voor iedereen met een tr 808

Hier een sample van mijn TR. Heb blijkbaar wel storing zitten op mn BD, vooral als ik er accent onder smijt. :frons:

en een foto, waarop hij redelijk zwart lijkt eigenlijk, maar hangt ook wat van licht af, soms ziet hij er bruin uit, soms antraciet, soms zwart. Kheb een chameleon 808 !! :mexico:
 

Attachments

  • 80802.mp3
    863,7 KB · Bekeken: 79
  • tr808.jpg
    tr808.jpg
    156,7 KB · Bekeken: 80
glennV,met hete lucht krijg je die kutsticker eraf hoor

Hahaha, ja heb nog geen tijd gehad. Te druk met freaken om te cleanen zeg maar. Weekend klusje dus. Nu maar hopen dan die sticker geen invoed heeft op de sound. Met die analoge rommel weet je het nooit (808 met identity crisis) 8D
 
PG13,je 808 klinkt prut,ttz ik denk dat de opname zo crap is,alles klinkt overstuurt,en die snare is fuzzy to death...
 
Glenn, als je een vierkwartsmaat progameert met de decay van de bas voluit, loopt die bas dan strak door?

Of gaat de bas gaat "zweven" (boom BOOM boom BOOM BOOM )

Bij sommige 808jes gaat de decay dan raar doen, die van mij ook wel een beetje, als ik hem op driekwart zet heb ik er geen last van. ik heb ook wel erger gehoord, dat de decay af werd gekapt.
 
. ik heb ook wel erger gehoord, dat de decay af werd gekapt.

idd,die van dsil had het..

een maat had een exemplaar met de kenton kit erin die het ook deed,we dachten dat het door de kit was.

imo moet hij strak doorgaan,en zweven als je er meer programeerdt,enfin zo vind ik hem het beste..
 
Glenn, als je een vierkwartsmaat progameert met de decay van de bas voluit, loopt die bas dan strak door?

Of gaat de bas gaat "zweven" (boom BOOM boom BOOM BOOM )

Bij sommige 808jes gaat de decay dan raar doen, die van mij ook wel een beetje, als ik hem op driekwart zet heb ik er geen last van. ik heb ook wel erger gehoord, dat de decay af werd gekapt.

Yep, gaat raar doen .

Is dat nog aan te passen op eoa DIY manier ?
 
Mischien condensators in het bas circuit vervangen, ik heb er geen verstand van maar wel eens zoiets gehoord.

condensators kunnen als ze oud worden stuk gaan of gaan lekken, maar ik denk dat een DIYér hier beter een antwoord op kan geven.
 
Mischien condensators in het bas circuit vervangen, ik heb er geen verstand van maar wel eens zoiets gehoord.

condensators kunnen als ze oud worden stuk gaan of gaan lekken, maar ik denk dat een DIYér hier beter een antwoord op kan geven.

Met mijn beetje electronica kennis klinkt dat niet onlogisch. Voor het verlengen / aanpassen van de decay in mijn TR-606 moest ik ook condensators vervangen , dus die zijn belangrijk voor de lengte van de decay.

Nu even wachten op een echte kenner voor welk component precies we moeten hebben.
 
Met mijn beetje electronica kennis klinkt dat niet onlogisch. Voor het verlengen / aanpassen van de decay in mijn TR-606 moest ik ook condensators vervangen , dus die zijn belangrijk voor de lengte van de decay.

in 808 lukt het niet bij mij in elk geval
 
Neem aan dat jij dus hetzelfde probleem hebt en al een en ander aan condensatoren hebt vervangen ??
Of heb je wat anders geprobeerd ?

1 van 808ts die ik had was met heel korte decay,en heb dat daarin idd geprobeert, ik denk dat je die mod moet toepassen en niet liggen prutsen en proberen..
 
PG13,je 808 klinkt prut,ttz ik denk dat de opname zo crap is,alles klinkt overstuurt,en die snare is fuzzy to death...

mja dat kan goed zijn, alles staat hier namelijk op maximum, zowel level als gain.

Ben dan ook echt een leek op gebied van geluid en opname, en anderzijds hou ik van prut klank. Lekker crappy en vuil :)


Hoe zou ik dit dan moeten opnemen ? Volume en gain halfweg ofzo ?

heb mn eerste poging bijgevoegd, misschien is die beter dan ?
 

Attachments

  • 80801.mp3
    851,8 KB · Bekeken: 78
Laatst gewijzigd:
.., en anderzijds hou ik van prut klank. Lekker crappy en vuil :)
Hoe zou ik dit dan moeten opnemen ? Volume en gain halfweg ofzo ?

Ja natuurlijk ,maar dan heeft het geen zin te posten alst moet dienen ter vergelijking tussen 808ts,wat wel cool is is dat je een trackje post dan die lekker crappy is.

hoe opnemen,wel zorgen dat je mixer en recorder ingang niet overstuurt is,of de mix out van de 808!
 
Ja natuurlijk ,maar dan heeft het geen zin te posten alst moet dienen ter vergelijking tussen 808ts,wat wel cool is is dat je een trackje post dan die lekker crappy is.

hoe opnemen,wel zorgen dat je mixer en recorder ingang niet overstuurt is,of de mix out van de 808!


lol voor crappy songs moet je op mn myspaces of electrobel zijn, alhoewel er nu niet veel soeps staat.


hmm wel, ik heb reeds van in het begin probleem dat mn signaal dat binnenkomt op de PC veel te luid is. Desondaks dat volume van line in en algemene PC volume bijna uitstaat.

Het programma heeft een auto trim en normalize, maar echt deftig lukt het me toch niet.

maar kom, dit zou voor een andere thread moeten zijn eigenlijk :)
 
1 van 808ts die ik had was met heel korte decay,en heb dat daarin idd geprobeert, ik denk dat je die mod moet toepassen en niet liggen prutsen en proberen..


Denk dat je me verkeerd hebt begrepen. Mijn decay is super lang alleen heb ik blijkbaar (wist ik niet ) een probleem(pje) van zwvende en afkappende decays als ze elkaar overlappen.
Er werd gesuggereerd en dat klonk logisch , dat er wel eens een componentje op het punt van falen zou kunnen staan danwel al kapot is. Vandaar mijn vraag/opmerking.

Dus geen mod nodig alleen als die bestaat mogelijk een hint naar een fix.
 
Denk dat je me verkeerd hebt begrepen. Mijn decay is super lang alleen heb ik blijkbaar (wist ik niet ) een probleem(pje) van zwvende en afkappende decays als ze elkaar overlappen.
Er werd gesuggereerd en dat klonk logisch , dat er wel eens een componentje op het punt van falen zou kunnen staan danwel al kapot is. Vandaar mijn vraag/opmerking.

Dus geen mod nodig alleen als die bestaat mogelijk een hint naar een fix.

Als je bij een vol openstaande decay een bassdrum hebt die gaat zweven en afkappen, dan heb je een normaal werkende 808 met een lange decay. Als de bassdrum niet gaat zweven, dan heb je een 808 met een korte decay. Van al de 808's die ik ben tegengekomen, hadden de meeste een lange decay. Er is in dat geval dus niets mis met je 808. Als je de decay toch te lang of te kort vindt, dan kan ik 'm eventueel wel modden. De meeste mensen willen van een korte decay naar de overlappende lange decay, maar andersom kan natuurlijk ook.

We hebben de Europese vs. Amerikaanse 808 thread gehad, daarna de oranje vs. gele Start/Stop knop thread en nu dus de bruine vs. zwarte 808... De 808 begint aan hype nr. 3! :mega:
 
re

re

maar als je een continue decay mod gaat doen , is het dan ook nog zo? anders liever andersom, als die in een 4 kwarts maat maar lekker doorloopt, met een continue decay.
 
Ik vind het vaker vervelend dan lekker klinken, als de 808 kick zichzelf gaat stapelen,

als je het subtiel doet is het lekker, maar een roll is mij toch een beetje te gek met de decay op 10.
 
Ik vind het vaker vervelend dan lekker klinken, als de 808 kick zichzelf gaat stapelen,

als je het subtiel doet is het lekker, maar een roll is mij toch een beetje te gek met de decay op 10.

Deze overlappende zwevende kicks hoor je het vaakst in de eerste Electro-Hip-Hop plaaten van begin 80 :bruine 808

bij latere electro hoor je eerder de zwarte 808
 
Back
Top