Alle sporen van cubase apart exporteren

michel_v

Stamgast
Lid sinds
1 oktober 2006
Berichten
117
Ik heb even een vraagje over Cubase.

Ik wil graag al mijn track in Cubase apart exporteren, dus alle sporen / kanalen wil ik apart in .wav hebben.

Kan iemand mij vertellen of dit kan?
Kan dit gewoon met de mixdown en zie ik iets over het hoofd?

Mvg Michel
 
Ik heb even een vraagje over Cubase.

Ik wil graag al mijn track in Cubase apart exporteren, dus alle sporen / kanalen wil ik apart in .wav hebben.

Kan iemand mij vertellen of dit kan?
Kan dit gewoon met de mixdown en zie ik iets over het hoofd?

Mvg Michel

1 welke cubase hebke t over

2 ik heb cubase sx en ik kan geloofk stream to disk doen en dan krijg ik dus een audio file van alles watk aanklik

3 wilje losse track van midi sporen binnen cubase moetje dus apart bv 10 x streamen
leuk = anders
hebbie wel bv 10 audio track
beter dan dan 10 x zware synth drum die onder cubase mee draait
 
Ik heb Cubase sx 3.11.

Maar ik heb gekeken, maar kan geen van beide opties vinden.
Zowel niet in het mixdown menu, als in de rest.
Kan iemand mij vertellen waar ik moet zoeken ?

Mvg
 
Heb even in de handleiding gekeken (engels), maar als ik het goed begrijp moet ik de kanalen apart muten.
Het werkt zo wel, maar vind dit zo omslachtig, of ik doe iets niet goed.

Ik werkte voorheen met Logic, daar ging dat makkelijker in. ( Is ook denk ik maar net wat je gewent bent )
 
Heb even in de handleiding gekeken (engels), maar als ik het goed begrijp moet ik de kanalen apart muten.
Het werkt zo wel, maar vind dit zo omslachtig, of ik doe iets niet goed.

Ik werkte voorheen met Logic, daar ging dat makkelijker in. ( Is ook denk ik maar net wat je gewent bent )

Dat is idd de enige manier binnen Cubase of je moet MEAP gebruiken, minder omslachtig (niet gratis)

http://forum.cubase.net/phpbb2/viewtopic.php?t=56458&highlight=meap
 
Dank Julie wel voor de reacties

Heb ook even naar dat MEAP gekeken op de website, is wel een manier, maar doe het wel gewoon allemaal apart.

Nogmaals bedankt!
 
linker kolom: exporteren ; selected track
handiger is inderdaad om zoals hierboven beschreven tracks te bounchen/mixdown. ; zet dan alle andere tracks op mute,
 
Ik weet dat er software voor is MEAP genaamd daarmee kan je alle tracks apart exporteren.

En wat wil je ermee? gebruiken in ableton oid?
 
Ik wil alle sporen apart exporteren voor het masteren, omdat dit niet gebeurt met de pc waarop het nummer gemaakt is.
 
misschien bedoel je editten?, maakt ook niet zo uit , taal he..
heb gisteren nog even gedaan: exporteren-> selected track
moet dan wel alles precies op dezelfde plek laten beginnen , want hij schrijft alleen de spoorinhoud weg. da's dan weer een voordeel van mixdown die schrijft het gehele spoor weg. nadeel van mixdown is dat het iets anders klinkt
 
1.met de range toolalle sporen selecteren vanaf de track die het eerst begint tot en met de track die het laatst eindigt.
2. selecteer bounce to disk, nu worden alle tracks even lang gemaakt
3. mixdown selected tracks

dat moet het zijn.
 
Stel nu dat je effecten aan hebt staan die wordt gebruikt voor meerdere sporen ? Of een compressor met side-chain input van een ander spoor ? Of een master-effect ?

Dan krijg je toch problemen als je spoor voor spoor solo gaat opnemen. Maargoed, ik lees dat je verder gaat mixen op een andere pc.

Ik begrijp overigens sowieso niet waarom je dit zou willen, alle leegtes worden mee opgenomen, kost je alleen maar onnodig HD ruimte of je kan weer gaan zitten knippen.

Ik wil alle sporen apart exporteren voor het masteren, omdat dit niet gebeurt met de pc waarop het nummer gemaakt is.
Dan kan je toch ook gewoon de song-file + samples op die andere pc zetten ?
 
Stel nu dat je effecten aan hebt staan die wordt gebruikt voor meerdere sporen ? Of een compressor met side-chain input van een ander spoor ? Of een master-effect ?

Dan krijg je toch problemen als je spoor voor spoor solo gaat opnemen.
volgens mij neemt hij die gewoon mee, zet die ook op slo als je bv dat gitaarspoor op solo zet, handig
 
Ik heb alle track's solo geƫxporteerd, dit maakt voor de effecten en zo niets uit.
Ik heb hem ingesteld , dat als je hem dan solo afspeelt neemt cubase op wat je ook daadwerkelijk hoort.

Alle losse track's worden dan op een andere pc (mac) in Logic geladen en afgemixt / gemasterd.
 
Ik heb me dikwijls afgevraagd waarom dit niet standaard mogelijk is in Cubase. Het exporteren per track is nogal omslachtig; zeker als je heel wat tracks hebt. Gewoon tijdverspilling.

Waarschijnlijk behoort het zo niet te werken, maar van iedere song die ik maak in Cubase, maak ik renders van iedere track. Zowel droog, als met effecten. Ditzelfde doe ik ook voor iedere losse part per track. Ik ben nog nooit in een echte studio geweest, maar ik kan me voorstellen dat het prettig is zulke dingen alvast bij de hand te hebben. Op goed sampleformaat. Van iedere tracksample / partsample bewaar ik uiteraard het origineel, maar ik doe ook alvast iets voorwerk betreft DC Bias, normaliseren, nette 0-crossings, etc. Misschien is het allemaal overbodig (tips anyone?), maar ik gebruik het om zelf mixes mee te oefenen, geluidskarakteristieken te bestuderen en het lijkt me gewoon prettig om het zo allemaal kant en klaar aan te leveren bij de studio. Met documentatie per track. Alles netjes aangeleverd op DVD en/of externe HDD.

Anyway, samen met de gozer met wie ik samen songs maak, hebben we afgelopen week gewoon een aantal volledige dagen zitten exporteren. Richting 100 songs afgelopen 3 jaren. Alles zou zooooooooo ontzettend veel sneller zijn gegaan als we ineens per track konden exporteren naar een gewenst sample formaat.

Niet alleen het automatisch exporteren per track zou erg prettig zijn. Maar ook het automatisch exporteren per part per track.

Er is vast wel zelf iets te ontwikkelen m.b.v. de Cubase SDK, maar dan zul je al heel wat C++ kennis meoten hebben. Voor mij niet zo'n probleem, maar als ik het voor alleen mezelf moet doen loont het zich niet in tijd. Indien er meer gegadigden zijn, die bereid zijn tot betaling van een kleine fee, dan kan ik er nog eens over denken.
 
Back
Top