Tribute To Dx-7!

Kan hem voor een schijntje kopen en hij komt met originele handleiding + cartridge.. EN hij word nog gebracht ook...
een 2e FM synth is nooit weg...

Schijntje of niet, zonde van het geld. Die dx7 van je kan alles wat de dx27 ook kan.
Bewaar je centen nu eens om je spullen fatsoenlijk te kunnen laten repareren.
 
Te laat, Hij staat al op de pc...
De Juno-60 zou gerepareerd worden, Maar ja... we all know about that;)

Anyways, DX27s is wel een gave bak, Geen dx7 niveau maar hij is gaaf..
 
Zo.....
Die dx-27s is echt een hele fijne synthesizer(gewoon 192 presets!)...
Zit een handleiding bij over het programmeren van FM, Is ook wel handig op de DX7 denk ik..

Hoe zat het nou btw?, Is die DX27s nou echt zo zeldzaam of is dat gewoon een of ander gerucht wat op internet rond gaat?
 
Heb even snel een filmpje opgenomen van de DX op Youtube met de Electric Piano sound(genaamd: FenderSTR bij mij)



Met wat reverb en Chorus is die 80s sound er meteen.
 
Die FenderRhodes patch klinkt heerlijk.
 
De DX7 kan een aardige laserharp laten horen trouwens:

 
Tribute To Dx-7, was de topic titel toch ?!!

Het is gewoon vreselijk :r het slaat helemaal nergens op !

Sorry 'k an niet liegen tegen je :engel:

Forgive me 8D
 
Geen probleem, Kritiek mag altijd;)
 
Laserharp... 6 noten... de helft (ofzo) fout. Ummm.... :bekdicht:
Blijf het proberen, hè...
 
fout?
lol, Volgens mij waren ze toch echt allemaal correct gespeelt hoor?, Heb het nummer vaak zat beluisterd en het is toch echt.
Dis - D - C - Bis - A - Gis - GIS - BIS -C -G - GIS-BIS -F - G - GIS - G - F - C

Heb ze niet verdubbelt, maar dit is de correcte manier....
 
OK, als we dan allemaal toch zo lekker bezig zijn, hier een stukje van Jerry Goldsmith uit de film "Runaway". Gespeeld op een TX816, dus 8 exemplaren van een DX7 in een mooi zwart doosje. Iets ander niveau dan dat geneuzel op die "laserharp".(Wil ik trouwens wel eens iemand "circus renz" o.i.d. op horen spelen:D)
 

Attachments

  • 01 01. Main Title.mp3
    2,2 MB · Bekeken: 105
De DX7 was mijn jeugddroom, maar indertijd totaal onbereikbaar.

Ik heb tijd een plg150DX gehad in mijn CS6X
Erg veel lol met de geluiden en hij slikte zo'n beetje alle DX sysex.
Het maken van eigen klanken vond ik een crime, zelfs met PC editor.
FM synthese is qua programmeren niet 'mijn ding'.
Het plaatsen van het bordje in een tweedehands op de kop getikte 'lege' DX200 bracht daar uiteindelijk niet veel verandering in.

Gelukkig zijn er heel veel mooie/interessante/bruikbare patches te vinden en sinds er een werkbare softwaretool is om DX patches om te zetten in G2 patches voorziet deze laatste in al mijn FM behoeften.


groet

Tom
 
Het klinkt allemaal zo gort droog en kazig bij jou Bradley. Ik denk dat dat o.a. komt doordat je geen effecten hebt. Chorus, reverb, delay, dat soort dingen.

Hier nog een leuk filmpje van de Yamaha SY99. De grote broer van de DX7.
Daar zitten ook effecten in en dan heb je toch heel wat mooiere patches.

 
Ik heb al mijn derde TX7 intussen ooit 1 verkocht en de andere is stuk gegaan.
Toch weer 1 gekocht. het blijft voor mij een intrigerende synthesizer.
 
OK, als we dan allemaal toch zo lekker bezig zijn, hier een stukje van Jerry Goldsmith uit de film "Runaway". Gespeeld op een TX816, dus 8 exemplaren van een DX7 in een mooi zwart doosje. Iets ander niveau dan dat geneuzel op die "laserharp".(Wil ik trouwens wel eens iemand "circus renz" o.i.d. op horen spelen:D)
Mooi stuk! bedankt voor 't posten.. krijg weer TX816 kriebels man.

Was zo relaxed die bak, i.c.m. de software editor + daw (sysex) was het een 'breeze' om alle 8 snel te voorzien van de juiste patch.. dikke pads!!

*edit* Jerry Goldsmith gebruikte die QX1 sequencer bij het maken van dit nummer, heb 't gevonden : http://www.soundofmusic.se/synthsandmore/tx816.htm vette shit :P

hmm deze editor had ik ook nog niet gezien : http://m.bareille.free.fr/synlibdxtx/synlibdxtx.htm netjes
 
Back
Top