Cubase 5.5 update is uit!

Waarom zeg je dat dan?

sx3 kan gewoon naast 5.5 op 7x64 geinstalleerd worden (met de licentie van 5)

en nee administrator mode werkt ook niet met SX3, het is niet x64 OS compatible en crashed gedurende de installatie, dus zelfs "elevated" krijg je hem niet geinstalleerd.
 
Ik kon op mijn W7 64-bit gewoon alle oude Cubase versies vanaf SX(1) installeren (32-bit versie Cubase). Als dat lukt, kun je daarin de .arr en/of .all files importeren. Daarna kun je ze dan opslaan als .cpr en openen in je C5x64 versie.
Je kunt hem dus gewoon installeren in de x86 Program Files map. Een .cpr file kun je zowel vanuit je 32-bit alsook je 64-bit versie van Cubase openen, dat maakt niets uit. Ik kan ook mijn C5 32- en 64-bit door elkaar gebruiken met dezelfde songs.
 
gebruik je een legale versie? de installer van Steinberg,net stopt gewoon halverwege
graag even voor de voledigheid, want als jij met een H20 or AIR installer zit te werken is alles anders (i.v.m Synchrosoft / Elicenser)
 
Waarom zeg je dat dan?

wat heb jij gast? je had doorvoor helemaal niet gezegd dat het op x86 wel werkte en op x64 niet.. hoe kan ik dat dan weten? 2 maanden geleden werkte het bij mij wel. Je had net zo goed niet kunnen weten dat dat de licentie niet op oude versies werkt..

ik kan je gedachte niet lezen...
 
heb even een nieuwe copy van SX3 van ftp.steinberg.net gehaald en elicenser gedeinstalleerd, werkt nu wel (daarna Synchrosoft weer verwijderen en eLicenser opnieuw installeren) kan weer bij m'n All en CPR files
 
gebruik je een legale versie? de installer van Steinberg,net stopt gewoon halverwege
graag even voor de voledigheid, want als jij met een H20 or AIR installer zit te werken is alles anders (i.v.m Synchrosoft / Elicenser)


Lekkere opmerkingen Raphie.

Ik zit hier altijd als eerste de illegale gebruikers te bashen joh! ;)

Nee, ff serieus. Ik heb Cubase voor PC vanaf Cubase Score 1.0 (1992!) origineel.
Dus een full version en 10 betaalde updates. Heeft iemand hier al meer betaald voor Cubase? O ja, natuurlijk 1 upgrade van Score (VST 5) naar SX 1, dus van de middelste versie naar de grootste versie.
Alleen de eerste versie van VST (3.5) heb ik overgeslagen, ben van Score 3.0 naar Score 3.6 VST gegaan.

P.S. de foto is wat ouder, je ziet al dat de doos van Cubase 5 nog mist! En SX1 update zat in niet meer dan een soort kartonnen envelop.
 

Attachments

  • softwareboxes.jpg
    softwareboxes.jpg
    45,7 KB · Bekeken: 103
gebruik je een legale versie? de installer van Steinberg,net stopt gewoon halverwege
graag even voor de voledigheid, want als jij met een H20 or AIR installer zit te werken is alles anders (i.v.m Synchrosoft / Elicenser)

:stupid

Het zou trouwens nogal gedurfd zijn als ik Cubase cursussen geef op illegale :duivels: software! Zo moedig (gek/debiel/asociaal) ben ik niet. :engel:
 
Zo bedoelde ik het niet Arno, ging puur even om de technische kant ;)
 
P.S. de foto is wat ouder, je ziet al dat de doos van Cubase 5 nog mist! En SX1 update zat in niet meer dan een soort kartonnen envelop.

he, is dat niet een zoom van de foto van mijn studio die ik pas hier op het forum geshowt heb ?
 
Nee, ff serieus. Ik heb Cubase voor PC vanaf Cubase Score 1.0 (1992!) origineel.
Dus een full version en 10 betaalde updates. Heeft iemand hier al meer betaald voor Cubase?

nu je het zegt, het kan inderdaad nog gekker :D

ik ben begonnen met de steinberg PRO-24 sequencer software op de amiga. Daar zat zelfs al een grote dongle bij (zwart blokje). Daarna overgestapt op cubase 1.0 op de atari ST, en daarna het hele upgrade plan op de PC gevolgd zoals door jou beschreven. :D (altijd baas boven baas dus hahaha).

Ik heb inmiddels aardig wat gedaan in cubase 5.5 en ik moet zeggen dat ik het erg fijn werken vindt. De standaard plugins zijn tegenwoordig ook erg goed en ik merk dat ik ze veel gebruik in de producties.

Enig echt kritiekpuntje dat ik blijf houden is de VST bridge. Ik begrijp niet waarom die nog steeds zo gammel is, terwijl ik via JBRIDGE zo een goed werkende DLL maak voor 5.5 (wat dus niet werkt via de standaard vst bridge van cubase 5.5).

Maar goed, dat is een klein puntje omdat er steeds meer vst's / fxen in 64 bits beschikbaar komen.
 
Hier ook het volledige pad vanaf Score PC tot heden.
ik wacht op native 64bits versies van al m'n plugs (D16 is de boosdoener op dit moment) en dan ga ik over op x64 op Win7x64 draai nu x86 op Win 7x64
 
Hier ook het volledige pad vanaf Score PC tot heden.
ik wacht op native 64bits versies van al m'n plugs (D16 is de boosdoener op dit moment) en dan ga ik over op x64 op Win7x64 draai nu x86 op Win 7x64

ik zou toch over gaan op de 64 bits versie van cubase. Het performance verschil is echt gigantisch tov de 32 bits versie (zelf getest).

D16 draaien op de 64 bits is waarschijnlijk geen enkel probleem. Enige wat je moet doen is JBRIDGE downloaden (kan ook met testversie, maar jbridge is spotgoedkoop) en de nieuwe dll dan gaan gebruiken.
 
maakt jbridge dan een nieuwe dll aan?

jazeker, soort van dll shell eromheen. Je krijgt daarna beide dll's te zien in je vst instruments window, en dan kun je kiezen voor de 32 of 64 bits versie.
 
Heb JBridge ook aangeschaft. Lexicon PCM reverb werkt er goed mee op 64 bit in Cubase 5.5, op een paar details na waar ik wel mee kan leven.
Met de VST bridge werkt de Lexicon reverb dus NIET.
 
Back
Top