Voor de mierenneukers onder ons

patrickpincher

sound hunter
Lid sinds
18 januari 2007
Berichten
961
Locatie
in de diepmenselijke chaos
... kijk, ... geen gevit, gezever over knopjes die niet juist staan, of een panning uit balans, ... gewoon laten rollen die synths en improviseren.

.. en ziedaar een wereldhit van destijds.



(ps.: ik kan mij volledig vinden in het gedrag van de zanger,... maar dit geheel terzijde)
 
En 'n lelijk vrouwke... nie normaal meer. Twee ruggen en nog nie kunne zingen.

Naaah.. das nie zo netjes van me. Ik draai het plaatje nog wel eens, blijft vette track!

Edit: Check dat licht, die visuals, die led strips, die blinder... inderdaad, ZE ZIJN ER NIET! Vroeger heh hey... vroeger.....
 
Laatst gewijzigd:
tja, tegenwoordig is praktisch iedereen, ook hier, veel te perfectionistisch bezig, met nummers, beats en mastering om het zo gelikt mogelijk te krijgen helaas
 
Ik ben er niet kapot van eigenlijk.
 
tja, tegenwoordig is praktisch iedereen, ook hier, veel te perfectionistisch bezig, met nummers, beats en mastering om het zo gelikt mogelijk te krijgen helaas
Klopt, als je leest wat soms het commentaar is op een track:
- iets meer mid
- ik mis variatie op de lfo van de delay
- te weinig compressie
- te weinig bas
etc.
 
aan de andere kant; als een nummer echt goed is vergeef je allerlei technische 'mankementen'
als er niet veel aan is ga je maar wat over de techniek zeggen
 
tja, tegenwoordig is praktisch iedereen, ook hier, veel te perfectionistisch bezig, met nummers, beats en mastering om het zo gelikt mogelijk te krijgen helaas

Inderdaad! Dat probeer ik meestal ook te zeggen als feedback op wat mensen als Subgroover zeggen die meer met muziek maken bezig zijn als de gemiddelde hobby muzikant hiero. Vroeger waren de hi-hats vies en hard! En meer van die dingen..

Nou je eigen nie aangesproken voelen ey Whopper manneke...
 
Nja, dat is niet leuk als je niets over je track hoort, enkel commentaar op bovenstaande voorbeelden.
Maar wel goed voor jezelf dat je dit aanpakt en erachter gaat komen hoe je het net zo laat klinken, zelfs beter, met compressie en meer.
 
tja, tegenwoordig is praktisch iedereen, ook hier, veel te perfectionistisch bezig, met nummers, beats en mastering om het zo gelikt mogelijk te krijgen helaas

Wees eerlijk als er eens iemand komt die dat niet doet word die netzo hard afgezeken of er word gewoon niet gereageerd. Ik krijg soms sterk het vermoeden hier dat het niet echt meer om de tracks gaat maar meer om het geslacht van de maker (als je begrijpt wat ik bedoel)

En het valt me ook op dat er hier nog best wel veel doorgesnoven ex gabbers/housers en jarre fans zitten, die door hun zeeeeeeeer kleine kader andere muziekstylen niet kunnen waarderen.
 
Had ik jouw onmeetbare kader maar inderdaad :(
 
Na 7 jaar te hebben gewerkt in een bekend poppodium als PR medewerker en zaal technicus weet ik onderhand wel dat er iets meer is als Jarre, deadmou5se, tiesto en al die andere deejays en prodjusers die jullie zo adoreren
 
Ik vrees wel dat voor menig lid die opgelegde drang van "het klinkt niet zo goed, en je moet het verfijnen" , de doodsteek vormt voor menig goede track in wording.

Als je haarscherp rechtstaand achter je gear, als het ware "live" een song , ritme of loop aan elkaar speelt of triggert, kan een song beestig goed in elkaar zitten en ook klinken. Dat je hierbij links of rechts een kleine synchronisatieafwijking of akkoordoverlapping niet perfect plaatst lijkt mij logisch.

... maar dan is het over met de euforie, .. en moet je het structureel gaan ontleden en minitieus gaan bewerken via bv. cubase , faden enz... de timecode en bpm worden op dat moment je vijand ipv je inspiratiebron,... en ja ... laat maar liggen,... het hoeft weeral niet meer.

... vandaar ... neem het eens gewoon rauw op in enkele takes, ... schuif die stoel achteruit en verlos je zo af en toe eens van de preciesheid.


.. volgens mij is een echte muzikant gemaakt om met knopjes en "over-technologie" te draaien als het beter uitkomt of als het echt niet anders lukt,... maar zie ten allen tijde dat de knopjes niet gaan bepalen of je nummer goed in elkaar steekt of niet.

Als je ritmisch enkele akkoorden of noten inspeelt , weet je meestal of dat iets redelijk is , ... of gewoon trash. Het klinkt of het klinkt niet,... punt uit !
... en toch denken er al zovelen dat dat principe niet meer meetelt, .. maar dat je er uren technisch aan moet gaan zitten prutsen om het uiteindelijk op iets te laten gaan trekken dat je dagelijks op je radio hoort.
 
Back
Top