I7 processor vs cubase 3

steve r

Stamgast
Lid sinds
1 augustus 2005
Berichten
260
Cubase 3 kan geen quad core laten draaien
De nieuwste versie van cubase kan dit wel.

Wel ik vind cubase 3 nog steeds lekker werken en wil niet upgraden.

Weet iemand of de I7 quad core wel optimaal door cubase 3 gebruikt word ??
Aangezien dit wel 4 processoren zijn maar wel verdeelt worden.

Tot tegenstelling van de oude quad core's

Graag uw advies !!!!

p.s. Anders schaf ik namelijk de I7 aan

Kind regards

Steve
 
Weet iemand of de I7 quad core wel optimaal door cubase 3 gebruikt word ??
Ik denk dat de I7 makkelijk cubase kan draaien.....dat Cubase geen optimaal gebruik maakt van je I7, dat denk ik niet....maarja maakt dat echt uit zolang tie cubase draait is het goed toch.

Je zou een E-mail naar cubase kunnen sturen en vragen of cubase multi threading ondersteunt.

Ook is het zo dat de I7 een quad core is waarvan elke core 2 threads verwerkt waardoor een effectief een 8 core hebt.
 
met sx3 haal je niet het onderste uit de kan, maar het draait super met ongekende prestaties.
een kennis heeft een eye4 doos en bij flinke belasting slaat de cpu meter amper uit
 
Wat we gemerkt hebben is dat voor bij de I7's erg veel meer lucht zit in de PC tenopzichte van een Quad core. Het heeft ook niet alleen met de Proc temaken.
En naast dat je Cubase 3 gebruikt, zul je ook wel andere plugins gebruiken en die verdellen zich ook over de diverse cores. Het zijn echte werk monsters
 
Oke !

Ja ik gebruik alleen softsynths......

Ga als ik me upgrade van me pc heb voor een virus sparen.

Dus het is wel aan te raden ??

grtz
s
 
Mijn i7 zou deze week verstuurd moeten worden.... dus verwacht een leuk fedex pakketje een dezerdagen.

Maar ik knal er wel cubase 5 op, dus zou je eigenlijk niet kunnen helpen wat dat betreft :)
 
typisch hoeveel mensen bij cubase sx3 blijven hangen ;-)
 
Ik heb het origineel thuis.

Ik ga ook cubase 5 aanschaffen. Schijnt heel goed te zijn.


Maar heb eerst een nieuwe pc nodig.
 
Back
Top