toch een veel uitdagender basis voor een modulaire synthverzameling.
 
Laatst gewijzigd:
zoals ik al vermoedde is Bert de rotste niet...
hij heeft het uitgezocht en me opnieuw ingedeeld ....
ik zit in GROEP 3!!!
was eigelijk groep 6... dus ik ben gematst :okdan:

bij deze benoem ik mezelf tot de Synton Fenix XL DRAMA QUEEN!!!!

@Marcuuuuu: sorry man... maar ik kon het ff niet hebben, mea culpa :)
 
zoals ik al vermoedde is Bert de rotste niet...
hij heeft het uitgezocht en me opnieuw ingedeeld ....
ik zit in GROEP 3!!!
was eigelijk groep 6... dus ik ben gematst :okdan:

bij deze benoem ik mezelf tot de Synton Fenix XL DRAMA QUEEN!!!!

@Marcuuuuu: sorry man... maar ik kon het ff niet hebben, mea culpa :)


Netjes:mega:
 
Back
Top