Ik vrees wel dat voor menig lid die opgelegde drang van "het klinkt niet zo goed, en je moet het verfijnen" , de doodsteek vormt voor menig goede track in wording.
Als je haarscherp rechtstaand achter je gear, als het ware "live" een song , ritme of loop aan elkaar speelt of triggert, kan een song beestig goed in elkaar zitten en ook klinken. Dat je hierbij links of rechts een kleine synchronisatieafwijking of akkoordoverlapping niet perfect plaatst lijkt mij logisch.
... maar dan is het over met de euforie, .. en moet je het structureel gaan ontleden en minitieus gaan bewerken via bv. cubase , faden enz... de timecode en bpm worden op dat moment je vijand ipv je inspiratiebron,... en ja ... laat maar liggen,... het hoeft weeral niet meer.
... vandaar ... neem het eens gewoon rauw op in enkele takes, ... schuif die stoel achteruit en verlos je zo af en toe eens van de preciesheid.
.. volgens mij is een echte muzikant gemaakt om met knopjes en "over-technologie" te draaien als het beter uitkomt of als het echt niet anders lukt,... maar zie ten allen tijde dat de knopjes niet gaan bepalen of je nummer goed in elkaar steekt of niet.
Als je ritmisch enkele akkoorden of noten inspeelt , weet je meestal of dat iets redelijk is , ... of gewoon trash. Het klinkt of het klinkt niet,... punt uit !
... en toch denken er al zovelen dat dat principe niet meer meetelt, .. maar dat je er uren technisch aan moet gaan zitten prutsen om het uiteindelijk op iets te laten gaan trekken dat je dagelijks op je radio hoort.