Cubase 5 64-bit

Kga toch maar weer overstappen naar CB5 32 bit + OS 32 bit

Heel dat 64 gebeuren werkt allemaal nog niet 100%

beetje jammer..
 
ja ik was een beetje lui om OS opnieuw te installen, VST's opnieuw installen..
ik ga binnenkort een motif xs rack aanschaffen en volgens de jongens van yamaha werkt dat niet met OS 64bit + CB5 32 bit..

dus ja, nog een rede om over te stappen naar het vertrouwde 32bit systeem.. wel zonde van mn 8 gb ram :(
 
ik wil je wel waarschuwen dat als je die motif in cubase wilt integreren je de motif als asio driver moet selecteren en je dus je normale soundcard niet meer kan gebruiken... yamaha is hier super vaag over, ik had een paar maanden geleden op hun forum een discussie met 1 van hun tech mannetjes hierover. ik snap nog steeds niet of die gewoon niet snapte dat ik mijn soundcard en de motif tegelijk wilde gebruiken of dat hij er omheen aan het praten was omdat het niet kon/kan. IIG heb ik dus 2 weken ofzo vraag na vraag gesteld en een hele zooi winkels in nederland gebeld voor ik erachter kwam dat dat dus NIET kan.

daarom heb ik nu een 2e computer gekocht met vienna ensemble pro, dat werkt ideaal (netwerk VST host)
 
Laatst gewijzigd:
trouwens, je kan met jbridge 32bit plugins in een 64-bit host draaien... dan heb je 3GB per plugin
en ook 64bit in een 32bit host
 
Laatst gewijzigd:
'' Op een 64bit OS heb je geen noemenswaardige ram limiet (te hoog om zorgen over te maken althans).

Waar heb ik dat eerder gehoord? ;)

Even een vraag van deze nieuweling:
Heb ik goed begrepen dat wanneer je een mac pro gebruikt (64b bsd kernel als ik me niet vergis) dit ten aanzien van het geheugen adresseren optimaal is?
Bedankt voor evt info

Gr,

Lexz
 
Het draaien van C5 32-bit op 64-bit OS kan ook. Dat doe ik nu en het draait naar tevredenheid. Je hebt wel 64-bit drivers voor al je hardware nodig!
Je plugins draaien dan gewoon 32-bit in 32-bit host in 64-bit OS, gaat prima!

Ik ben benieuwd naar C5.5. Daar zou een verbeterde VSTbridge inzitten. Als die nog niet goed is, ga ik ook naar JBridge omdat ik toch wel met C5 64-bit wil gaan werken.
 
Het draaien van C5 32-bit op 64-bit OS kan ook. Dat doe ik nu en het draait naar tevredenheid. Je hebt wel 64-bit drivers voor al je hardware nodig!
Je plugins draaien dan gewoon 32-bit in 32-bit host in 64-bit OS, gaat prima!

Ik ben benieuwd naar C5.5. Daar zou een verbeterde VSTbridge inzitten. Als die nog niet goed is, ga ik ook naar JBridge omdat ik toch wel met C5 64-bit wil gaan werken.

Op een 64 bit OS draai je best Cubase 64 bit, omdat 64 bit applicaties sneller draaien op een 64 bit OS dan 32 bit applicaties. Reden is de WindowsOnWindows (WOW) laag die anders nog tussen je 32 bit applicatie en 64 bit OS zit.
Ben ook benieuwd naar de nieuwe VST bridge. Enerzijds de compatibiliteit, maar anderzijds ook de performantie, want als je al het geluk had dat een plugin werkte met de huidige VST bridge dan was die meestal niet performant.
 
Nieuw woord voor mij: performant. Nooit van gehoord, wat betekent dat?

En dat Cubase 64-bit goed draait op 64-bit OS zal best, maar wat heb ik eraan als Cubase 5 64-bit al bij het opstarten crasht op VSTbridge?
En Cubase 5 32-bit draait perfect onder Windows 7 64-bit! Performance (engels woord, bedoelde je die met performant, prestatie dus?) issues heb ik op dit moment toch nog niet met een i7 920, dus dat maakt bij mij even helemaal niet uit.

En spaar me alle technische details over 32 en 64-bit, want het prestatieverschil schijnt nagenoeg nihil te zijn. Grootste en belangrijkste verschil is de omgang met meer dan 3GB geheugen.
 
Performant = goed presterend. Is nochtans een perfect nederlands woord.

En dat het prestatieverschil tussen 32 en 64 bit nagenoeg nihil is... Recent nog een artikel gelezen waarin beweerd wordt dat 64 bit VST plugins tot 30% sneller gaan dan hun 32 bit tegenhangers.
Ik moet zeggen dat ik zelf Omnisphere (wat toch een zware plugin is) op 64 bit draai en dat deze minder cpu vraagt dan de 32 bit versie.
 
dat is ook mijn ervaring, ik heb veel testen gedaan inmiddels en ik vind het performance verschil tussen 32 bits en 64 bits wel heel erg groot.

Overigens is het wel zo dat als je in 64 bits mode draait je ook ALLE plugins in 64 bits mode moet draaien om die performance winst te merken. Bijvoorbeeld als je de omnisphere of massive plugin in 64 bits draait dan gebruikt dat nauwelijks cpu. (check maar eens je asio performance meter dan). Echter, zodra je een 32 bits plugin laadt en de vst bridge zijn werk gaat doen zie je de performance enorm achteruit gaan en de cpu (asio meter) omhoog schieten.

Daarbij opgeteld dat de vst bridge dermate onbetrouwbaar is dat je een soort van russisch roulette aan het spelen bent met je projecten :D , zou ik zelf ook op 32 bits cubase gaan draaien als je veel 32 bits plugins gebruikt.

Ik ben nu aan het test draaien met enkele 32 bits plugins (die het totaal niet goed doen in de vst bridge) via jbridge en wat blijkt, alle problemen zijn over voor die 32 bits plugins in de 64 bits host (inclusief een oplossing voor de verdwijnende gui en crashes binnen de vst bridge).

dus samenvattend zijn mijn ervaringen:
- cubase 64 bits met alleen 64 bits plugins is een performance beest en veel sneller dan de 32 bits variant.
- cubase 64 bits met 32 bits plugins in gebruik via de vst bridge is onwerkbaar en de performance wordt er enorm door aangetast. in dat geval kun je beter cubase 32 bits gebruiken
- cubase 64 bits met jbridged 32 bits plugins lijkt de oplossing voor alle issues zolang er nog geen 64 bits varianten zijn van die specifieke plugins. het grote voordeel is dan ook dat de performance winst van 64 bits niet aangetast wordt door deze oplossing
 
dus samenvattend zijn mijn ervaringen:
- cubase 64 bits met alleen 64 bits plugins is een performance beest en veel sneller dan de 32 bits variant.
- cubase 64 bits met 32 bits plugins in gebruik via de vst bridge is onwerkbaar en de performance wordt er enorm door aangetast. in dat geval kun je beter cubase 32 bits gebruiken
- cubase 64 bits met jbridged 32 bits plugins lijkt de oplossing voor alle issues zolang er nog geen 64 bits varianten zijn van die specifieke plugins. het grote voordeel is dan ook dat de performance winst van 64 bits niet aangetast wordt door deze oplossing

Performance is bij mij nog geen issue, dus ik merk er toch nog niets van.
Ik wacht Cubase 5.5 af om te bezien of de VSTBridge dan echt flink is verbeterd, en geen problemen meer geeft. Is dit niet het geval, dan ga ik ook JBridge aanschaffen.

P.S.:
Ik heb dus beide, Cubase 32-bits en 64-bits op de computer staan, en gebruik gewoon welke het beste werkt met de 32-bit plugins. Momenteel is dat dus nog Cubase 5 32-bits.
 
Nee, Drumazon crashed nog steeds met een wit scherm wanneer geladen als instrument, niks veranderd dus.... :(
 
Nee, Drumazon crashed nog steeds met een wit scherm wanneer geladen als instrument, niks veranderd dus.... :(

Het wordt voor jullie dus langzaam tijd voor JBridge?

Of wachten op de 64-bit versie, mocht die komen dus.....
Quifster gaf ook al aan dat performance van 32-bit plugins in Cubase 64-bit geen voordeel geeft.
 
Nee geen Jbridge dat pakket is echt rampzalig en vernaggelt al je 32bits plugins
 
Back
Top