Korg Monotron - Analoog is weer 'in' bij Korg

plaatje
 

Attachments

  • monotron mod.jpg
    monotron mod.jpg
    70,3 KB · Bekeken: 60
beuhh,
boe
koeiendans.jpg
 
Als ik de Monotron puur als external filter wil gebruiken, dan denk ik dat de Duo daar het meest geschikt voor is omdat ie zowel cutoff en reso heeft. Klopt dat of heb ik het fout? :D
 
OK duidelijk. Thanks
 
Dan zou ik de classic nemen, kun je het filter ook moduleren.
maakt toch niet zo heel gek veel uit aangezien je in principe zo ff vanaf de 2e osc het uitgangs signaal naar de cutoff freq-in kan gooien...
tenminste, als je een BEETJE knutselaar bent toch? ...en idd, dan moet je osc-2 ff uit kunnen zetten (lees: geen audio pad toegang)...
een LFO in de pure zin van het woord (dus met een freq begrenzing) kan je op de monotron toch niet echt van spreken...
 
de LFO, in tegenstelling tot een VCO, heeft over het algemeen de volgende beperkingen:

- gaat (in 98% van alle gevallen) maximaal tot zo'n 30hz...
- de pitch niet beinvloedbaar door het toetsenbord (ofterwijl; geen keytracking)...
- is niet verbonden met het audiopad...

dus...

HFO is nutuulk een zeer bizarre benaming omdat het direct refereerd aan een LFO...
LFO en VCO zijn gewoon beide OSCs alleen het verschil zit hem voornamelijk in de functie...

in prinipe is LFO ook een wat vreemde naam aangezien 'ie slechts 1 van de 3 eerder genoemde punten beschrijft,
maar goed, het beestje heeft nu eenmaal dit naampje...

in geval van de monotron is de benaming LFO dus half om half te noemen... ach ja...
 
de lfo van de mono gaat echt wel veeeeel sneller dan 30hz
ik heb gisteren de mono delay en duo binnen dus ik hebze nu compleet
in de duo zitten wel meer mod punten dan in de classick
verder is het makkelijker om de koptelefoon amp te bypassen via de volume knop ff met de koptelefoon op zoeken(wij hebben een KTF zonder jack speciaal voor benden en modden)
de classick mono is nu iig ruisarmer dan mijn kawai 100F, en met de cv mods prima bruikbaar voor soundscapes en drones
 
Back
Top