505 en fruity loops

Lid sinds
5 april 2003
Berichten
37
Locatie
utrecht
Ik hoop dat ik hier goed zit....

maar....

Ik heb een mc-505 en een computer....
Op deze computer heb ik fruity loops....

Het zal wel een simpele oplossing zijn, alleen ik kom er na hopen zoekwerk op het internet niet uit:

en omdat ik nu eenmaal niet zo`n held ben met computers hoop ik er via dit forum uit te komen...

Wat ik graag wil is wanneer mijn computer op mijn stereo aangesloten is en mijn 505 op mijn computer. Dan wil ik de 505 kunnen bedienen en zijn eigen geluid horen…

- terwijl ik de 505 bedien, in fruity loops tracks erdoorheen proppen....(waarmee ik bedoel geluid krijgen van fruity loops)

- een track samenstellen op mijn 505, die doorsturen naar mijn computer en er dan een extra drumlijn doorheen gooien en misschien verder vervormen (en later dan weer terug in die 505 stoppen?!)

Ik heb zo`n midi-kabeltje aan mijn gameport gehangen en nu kan ik wel tracks vanaf de 505 afspelen met fruity geluidjes.
Maar ik wil het juist andersom.
enne het lijkt me juist oké om er twee door elkaar heen te spelen, zodat je geluiden verder kunt vervormen en er zo verder mee kan spelen.

- Moet ik hiervoor nog een andere aansluiting maken met mijn compu (omdat midi alleen signaaltjes verstuurt en geen geluidjes) in de vorm van een audio-iets?

Alvast bedankt voor de hulp bij dit vast weer heel onsamenhangend uitgelegde probleem...

jaap
 
Hm, het beste kun je denkik gewoon een klein mixerjte kopen, ben je vele malen flexibeler!
Voor 99 euro koop je al een Phonic MM1002A (heb ik ook) en dat werkt echt stukken fijner!!

Die andere oplossing moet ook wel lukken... De L/R out van je 505 verbinden met je line-in van je soundcard, via een speciaal kabeltje... Ik weet niet of er kabeltjes bestaan die van 2 jack-pluggen (505) naar 1 mini-jack plugje (soundcard) gaan, anders raad ik je aan om een tulp->minijack kabeltje te kopen, en om 2 tulp->jack adaptortjes op de tulp-pluggen te schuiven!

Daarna even in je computer setup (configuratiescherm?) goochelen om direct geluid van je 505 te krijgen...

Maar een mixertje is echt oplossing 1!! Ook als je later wilt uitbreiden... Als je ooit nog een andere synth krijgt, ben je bijna verplicht een mixertje te kopen, omdat je m anders niet hoort :dj:

Suc6!
 
Dit lijkt me idd de beste oplossing! Op die manier heb je alles comfortabel binnen handbereik. :)

Origineel geplaatst door Ethereal
Ik weet niet of er kabeltjes bestaan die van 2 jack-pluggen (505) naar 1 mini-jack plugje (soundcard) gaan, anders raad ik je aan om een tulp->minijack kabeltje te kopen, en om 2 tulp->jack adaptortjes op de tulp-pluggen te schuiven!
[/B]

Ik heb zo'n kabeltje zelf gemaakt met losse plugjes... ik kon er helaas geen vinden niet vinden!
 
Back
Top