fruityloops cut itself probleem

Bartdeijkers

Ingeburgerd
Lid sinds
16 november 2002
Berichten
40
Als ik met een midi keyboard (evolution mk-249c) een ingelade sample
speel in fruityloops dan overlapt hij de volgende noot die ik inspeel.
Ook al zet ik de cut itself funktie aan dan overlapt ie nog.

Weet iemand hoe ik die cut itself funktie ook op mijn midi keyboartje krijg?
 
Nee je kunt hem in het edit menu op cut itself zetten.
Als je dan op play druk overlapt hij de ingespeelde noten niet.
Maar als je aan het inspelen bent wel.
Zit er soms een cut itself funktie op de evolution zelf?
 
ik vind t suf dat als je samples gebruikt in de piano roll dat je nie een stukje sample kan laten horen maar dat ie de hele sample meteen afspeeld
 
Origineel geplaatst door Bartdeijkers
Nee je kunt hem in het edit menu op cut itself zetten.
Als je dan op play druk overlapt hij de ingespeelde noten niet.
Maar als je aan het inspelen bent wel.
Zit er soms een cut itself funktie op de evolution zelf?

nee dat niet vrees ik.... je zal het in fruityloops ergens moeten zoeken...
 
Ik heb hier eigenlijk geen last van volgens mij. welke Fruity Loops versie heb je?

Je zou het probleem kunnen ondervangen door bij de sample eigenschappen een volume envelope te definieeren,
dus dat de sample zo lang blijft doorspelen als jij de toets ingedrukt houdt, en dat ie daarna bv accuut afbreekt of langzaam wegsterft, afhankelijk van de envelope die je hebt gemaakt.
 
Origineel geplaatst door gnudde
Ik heb hier eigenlijk geen last van volgens mij. welke Fruity Loops versie heb je?

Je zou het probleem kunnen ondervangen door bij de sample eigenschappen een volume envelope te definieeren,
dus dat de sample zo lang blijft doorspelen als jij de toets ingedrukt houdt, en dat ie daarna bv accuut afbreekt of langzaam wegsterft, afhankelijk van de envelope die je hebt gemaakt.


maar hoe stel je dat in?
 
Als je bij de volume enveloppe alle knoppen op '0' zet, en de 'hold' knop voluit, dan duurt hij exact zolang als je hem afspeelt :) Je kunt een beetje met de decay, sustain en release spelen om in te stellen of hij abrupt wegvalt of langzaam wegsterft. Klooi er maar een beetje mee :)
 
Back
Top