Clavia: Nord Piano

When lightweight and portability is as important as sound quality and flexibility, Nord Keyboards introduces the all new Nord Piano 88.

Specifications:
- 88 keys, weighted hammer action.
- 6 selectable categories (types of pianos) - Grand, Upright, Electric Pianos, Electric Grands, Clavinet & Harpsichord. Each category can contain several different models.
- LCD Display - provides information on program name and piano model
- 24 banks with 5 programs each - 120 programs
- Live Mode - 5 Live programs
- Panel Transpose: +/- 6 semitones
- Kbd Touch: 4 velocity response curves
- Mono Output - stereo pianos can be played back in mono
- Approx. 500 MB is available for the piano sounds
- Effect 1 - pan, tremolo, auto-wah, three selectable depths for the pan and -tremolo, rate controlled with the Effect 1 Rate knob
- Effect 2 - phaser, flanger and chorus, three selectable depths, rate controlled with the Effect 2 Rate knob
- Comp/Amp - three amp/speaker simulations and a compressor, drive/compression amount controlled with the Drive knob
- Reverb with six algorithms - Room 1 & 2, Stage 1 & 2, Hall 1& 2, Dry/Wet control
- Three band EQ, with sweepable mid. +/- 15 dB gain/attenuation
- 2 Audio outputs L & R - ¼", 6,35 mm jacks, unbalanced
- 1 Monitor input - 1/8", 3,5 mm stereo jack
- 1 Headphone output - ¼", 6,35 mm stereo jack
- 1 Piano pedal input - ¼", 6,35 mm jack
- MIDI In, MIDI Out - 5 pin DIN connectors
- USB - type B connector
- IEC320 C7 power connector
- 1284 mm (50.5"), 121 mm (4.8"), 340 mm (13.4")
- 18 kg (39.6 lbs)

Included accessories:
-Nord Piano pedal
-User Manual
-Power cord
-USB cord
-Nord DVD-ROM

Accessories:
-Nord Keyboard Stand EX
-Nord Soft Case
-Nord Music Stand

http://www.nordkeyboards.com/main.asp?tm=Products&clpm=Nord_Piano
 

Attachments

  • Nord%20Piano%20Top.jpg
    Nord%20Piano%20Top.jpg
    70,5 KB · Bekeken: 161
  • NordPiano_panel2.jpg
    NordPiano_panel2.jpg
    121,6 KB · Bekeken: 129
  • Nord%20Piano.jpg
    Nord%20Piano.jpg
    104,7 KB · Bekeken: 126
Goed nieuws: piano library v5 staat online, met per instrument een online beluisterbare demo!!! Zitten echt wel toffe piano's bij!

Maar ook slecht nieuws: enkel voor stage EX en Nord Piano, tegen eind juni support voor Electro 3 en de oude Stage...
 
ook jammer dat de electro 3 geen string resonance ondersteunt...

dat klinkt echt te gek :)
 
Wout,
Ik heb net die sample manager 5,28 gedownload en die Grand Lady D sample (.npno extensie) naar de piano tab van de manager getrokken maar hoe maak ik hier een program van zodat die dat op mijn Stage ook weergeeft?

grt,

ens
 
Wout,
Ik heb net die sample manager 5,28 gedownload en die Grand Lady D sample (.npno extensie) naar de piano tab van de manager getrokken maar hoe maak ik hier een program van zodat die dat op mijn Stage ook weergeeft?

grt,

ens

Is die sample geupload naar de Stage?
Zo ja, dan is het hetzelfde als met alle andere pianosamples. Even checken onder welk nummer die bij 'Grand' staat. En op de Stage die variant onder 'Grand' ook selecteren en opslaan als program. Nogmaals: zoals met elke pianosample/program.
 
Hi Jost,

Dank voor je reactie.
Ik heb tot op heden nog geen programs aangemaakt/opgeslagen, vandaar.
Maar de betreffende sample heb ik inderdaad "gedownload" naar de stage.
Ik begrijp dus dat ik dat opslaan van de sample als een program op de stage zelf moet doen. Helaas pas morgen weer bij mijn stage maar dank iig!

ens
 
Hmmm. Dan zou ik de handleiding maar eens doornemen :W. Is wel handig om gemaakte (combinaties van) sounds + effecten op te slaan als preset/program/patch.
 
Dan kun je er zoveel meer uithalen!! Geweldig apparaat.
 
Back
Top