Welke Cubase 5 versie is de beste in mij specifiek geval

k had er wel geen hipass over gezet :-)
en ik heb een 10tal tracks laten horen, met allemaal hetzelfde 'probleem'
t zal aan mij liggen dan
 
kan zijn dat het aan mn eigen mixkwaliteiten (of gebrek ervan) ligt, maar toch vonden zij het allebei een typisch ableton geluid (alsof er op de volledige wave een hipass stond waardoor de echt hoge freq's er niet waren, en ze vonden dat er iets scheelde in het laag.
Eén van die gasten mastered op dagelijkse basis en krijg vanalles (lees : gemaakt in verschillende DAW's) binnen voor zn label en vertelde me dat de dingen die hij binnenkrijgt die met ableton zijn gemaakt, écht minder goed klinken en dat er een typische 't komt uit ableton' sound is.

Bijzonder........

Maar als het dus in het renderen zit, helpt het ook niet om sporen incl. FX apart te exporteren vanuit Ableton, daar maak je nl. gebruik van dezelfde tool/algoritme. Dan zou je ook dat proces in Cubase moeten doen.

En als je nu een grote versie van Ableton hebt, zou ik ook de grote versie van Cubase kiezen, hoewel die wel een flink stuk duurder is dan de Essentials. Maar op hun website kun je de mogelijkheden al wel redelijk uitpluizen denk ik.
 
t ging er mij eigenlijk gewoon om of iemand ervaring heeft met de geluidsengine van ableton in vergelijking met cubase
nog geen 4 jaar geleden 'mocht' je die 2 nog geeneens vergelijken want dan lachten de Cubase bezitters je gewoon uit.
Uit al het bovenstaande kan ik stilaan opmaken dat naar geluidsengine toe ik geen enkele toegevoegde waarde zou krijgen door cubase te kopen.
Al heb ik ook het gevoel dat er niemand echt de twee (kan) vergelijken.
 
Bijzonder........

Maar als het dus in het renderen zit, helpt het ook niet om sporen incl. FX apart te exporteren vanuit Ableton, daar maak je nl. gebruik van dezelfde tool/algoritme. Dan zou je ook dat proces in Cubase moeten doen.

Vandaar dat ik wilde rewiren ... dan kan ik elk kanaal/track in ableton, op eigen kanaal in Cubase halen, en dan 'sumt' Cubase en rendered Cubase.
 
Back
Top