Alle sporen van cubase apart exporteren

Cubase 5 krijgt een heuse batch export :)

Maar wel met alle tracks dezelfde lengte, dus ook als er maar 1 klein partje op staat krijg je de rest als stilte.
Volgens mij kan MEAP ook juist dit soort losse dingen afzonderlijk exporteren.

Zelf doe ik niet zo heel veel naar audio renderen maar als je echt vaak sporen 1 voor 1 zit uit te renderen zou ik zeker eens naar MEAP kijken.
 
ja, dat is echt super handig... in tegenstelling tot wat je overal leest vind ik dat er in 5 eindelijk wel een hoop dingen zitten die je leven een stuk makkelijker maken en vind ik hem eigenlijk wel het kopen waard. :) (in tegenstelling tot 4)

ook dat alle tracks dan even lang zijn is toch ook juist handig? anders moet je, als je je losse tracks opstuurd zodat iemand anders er weer mee verder kan, er een mailtje bij doen na hoeveel maten elke track begint. zo blijft het sowieso altijd gewoon goed staan.
 
alleen s*** dat ze weer 199€ vragen voor de update , terwijl ik pas net (2-9-08 ) de volledige versie van cubase4 heb aangeschaft !
 
Misschien ben ik wel volslagen debiel en snap ik de hele vraag niet, maar alle opgenomen audioclips worden gewoon automatisch opgeslagen in een map in mijn versie van Cubase SX (2). Eventueel nog redelijk overzichtelijk te editen in de audio pool want die wave files kunnen overdubs etcetera zijn nog.
 
Volgens mij is dit wat je bedoelt?

DHOOPS-MIXDOWN-O-MAT-200

Op te halen bij http://www.dhoop.de/

Korte beschrijving:

Dhoops Mixdown-O-mat 200 SX3 Macro.(Läuft nicht unter C4!) Max. 200 Spuren lassen sich jetzt automatisch exportieren! ---- Max. 200 Tracks can now export automatically!(Don´t work with C4)
 
Dan is het maar afwachten op de update van cubase, alleen kost het weer wat euro's

Ik laat het afmixen / masteren door iemand anders doen.
Ik probeer zelf wel een zo goed mogelijke mix te maken, maar ik vind dat als je je eigen nummer net af heb, dat je hem zo vaak gehoord heb dat je niet alles meer zo goed hoort. Het wend dan vind ik.
Of je moet hem even laten liggen en na een tijdje verder ermee gaan.
 
Misschien ben ik wel volslagen debiel en snap ik de hele vraag niet, maar alle opgenomen audioclips worden gewoon automatisch opgeslagen in een map in mijn versie van Cubase SX (2). Eventueel nog redelijk overzichtelijk te editen in de audio pool want die wave files kunnen overdubs etcetera zijn nog.

Het gaat erom om een nieuw audio bestand te maken van één spoor waarin het audio ge-edit is, (knippen plakken etc.) en waar evt. automatisering en effecten / inserts op zijn toegepast. Waar jij het over hebt zijn de "ruwe" opname bestanden, dus het audio dat je opneemt met de record functie. Bij exporteren wordt er een compleet nieuw bestand gemaakt dat uiteindelijk ook in de audio pool terecht komt. (ook wel "renderen" genoemd)
 
En waar het om gaat in de vraag is dat je een file krijgt van begin tot einde van de song, dus alle sporen even lang. Want als je het in een ander pakket wilt importeren weet dat systeem echt niet wat het begin en eind van ieder part is. In cubase staat dat in je cpr, maar andere pakketten kunnen daar (niet helemaal onlogisch) niet mee omgaan. Met zo'n export kun je dan dus al je Cubase (audio) tracks (en evt MIDI track) inlezen in een ander pakket, bv protools, sonic of wat dan ook.
 
voor zover ik weet is dat hoe het gaat werken.
 
als audiospoor lengte problemen geeft kun je overwegen om een click sample aan het begin van een spoor te zetten en die track samen met de individuele tracks te exporteren. in je DAW is het daarna een kwestie van schuiven zodat alle "clicks" tegelijk hoorbaar zijn. dan lopen je tracks synchroon.
 
Zo'n click-sample is een mogelijkheid. Maar je zou natuurlijk ook gewoon een of ander geluidje met volume 0 kunnen afspelen. Of gewoon normaal volume, maar volkomen weggefilterd ofzo. Verder zou het toch gewoon hardstikke makkelijk zijn als je precies met je locaters kun aangeven van waar tot waar de batchrecording zou moeten verlopen. Zo werkt het nu ook tenminste - tenminste hier op mijn 3.52..... Eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat Steinberg het anders zou aanpakken.
 
schopje

schopje

Ik zit met min of meer hetzelfde probleem maar dan enkel met audio tracks. Zit in Nuendo maar cubase is hetzelfde.

Heb hier een project met een 3 tal stereo tracks (liedjes,mp3's) en een 10-14 mono audio recorded tracks.

Deze tracks hebben geen directe volgorde of apart spoor wat samen een gehele opname vormt. Maar het zijn meer apart opgenomen ala: track 1; verse 1. Track 2: verse 2 track 3, intro enz.

Al deze mono tracks zijn voledig unproccessed. Het project bevat geen automation,fx of wat dan ook verder. Enkel en alleen droge opnames.

1. De bedoeling is het liefst dat als een geheel project naar een Steinberg gebruiker gezonden kan worden.

2. Of wanneer het een protools gebruiker bedraagd elke track apart wordt ge-exporteerd als zijnde WAV.

Vooral dit laaste protools geval: Hoe kan ik er voor zorgen dat een PT gebruiker mijn wav tracks ontvangt en zo in zijn PT kan laden?

3. Ik heb behoorlijke converters. Kan ik nu het beste bijv. de tracks apart als mixdown exporteren, zodat de covertie met converters van behoorlijke kwaliteit gebeurd? (Orpheus; 24 bit 44.1khz).
 
Ik zit met min of meer hetzelfde probleem maar dan enkel met audio tracks. Zit in Nuendo maar cubase is hetzelfde.

Heb hier een project met een 3 tal stereo tracks (liedjes,mp3's) en een 10-14 mono audio recorded tracks.

Deze tracks hebben geen directe volgorde of apart spoor wat samen een gehele opname vormt. Maar het zijn meer apart opgenomen ala: track 1; verse 1. Track 2: verse 2 track 3, intro enz.

Al deze mono tracks zijn voledig unproccessed. Het project bevat geen automation,fx of wat dan ook verder. Enkel en alleen droge opnames.

1. De bedoeling is het liefst dat als een geheel project naar een Steinberg gebruiker gezonden kan worden.

2. Of wanneer het een protools gebruiker bedraagd elke track apart wordt ge-exporteerd als zijnde WAV.

Vooral dit laaste protools geval: Hoe kan ik er voor zorgen dat een PT gebruiker mijn wav tracks ontvangt en zo in zijn PT kan laden?

3. Ik heb behoorlijke converters. Kan ik nu het beste bijv. de tracks apart als mixdown exporteren, zodat de covertie met converters van behoorlijke kwaliteit gebeurd? (Orpheus; 24 bit 44.1khz).

Je zou het als .omf kunnen versturen.. Je hebt de audio toch al in Nuendo staan of niet..?
Zoja, dan snap ik je laatste punt niet helemaal. Bij het exporteren van de tracks wordt er namelijk niets met je converters gedaan. Het is gewoon een berekening die intern in Nuendo gebeurt. De converters gebruik je alleen bij opnames en/of afluistering.
Van Nuendo naar bv. Cubase kun je prima met .omf werken. Als je echter van Cubase naar Protools exporteert, dan kan het wel eens een bende worden. Ik ben er toevallig zelf ook mee aan de slag geweest, en heb nu na wat tests de juiste instelling gevonden om een .omf te exporteren die Protools ook gewoon kan lezen.. Ik heb de instellingen niet bij de hand, maar die kan ik morgen eventueel wel even posten mocht je willen..
 
Heel graag Frenkel!
Ik hoor dat heel graag.
 
Ik kom vandaag niet meer in de studio, ik stuur je morgen even een pb met de info.. :)
 
Back
Top