Cubase VST5 -> Cubase SL

Lid sinds
11 april 2002
Berichten
1.831
Locatie
Utrecht
Ik ga binnenkort mijn VST 5 upgraden naar SL, maar nou wilde ik eigenlijk een aantal dingen weten:

-mag ik de dongle van 5 gewoon houden?

-zo ja, kan ik de versie 5 dan gewoon verkopen en zelf SL gebruiken?

-kan ik dan SL nog opniew installeren? (oftewel, is de upgrade gewoon ook afzonderlijk te installeren of alleen "over de versie 5 heen")

-hoeveel zou je kunnen vragen voor Cubase VST 5 in geval van doorverkoop?
 
De Dongle mag je houden. Steinberg heeft er niets meer aan. De oude versie kun je doorverkopen. Zeg er dan wel even bij dat hij hem niet kan updaten (dat heb jij immers al gedaan). Prijs? Ik zou het niet weten.
Wat je ook kan doen is om hem in een tweede pc te installeren en daar al je plugins op laten draaien voor Cubase SL.
 
Origineel geplaatst door thegreatmuffin
[BDe oude versie kun je doorverkopen. [/B]

Ja, dat mag wel MAAR

dan vervalt wel het gebruikersrecht om de Cubase SL versie te gebruiken.

Je mag de update dus enkel gebruiken indien je ook het gebruikersrecht hebt verworven van de originele versie. Als je die originele versie doorverkoopt, vervalt je gebruikersrecht dus en mag je de update NIET gebruiken.

Veel mensen vergeten dat software niet je eigendom wordt, je verkrijgt enkel het recht om die te gebruiken. (Er zijn uiteraard uitzonderingen waaronder bv freeware,...). Welke rechten dat precies zijn, staat meestal te lezen in de documentatie die bij je software zit, of in het venster waar dat knopje 'I agree' staat dat iedereen aanklikt zonder echt te lezen wat er staat. :D
 
Okee thanks!
Het zal idd niet helemaal "legaal" zijn om je oude versie te verkopen, maar ja 't is wel zonde als ik er niets mee doe. De registratie blijft natuurlijk op mijn naam staan, dus de eventuele koper kan idd niet meer upgraden.
De vraag blijft dan alleen nog, kan ik die SL upgrade dan wel gewoon gebruiken (praktisch gezien, dus even afgezien van de legale aspecten van de gebruikersovereenkomst) of werkt die alleen als ik Cubase 5 nog op mijn computer heb staan?
 
ik zie net Tom Thomas' thread waar hij Cubase SX te koop aan biedt:


" > Het is de upgrade versie van VST/32. Wat is het verschil dan? Alleen de doos waar het in zit...
> De upgrade versie komt in een envelope i.p.v. een doos, voor de rest is het gewoon de volledige SX met dongle, serial number en met handleiding.

Blijkbaar zijn de upgrade versies dus ook gewoon " volledige" versies. Ook wel logisch omdat SX/SL een heel nieuw programma is, en geen voortzetting op de code van VST.
 
Origineel geplaatst door King of Snake
Blijkbaar zijn de upgrade versies dus ook gewoon " volledige" versies. Ook wel logisch omdat SX/SL een heel nieuw programma is, en geen voortzetting op de code van VST.

Ik vermoed dit ook.

Vroeger namen softwarefabrikanten nog wel eens de moeite om hun setuproutines aan te passen van updates. Vaak moest je dan diskette nummer 1(van je te updaten software) of zo even in je diskettestation plaatsen vooraleer de installatie kon verder gezet worden. Maar dit soort 'beveiligingen' hielden nooit lang stand.
 
Back
Top