Tribute To Dx-7!

FS1R is de ultieme FM bak, alleen jammer dat ik nog steeds geen goede editor voor op de pc ben tegenkomen. Alles wat ik ben tegen gekomen werkt niet, of maar half.

Beetje duur vind je niet?
Vind ik eerlijk gezegd wel meevallen. Ik heb de mijn ooit voor 200 euro gekocht en ik geloof dat nu de gangbare prijs iets van 400 euro is of zo. Nog steeds geen geld voor zo'n geweldige bak als de FS1R. Wat mij betreft het geld dubbel en dwars waard.
Hij kan alles wat de DX7 kan en veel (heeeeel veeeeel) meer. Zitten ook prachtige effecten op en formant synthese waar je hele brute dingen mee kunt doen. Een veelzijdiger FM bak vind je niet. Wat FM betreft gaat ie zelfs veel verder dan de SY99.
 
Het lijkt mij ook wel een wijze bak, Maar ik ben op dit moment blij zat met de DX7.
 
De FS1r is gaaf, maar redelijk ondoorgrondelijk. Zelf kwam ik meestal niet veel verder dan presets tweaken want vanaf scratch sounds maken is erg lastig. Dat wil zeggen, als je ergens naartoe wilt werken ipv alleen experimenteren.
 
whoopass.jpg
 
De FS1r is gaaf, maar redelijk ondoorgrondelijk. Zelf kwam ik meestal niet veel verder dan presets tweaken want vanaf scratch sounds maken is erg lastig. Dat wil zeggen, als je ergens naartoe wilt werken ipv alleen experimenteren.

Zelfde met de DX, Die vind ik persoonlijk al klote om te programeren, Ik kom niet verder dan een bass of hoogstens een orgeltje.
 
Maar hoe programmeren jullie dan ?? Gebruiken jullie de editor, of de knoppies van de bak zelf?

In het laatste geval kan ik 't me voorstellen dat het klote is, je hebt totaal geen overzicht (zit ik nu bij R3 van OP3, of R3 van OP6.. eeh dat gedoe o.a.)
 
Ik programmeer(Basic) via de knopjes, heb geen midi interface dus kan helaas niks via de pc doen.
 
Maar even eerlijk, die mp3.. is gewoon e.o.a. midifile?

't klinkt precies als zo'n demo-song van een casio-keyboard .. niet alleen de klank, maar vooral hoe 't gespeeld is.
 
Die mp3 is geen MidiFile

Ik wil de mense die mij niet geloven, Bij mij thuis wel uitnodigen om het E.E.A uitteleggen en ook een demonstratie geven van hoe ik nou opneem..
Het klinkt als een midifile omdat ik goed naar de elementen luister van songs.
 
ok ok relax :D er is ook gewoon iets vreemds aan, alsof er te weinig polyfonie is of zo, kan 't niet uitleggen, laat maar (of zonder sustain-pedaal, kan ook nog)

't wordt echt tijd voor een midi-interface vriend, geloof me, je kan niet meer zonder :)
 
Ik heb een redelijk complexe patch gebruikt...
 
Ach, Laat maar zitten...
Begrijp het ook wel.

Heb erg veel aan me kop en sta op het punt van instorten.

jij bent egt aan een kopje juno ..toe :P

blijfterby
dx200= leuk vanwege de extras die je niet vindt op een sy / dx app.

sy99 schynth wel erg mooooi pads te hebben heb van danny ..vant forum wel een post hgehoord met voornamelijk sy99
was egt vett / mooi
 
Ik heb een redelijk complexe patch gebruikt...
Ok 't is vrijdag, en je zegt je niet 100% ok te voelen.. maar de complexiteit heeft er niks mee te maken, het spijt me dude (mits, je de FM7 gebruikt, wellicht)

Waar we het iig samen over eens zijn, is dat de DX7 een gave bak is, cheers!

goed weekend
 
DX7 is een heerlijke bak..
Triggeren van de FM7 is mij geheel onbekend dat even terzijde.

Goed weekend ya`ll
 
FS1R is de ultieme FM bak, alleen jammer dat ik nog steeds geen goede editor voor op de pc ben tegenkomen. Alles wat ik ben tegen gekomen werkt niet, of maar half.


Vind ik eerlijk gezegd wel meevallen. Ik heb de mijn ooit voor 200 euro gekocht en ik geloof dat nu de gangbare prijs iets van 400 euro is of zo. Nog steeds geen geld voor zo'n geweldige bak als de FS1R. Wat mij betreft het geld dubbel en dwars waard.
Hij kan alles wat de DX7 kan en veel (heeeeel veeeeel) meer. Zitten ook prachtige effecten op en formant synthese waar je hele brute dingen mee kunt doen. Een veelzijdiger FM bak vind je niet. Wat FM betreft gaat ie zelfs veel verder dan de SY99.
Of je tikt even "fs1r editor" in op google :peukie:

http://synth-voice.sakura.ne.jp/fs1r_editor_english.html
 
De DX7 is niet eens echt Frequency Modulation maar Phase Modulation.

phase modulation is dat byna phase distortion ?
as in de cz5000 synth
komen wel glassy icey sounds uit ook
 
Of je tikt even "fs1r editor" in op google

Dat heb ik natuurlijk allang gedaan. Zoals ik al eerder vertelde is er met al die editors wel iets mis. Het werkt niet of maar half of het is zo oud dat het op moderne pc's niet eens te starten is.
Maar goed, ik wil dit topic niet vervuilen met specifieke FS1R zaken. Het enige waar het mij om ging is te melden dat de FS1R in vergelijking met de DX7 heel veel meer kan en ook alle DX7 patches zonder problemen kan inlezen.
 
Je kan proberen om het met in MS-DOS te openen... In win 95/98 mode.
Weet niet welke windows u gebruikt?
 
Je kan proberen om het met in MS-DOS te openen... In win 95/98 mode.
Weet niet welke windows u gebruikt?

????? MS-DOS in Windows? Dat zit er volgens mij sinds windows 2000 al niet meer in.
Windows 3.1x/95/98 draaien over MS-DOS heen, maar de op NT gebaseerde OS'en hebben geen dos. Wel een command prompt, maar dat is echt iets anders.
Het gaat hier bovendien om windows applicaties, dus die moet ik wel in Windows openen. In mijn geval Windows 7 ultimate trouwens.
Problemen die ik met die editors had was dat alles erg traag werkte en het inlezen en versturen van instellingen niet altijd vlekkeloos verloopt.
Maar nogmaals, het gaat hier niet over editen op de FS1R, maar over de DX7.
 
Windows 7 ultimate kan volgens mij DOS draaien, Of was dat alleen met een speciaal progje?

Maargoed maakt niet uit.

Ga dit weekend even kijken of ik met Midi aan de slag kan en kan editten op de DX7...
 
Back
Top