UAD v5.4.0 met Fatso / EMT250 / Neve plugs

Hanz

Anonieme Analogist
Lid sinds
17 januari 2003
Berichten
13.801
Locatie
Mijn eigen kleine universum
Vandaag is een goeie dag voor updates! -> UAD v5.4.0

* New Special Processing plug-ins: UAD FATSO Jr./Sr. Analog Tape Simulator and Compressor (UAD-2)
* New Reverb plug-in: UAD EMT 250 Classic Electronic Reverberator (UAD-2)
* New EQ plug-ins: UAD Neve 31102 and 31102SE (UAD-2 and UAD-1)
* RTAS latency with UAD-2 is reduced to 1x hardware I/O buffer size (versus 2x in previous UAD software versions)
* Reduced host loads on multiprocessor systems (Windows)
* Improved host CPU spiking/dropouts in Windows Vista

http://www.uaudio.com/support/uad/downloads/index.html
 
Van de Fatso kun je 2 instanties draaien op een UAD 2 Solo...:mexico:
 
Van de Fatso kun je 2 instanties draaien op een UAD 2 Solo...:mexico:

Laat jij effe weten hoe ze klinken met de hardcore, omdat je toch alles meteen koopt? HAHA :okdan:

Ik ben benieuwd!!! :mega:
 
Even kijken welke augustuspromotie eraan komt :)... Wel jammer van de hoge DSP-load, alweer.

Ik vind trouwens het gezicht van Mr. Derr als hij de emulatie test wel goud waard.
 
Laat jij effe weten hoe ze klinken met de hardcore, omdat je toch alles meteen koopt? HAHA :okdan:

Ik zit nu ff in een verbouwing...maar zodra dat klaar is ga ik 'm zekers testen...:D

Die EMT lijkt me ook vet trouwens,en is ook alleen voor UAD2....en alles wat nu voor UAD2 uitkomt lijkt toch weer wat beter te zijn dan UAD1...
 
Gisteren avond heel even getest en ik denk dat het een blijvertje wordt :-)
Het ziet er naar uit dat er in augustus geen coupons komen ,ik wacht dus nog heel even september af en anders wordt het de volle mep betalen.

De fatso klink echt super.
Ik heb hem gisteren op mijn drum bus gezet in spank mode en mijn drum kwamen meteen meer tot leven.
Je kan hem heel subtiel toepassen en ook extreem laten pompen.
 
jaja, het is over met de UAD-1 pret zo te zien...
Logisch natuurlijk maar toch jammer dat ik de nieuwe dikke plugs niet meer kan draaien (op de Neve EQ's na dan).... Dan maar sparen voor Uad-2??? :)
 
Even wat testjes gedaan :

- EMT250 : vet hoor...klinkt apart maar toch erg bruikbaar...reverb zit om het geluid ipv er bovenop (weet niet hoe ik dat anders moet omschrijven) net als bij duurdere hardware...sommige van de andere algo's klinken ook bruikbaar,maar jammer dat ze niet tegelijkertijd te gebruiken zijn...zelfde geluidskwaliteit als de Cooper Time Cube,die UAD2 plug-ins zitten toch duidelijk op een stukje hoger nivo...

- Fatso : Tja,na wat korte tests was ik toch onder de indruk...zal niet altijd bruikbaar zijn,maar lijkt me erg vet om op bijv. de drumbus te zetten...
De tranny haalt het mid wat naar voren en de compressor kan aardig pompen...wel vind ik de jr. versie wat te beperkt qua compressie,maar de sr. versie geeft gelukkig meer opties,vooral de hp filter is erg bruikbaar voor muziek met veel bass...maar toch vind ik 'm wat overhyped,misschien had ik er meer van verwacht,zeker als je nagaat hoeveel dsp ie vreet...of misschien moet ik 'm eerst wat verder testen...

- Neve 31102 : Leuke eq...klinkt ietwat softer dan de 1073 en 1081...vooral het hoog en midhoog klinkt wat aangenamer vind ik..zo op het eerste gehoor zit ie qua klank een beetje tussen de 1073 en 88rs in...niet echt een must-have,maar zal er ook wel komen...geeft je toch weer wat extra eq mogelijkheden op wat andere frequentiebanden...

Afijn,al met al een fijne update van UAD weer...gaat me weer wat centen kosten,want ik denk dat ik ze alle 3 ga aanschaffen...:D
 
Even wat testjes gedaan :

- EMT250 : vet hoor...

- Fatso : Tja,na wat korte tests was ik toch onder de indruk...

- Neve 31102 : Leuke eq...

Afijn,al met al een fijne update van UAD weer...gaat me weer wat centen kosten,want ik denk dat ik ze alle 3 ga aanschaffen...:D

Top man, bedankt! :mega:

Het is idd allemaal erg jammer dat alles weer zoveel DSPs vreet!


Was wel benieuwd naar je mening over de fatso op de bass-kick namelijk.

Toch weer alle 3 kopen he? haha :p
 
Top man, bedankt! :mega:

Het is idd allemaal erg jammer dat alles weer zoveel DSPs vreet!


Was wel benieuwd naar je mening over de fatso op de bass-kick namelijk.

Toch weer alle 3 kopen he? haha :p

Ik heb de Fatso niet gekocht...wel de eq en de EMT...:D
Vond de Fatso wat minder eigenlijk...misschien dat ik die later nog wel eens aanschaf,maar niet echt een prioriteit...
 
Ik heb de Fatso niet gekocht...wel de eq en de EMT...:D
Vond de Fatso wat minder eigenlijk...misschien dat ik die later nog wel eens aanschaf,maar niet echt een prioriteit...

Cool, Thanks! Ik hoor van andere mensen ook goeie dingen over de nieuwe reverb! De fatso had ik al zo'n vermoeden dat het misschien toch ietsje teveel een "rock muziek" apparaat zou zijn. Misschien wachten op een dikke korting, zal vast wel een keer komen. Wie weet als ik zin heb test ik hem wel effe. Maar als Dione het niet support, dan is het vast niet goed haha :okdan:
:mega:
 
Ik vind de fatso erg cool.
Voor al als je het compressor gedeelte uit zet en de input open gooit.
Het klinkt wat warmer dan de Sonnox inflator.

Oh op die manier. Om een beetje dat analoge te emuleren? Hm. Zal het eens proberen als ik het ga testen.
:biertje:
 
Cool, Thanks! Ik hoor van andere mensen ook goeie dingen over de nieuwe reverb! De fatso had ik al zo'n vermoeden dat het misschien toch ietsje teveel een "rock muziek" apparaat zou zijn. Misschien wachten op een dikke korting, zal vast wel een keer komen. Wie weet als ik zin heb test ik hem wel effe. Maar als Dione het niet support, dan is het vast niet goed haha :okdan:
:mega:

Voor het oversturen hoef je 'm in ieder geval niet te kopen,daar istie te subtiel voor,bereik je meer met echte distortion plug-ins...maar tis denk ik echt een plug-in waar je van houdt of niet...daarom is het zo fijn dat je 'm van UAD een paar weekjes gratis mag proberen...;)

Ik vind de fatso erg cool.
Voor al als je het compressor gedeelte uit zet en de input open gooit.
Het klinkt wat warmer dan de Sonnox inflator.

Vind je 'm nou cool of warm ? :P

Ik heb de Sonnox niet,maar vergeleek 'm met bijv. Vintage Warmer en Nasty CS...beide doen bijna hetzelfde maar wat makkelijker te bedienen...alleen die kleuring van de Tranny in Fatso is wel geinig...maar om daar nou 300 dollar voor te dokken...wacht ik wel ff tot ik weer een stapel coupons heb...

Heb jij die Neve 31102 niet gekocht ?
 
Voor het oversturen hoef je 'm in ieder geval niet te kopen,daar istie te subtiel voor,bereik je meer met echte distortion plug-ins...maar tis denk ik echt een plug-in waar je van houdt of niet...daarom is het zo fijn dat je 'm van UAD een paar weekjes gratis mag proberen...;)

Dat snap ik. Zelf dacht ik misschien dat het wat "umpf" en warmte zou brengen... agh ja. zal wel een keer testen. Thanks voor de input. Hoe meer, hoe beter!
 
maar tis denk ik echt een plug-in waar je van houdt of niet...daarom is het zo fijn dat je 'm van UAD een paar weekjes gratis mag proberen..

Het enige probleem is als je hem erg goed vindt dat je er bijna niet onder uit komt dan hem te kopen.
Daarom wacht ik nog maar even met de EMT en de Neve te demo`en :D
 
Back
Top