Tribute To Dx-7!

Oh ja, nog meer praktische voordelen van de II: geen idiote MIDI. De DX7 mk I staat permanent in MIDI omni modus, waardoor 'ie dus altijd alles oppikt. Als je geen MIDI-interface of patchbay hebt, vergeet 't dan maar; het ding heeft z'n eigen poort nodig, anders blijf je 'm horen.

Jammer dat die van eBay er wat gehavend uitziet - en hij's ook niet licht en klein dus betaal je je blauw aan de shipping.
 
das vast een retorische vraag :D

gaarne kale sounds zonder effecten aub :)
 
iemand interesse in een demootje van de TX816?

Nee, dank U, ik moet nog rijden 8o)




Of Ja, eentje kan geen kwaad, doe maar zonder effecten graag ;):D
 
Oh ja, nog meer praktische voordelen van de II: geen idiote MIDI. De DX7 mk I staat permanent in MIDI omni modus, waardoor 'ie dus altijd alles oppikt. Als je geen MIDI-interface of patchbay hebt, vergeet 't dan maar; het ding heeft z'n eigen poort nodig, anders blijf je 'm horen.

Jammer dat die van eBay er wat gehavend uitziet - en hij's ook niet licht en klein dus betaal je je blauw aan de shipping.

Ik had net de MKS-20 op de DX-7 aangesloten via Midi, En de DX-7 stond vol uit qua volume, Maar ik hoorde de DX er niet tussendoor..
 
Omni mode betekend dat de synth midi data ontvangt op Alle kanalen

Het betekend niet dat ie op alle kanalen zend

De mks-20 zend geen data naar de dx7 toch ????
Of missen we iets ?? ;):biertje:
 
Omni mode betekend dat de synth midi data ontvangt op Alle kanalen

Het betekend niet dat ie op alle kanalen zend

De mks-20 zend geen data naar de dx7 toch ????
Of missen we iets ?? ;):biertje:

ja die van tyros is speciaal alleen voor hem heeft Yamaha een DX7 mkI gebouwd die dat niet doet.:D
 
Ik bedoelde het uiteraard anders om.
De DX-7 zend data naar de MKS-20....

Nou ben ik redelijk nieuw met Midi en Modules en Dergelijke, Dus ik weet niet of ik goed zit ja of de nee..
 
demo TX816, zomaar wat gepiel :engel:
ben benieuwd wat jullie van het ruisnivo vinden, ik vind het persoonlijk wel meevallen
 

Attachments

  • TX816demo.mp3
    2,5 MB · Bekeken: 126
De demo klinkt erg goed!, Het ruisnivo is van de TX816 minder dan dat van de DX-7, Althans zo op het eerste gehoor!
 
Oh ja, nog meer praktische voordelen van de II: geen idiote MIDI. De DX7 mk I staat permanent in MIDI omni modus, waardoor 'ie dus altijd alles oppikt. Als je geen MIDI-interface of patchbay hebt, vergeet 't dan maar; het ding heeft z'n eigen poort nodig, anders blijf je 'm horen.

Jammer dat die van eBay er wat gehavend uitziet - en hij's ook niet licht en klein dus betaal je je blauw aan de shipping.

Mijn DX7 MkI had daar een handige modificatie voor voor als je live zo'n problemen wil voorkomen: een MIDI aan/uit switch.
 
demo TX816, zomaar wat gepiel :engel:
ben benieuwd wat jullie van het ruisnivo vinden, ik vind het persoonlijk wel meevallen

Klinkt lekker vol, die 1ste patch is helemaal m'n ding :halleluja
Dat gruizige van de dx7 hoor je goed maar dat ervaar ik niet als ruis, het voegt wat toe die ik eerder positief vindt 8)

vic
 
Ik bedoelde het uiteraard anders om.
De DX-7 zend data naar de MKS-20....

Nou ben ik redelijk nieuw met Midi en Modules en Dergelijke, Dus ik weet niet of ik goed zit ja of de nee..

Neem aan dat je wel begrijpt dat je beide bakkies dan ook via hun eigen line-outs aangesloten moet hebben op een <<jaja>> mixer(tje) of een geluidskaart met meerdere ingangen?!
 
'Tribute To Dx-7 ???' Yeahhh...

'Tribute To Dx-7 ???' Yeahhh...

100% gek dus...maar wel waar
Een dx7 kent geen velocity points, wel key velocity sensitivity PER OPERATOR.
Ja, en dan noemt men deze topic 'Tribute To Dx-7' ??? :halleluja
Zoekt niemand meer iets op tegenwoordig! Uit de handleiding:
" This button lets you program the velocity "touch" sensitivity of each operator...
..."
En dan te bedenken dat ik niet eens een DX-7 heb, ik ben ook gek om dat op te gaan zoeken.
De Yamaha FM-synths (DX-TX-TG-SY series) hebben haast allen KEY VELOCITY SENSITIVITY en BREAKPOINT KEYBOARD SCALING. Geen VELOCITY POINTS dus. :gaap:
 
Dat bedoelde ik..
Gast, Ik ben qua syntheses, En synthesizers nog redelijk noob.
 
Oh ja, nog meer praktische voordelen van de II: geen idiote MIDI. De DX7 mk I staat permanent in MIDI omni modus, waardoor 'ie dus altijd alles oppikt. Als je geen MIDI-interface of patchbay hebt, vergeet 't dan maar; het ding heeft z'n eigen poort nodig, anders blijf je 'm horen.

Heuh? Je kunt de omni gewoon uitzetten hoor, staat welliswaar niet aangegeven op het front paneel maar het kan wel, zit geloof ik gewoon onder de midi functies. Die van mij hangt dan ook vrolijk in een midi thru chain, niks aan de hand.
 
Larie en apekool als je stelt dat een DX7 alleen maar in OMNI mode staat. Uit het hoofd dacht ik dat je FUNCTION en dan 8 moet kiezen om uit te komen op MIDI Ch -staat niet op de frontplaat aangegeven- (eventueel enkele malen op 8 klikken om door te scrollen tot MIDI Ch). Daar kan je dan gewoon je kanaal kiezen waar de DX op reageert).

Trouwens, nog een groot misverstand dat altijd maar opnieuw wordt opgerakeld: de DX7 MK I kan wel degelijk velocity waardes tot 127 ontvangen. Alleen zijn keyboard zendt maximaal 99 uit. Probeer maar eens via een ander MIDI keyboard op een DX7 een klank met modulators aan velocity gekoppeld aan te sturen met maximale velocity. Je zal dan merken dat de modulators veel verder doorklinken dan bij het keyboard van de DX zelf.

Voorts wel een OK synth die inderdaad een beetje ruis produceert, schreeuwt om een stereo choruspedaal à la CE3 en lastig is qua programmeren, maar zeker niet onoverkomelijk.

Ik heb hem sinds '84 en zal nog heel lang blijven. Naast een SY99 blijft hij toch een eigen klankkarakter hebben.

:doei:
 
Laatst gewijzigd:
Danny, is dat niet erg vreemd.. dat het klavier niet matched met de interne werking van de DX7??

Is dat niet een beetje als een auto met een versnellingspook die tot de 6e kan, maar de auto heeft maar 5 versnellingen..

Ik geef je geen ongelijk, maar ik twijfel of het echt zo is.. heb de dx7 voor 7 a 8 jaar gehad, en daarna de tx816 nog, maar naar mijn idee werd het gewoon afgetopt ; dus boven de 99 was alles even hard (op z'n allerhardst) en ik had niet het idee dat ik met een ander klavier verder kon dan 99.

99 is op de dx7 echt hakken op die toetsen.. maargoed ik kan het nu niet meer checken, het zal wel waar zijn dan :)
 
Back
Top