access virus C

bouncemasters

Ouwe rot
Lid sinds
7 Maart 2002
Berichten
575
Locatie
Breda
vraagje:

weet iemand hoe ik in de sequencer mode(multi mode), mijn zelfde effecten kan behouden zoals in de single mode

de effecten, reverb, delay, etc, die verspringen, worden minder op eea manier. is dit aan te passen ? of kan je alleen een effect instellen dat van toepassing is op alle kanalen in de multi mode ?

wie helpt

greetz

martijn
 
Volgens mij kan je de effect instellingen op de C kopieren van een patch naar de multimode.
 
vindt ik ook een beertje jammer van de virus.

je kan je effect alleen in multi mode alleen maar over 1 kanaal( L of R of L+R enz) routen. wat er wel gebeurd is als je het effect aanzet van een geluid dat door een andere uitgang gang gaat, je het geluid altijd zal horen op de uitgang waar je het effect op in gestelt hebt.

je kan dus maar 1 effect gebruiken. wat best jammer is.
 
Ik weet 90% zeker dat je een effect (bv reverb) gewoon naar een andere uitgang kunt sturen.

Maar je hebt inderdaad maar 1 globale reverb/delay. Dit ivm een tekort aan ram en de onderlinge compatibliteit tussen de A/B/C.

De reverb/delay is trouwens pas later als 'extraatje' bijgekomen....(in de B) dus ja, ik vind het wel best. :)
 
Origineel geplaatst door OnAcid
Ik weet 90% zeker dat je een effect (bv reverb) gewoon naar een andere uitgang kunt sturen.


hier mag je 100% van maken, maar ik vindt het jammer dat je maar 1 effect te gelijk kan gebruiken. mijn novation kan bij voorbeeld, op kanaal 1 delay+ reverb en op kanaal 2 alleen een delay enz. en dan kan je nog de effecte afzonderlijk per kanaal bewerken.

het effecten gedeelte van de virus vindt ik persoonlijk zeer beperkt.
 
ok, dat betekent dus, dat als mijn trackie af, ik de verschillende sporen in de single mode moet gaan opnemen.

weet ik ook dat ook weer, best jammer dat zo'n dure synth, dat niet kan.
 
Origineel geplaatst door bouncemasters
ok, dat betekent dus, dat als mijn trackie af, ik de verschillende sporen in de single mode moet gaan opnemen.

weet ik ook dat ook weer, best jammer dat zo'n dure synth, dat niet kan.

Je kunt het ook in multimode doen, kopieer de definitieve multi een aantal keren en zet per multi het gewenste effect op het betreffende kanaal, zo kun je effecten tenminste instellen terwijl je track loopt en laat je de originele effect instellingen van de singles intact (of je moet de singles overschrijven in een vrije bank). Een multiprocessor is geen luxe met de virus ;)

:koffie:
 
Origineel geplaatst door bass-molecules

het effecten gedeelte van de virus vindt ik persoonlijk zeer beperkt.


BEPERKT!!!! Wel 's met een andere VA gewerkt dan de Virus of Nova. Nord? Geen effecten. JP8K. 2 effecten.
Elk analoogje. Hoogstens Chorus (Juno enzo). We zijn gewoond verwend en Novation legt de lat HEEL hoog door volledige multitimbrale effecten aan te bieden.
 
Origineel geplaatst door Nolet
BEPERKT!!!! Wel 's met een andere VA gewerkt dan de Virus of Nova. Nord? Geen effecten. JP8K. 2 effecten.
Elk analoogje. Hoogstens Chorus (Juno enzo). We zijn gewoond verwend en Novation legt de lat HEEL hoog door volledige multitimbrale effecten aan te bieden.

jawel hoor heb genoeg gepielt met ander synth's(en ik denk meer dan de meeste hier), durf dan nog te zeggen dat effecten sectie van de virus gewoon beperkt is, maar je heb me niet horen zeggen dat daardoor de virus een slechte synth is. uit mij hele setup is de virus toch de meest gebruikte. vindt het alleen jammer voor zoveel geld.:)

en ja ik ben zeer verwend8o)
 
:P

:P

de virus heeft enorm veel effecte. Maar je kunt helaas alleen maar 1 delay en 1 reverb voor alle 16 parts gebruiken. je kunt het wel per kanaal instellen [send]
verder heeft de virus voor elk part: eq/phaser/chorus/analogboost d8 ik.. en dat is erg goed.

ik kan me goed voorstellen dat de s.nova misschien wat stoerder is omdat ie ook nog us 16 galmpies heeft en 16 delays. maar daar houdt het wel mee op en persoonlijk vind ik de galm van de s.nova minder als die van virus.
maarja. beide vette bakken :P

gr.
mw
 
Back
Top