PC specificatie thread + geluidskaarten deel II

Re: Re: Performance verbeteren

Re: Re: Performance verbeteren

Origineel geplaatst door resonance
een dikkere geluidskaart zal weinig uitmaken tenzij je er 1 neemt met dsp chip(s) en je ipv normale vst plugins overstapt op plugins die de dsp gebruiken van de geluidskaart dit scheelt weer in cpu belasting.. op t moment is P4 in ieder geval alweer erg verouderd en heb je voor weinig geld al stukken beter.. overstappen op quad is nou niet persee noodzakelijk wil je er niet al teveel geld aan uitgeven (aangezien je ook een nieuwe moederboard en geheugen etc. nodig gaat hebben wil je van je p4 af) .. core2duo is ook prima en minimaal 2 gig geheugen is geen overbodige luxe ..

als je verder veel met vst werkt en je heb problemen met dat je pc t niet trekt zou je ook eens de freeze funktie kunnen gebruiken (in cubase in ieder geval aanwezig) .. als je 1 synth freezed kan dat alweer een wereld van verschil zijn in performance.. maar goed, dat is weer een ander verhaal..

Dank voor je antwoord!
 
Origineel geplaatst door manipulator
je komt uit eindhoven,

ga eens kijken bij i4-muzique en kijk een naar hun eye-4 systeem,


aan de naam kan het niet liggen ;)

Ik heb de specificaties van het eye-4 systeem genomen en ben rond gaan kijken waar ik voor minder geld meer systeem kan krijgen... en dat is me vrij aardig gelukt ;)
 
Het is ook niet moeilijk om een configuratie af te kijken of zelf te bedenken (zoeken).
Maar in het laatste geval zal je altijd maar moeten afwachten of het naar behoren werkt itt een getest systeem waaraan een garantie van goede werking aan zit verbonden. En daar betaal je dan ook voor. En is het zakelijk gezien botweg de beste manier om zo'n systeem te kiezen mede omdat je die kosten toch door je onderneming gemaakt worden (en dus kan doorberekenen).
De gemiddelde internet dozenschuiver zal het echt aan z'n reet roesten of jij tikjes met je UAD kaart krijgt. Maar de goedkoopste is die dus wel.
 
Windows XP 64-bits

Windows XP 64-bits

Ik wil 64-bits XP installeren. Heeft iemand hier ervaring mee of is er iets bekend over ?

Dit moet er mee werken:

Cubase SX3.11
Virus TI + VirusControl VSTi
M-Audio Delta 66 Omni I/O
M-Audio midisport 2x4

Ik denk niet dat ik met de hardware problmen ga hebben, meer met Cubase ofzo :confused:



mijn dank is groot
 
Ik zou zeggen wacht nog maar even.
Of je kan het testen met een oude(re) harde schijf die je nog over hebt of zo.
Of je moet terug kunnen gaan door een backup terug te zetten.
 
Origineel geplaatst door fuse
Het is ook niet moeilijk om een configuratie af te kijken of zelf te bedenken (zoeken).
Maar in het laatste geval zal je altijd maar moeten afwachten of het naar behoren werkt itt een getest systeem waaraan een garantie van goede werking aan zit verbonden. En daar betaal je dan ook voor. En is het zakelijk gezien botweg de beste manier om zo'n systeem te kiezen mede omdat je die kosten toch door je onderneming gemaakt worden (en dus kan doorberekenen).
De gemiddelde internet dozenschuiver zal het echt aan z'n reet roesten of jij tikjes met je UAD kaart krijgt. Maar de goedkoopste is die dus wel.

inderdaad moet ik toegeven dat de installatie van het systeem door Eye-4 wel beter zal zijn.... maar met een btje kennis en helpdesks op de achterhand moet dat wel te fixen zijn.
 
Ik overweeg deze laptop aan te schaffen bij een mobiele telekfooon abo, om in renoise mee te werken :

Acer Travelmate 5310
Specificaties:
meer specs :

Windows® XP Professional,
Intel® Celeron® M processor 520 (1.6GHz),
15.4TFT WXGA, 512MB DDR II RAM (1x5 12), 8
0GB HDD (5400rpm),
Super Mutli DVD-RW Double Layer, 6-cell LiIon,
56K modem, Wired & Wireless Lan 802.11b/g,
Mobile Intel® Graphics Media Accelerator 950 shared,
5-in-1 card reader,
no IEEE-1394,
no S-video,
no FIR

http://www.acer.nl/acereuro/page4.d...3=-1&ctx4=Nederland&crc=851949257#inu57_44037

Iemand een idee of het een beetje lekker sequenced als ik er een externe audio kaart bij koop?
Thanks voor alle info!
 
Laatst gewijzigd:
Laptop specs lijken mij aan de krappe kant.
Celeron is wat betreft cache erg beperkt, wat zich al snel vertaalt in beperktere rekenkracht per kloktik.
Werkgeheugen(512mb) is krap. Vaak is er in goedkope(re) laptops sprake van shared geheugen. Waarbij het centrale werkgeheugen ook de grafische chip voorziet van werkgeheugen(512 minus 64 mb?). Hoe minder mb's werkgeheugen in laptop aanwezig hoe minder Vst(i)'s je naast je sequencersoftware kunt draaien zonder problemen te krijgen met buffers en latencie.

Mijn advies is eerder te gaan voor een systeem dat de taken fatsoenlijk verdeeld. Hiermee bedoel ik dat je zoveel als mogelijk moet werken met hardware dat volledig op ZIJN taak is afgestemd.
Apparte geluidskaart en graf. kaart met eigen geheugen, bij voorkeur dualcore processor, voldoende werkgeheugen (>1 gb!!) voldoende hardeschijfruimte (bij voorkeur op 7200RPM).

Met laptops zou ik gaan voor een redelijke laptop van rond de 1000 tot 1100 euro (vaak ook meer geheugen, schijfruimte en betere (lees dualcore) processor). Koop hier dan een goede fireWire geluidskaart bij. Goede opties zijn in deze en voorgaande PCspecdraadjes al langs gekomen;)

Succes.
 
Graag gedaan!

ff off topic:

Check bij een nieuw telefoonabonnement ook ff de simonly deals als je nog een goed gsmmetje hebt. scheelt klauwen met geld.

2jaar=24mnd maal 25 euri voor ongeveer 200min oid is dus 600 pleuro.
24 mnd maal 9 euri(200 min) Simonly is 216 pleuro.

600-216= 384 euro dat ik in theorie aan een los gekocht toestel mag besteden.

Ik ga dus ergens de komende twee jaar nog een keer shoppen voor een leuk toestel van rond de 200 euro en ben lachende derde!

Point is: Met een duur abonnement subsidieer je óf je nieuwe "gratis" toestel, óf een accesoire(zoals laptop, navi) en/of je operator...

Maar da's mijn bescheiden off topic mening

PS je mag 't geld wat je uitspaard natuurlijk ook aanwenden voor nieuwe (soft)synths
8~
 
Wat heb jij?

Wat heb jij?

Hey,

ik wil een nieuw systeempje aan gaan schaffen, maar ik kan nergens op internet echt vinden hoeveel vst's je nou kan draaien met wat voor processor.. nu is daar waarschijnlijk niet zoveel zinnigs over te zeggen omdat vst's nogal verschillen :-)


Dus mijn vraag:

- Wat voor pc heb jij?
- Processor
- Geheugen (#mb + Mhz)

Met welke vst's en audioprog effecten kom jij tegen de 80% cpu aan?
- Naam VST + aantal
 
Kan je niet beter vragen wat je goed wilt kunnen draaien, en wat voor nieuwe hardware daarbij zou passen? Er zit namelijk nog wel een verschil in libraries. Als je een leuke core 2 duo neemt en 4 GB Dual channel RAM ben je al een heel eind. 10.000 RPM hdd scheelt ook alweer, net als een 64 bit's OS en uiteraard goede interface. videokaart is sowieso niet belangrijk, dus daar kan je lekker op besparen.

Hoeveel cash heb je te besteden.
 
Ik heb heel weinig te besteden, echt maximaal 600 euro... Ik ben al aardig los gegaan op controllers, interface en monitors vandaar..

Ik heb een leuk systeem samen weten te stellen binnen m'n budget met:
- core 2 duo 2,66 ghz (1066 of 1333 Mhz fsb ofzo ben een beetje in de war, maar daar draait het geheugen ook op geloof ik)
- 2 gb Kingston Ecc geheugen (op diezelfde snelheid dus)
- 74gb raptor 10000 rpm
- Kast met 350W voeding
- Moederbordje zonder poespas van MSI
- Simpele videokaart
- DVD speler/brander

Ik werk in Ableton Live. Het is de bedoeling dat ik aardig gebruik maak van
- m'n ReFX Nexus (3 of 4x toch zeker + arpeggiator + effecten, filters)
- m'n N-I Battery 2 (2 keer toch ook liefst, met effecten van Ableton)
- 'een' Spectrasonics Trilogy (en alle knoppen ;) )
en misschien nog een andere vst..

Ik heb o.a. net een Keystation Pro gekocht en wil graag de boel live een beetje mixen met al die knoppen :)
 
Ok, je gaat voor een snelle hdd, dat is in ieder geval al goed. Maar samples nemen wel veel ruimte in. Opzich kan je met een normale 7200 toeren per minuut (rpm) ook wel uit de voeten hoor, en dan kan je meteen 500 GB nemen. Qua prijs en GB zou ik misschien toch eerder voor dat gaan. Voor 100 euro heb je dat al.

Gebruik gewoon zoveel mogelijk dingen van je oude systeem. Een dvd brander, een kast en voeding heb je waarschijnlijk al. Als het ATX is, en de PSU 350 watt zou ik gewoon houden als ik jou was.

2 GB geheugen is het minimum. Neem gewoon een redelijke snelheid dual channel geheugen (een kitje van 2x1GB dus) op een snelheid van zo'n 800Mhz, (6400) dat zal met de meeste vst's qua capiciteit wel werken. Meer is natuurlijk altijd beter. Effecten trekken best veel geheugen, Dus 4GB is het overwegen waard.

Mobo zou ik als ik jou was het P35 chipset nemen, neem in ieder geval geen VIA, want dat werkt erg vervelend als je Firewire wilt. Er zijn hier mensen die dat kunnen beamen

als Proc zou ik gewoon een 1333MHz nemen, zoals een 6850, die zijn momenteel zo'n 160 euro. Processor cooler is dan bijgeleverd, boxed, dus dat geld scheelt weer geld, ze zijn alleen wat luidruchtig, dit valt wel te compenseren door een passief gekoelde videokaart te nemen. Die fans maken namelijk altijd het meeste lawaai van alle onderdelen.

Op de videokaart daar kan je dus op bezuinigen, voor 50 euro heb je al een basis kaart. (passief gekoeld, scheelt herrie) Maar dan kan je uiteraard niet mee gamen. voor een Audio systeem is het prima, zolang het maar 2x DVI heeft

Voor 600 euro kan je wel klaar zijn, dan heb je weer een rap systeem.
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door CgJoe
.

Op de videokaart daar kan je dus op bezuinigen, voor 50 euro heb je al een basis kaart. (passief gekoeld, scheelt herrie) Maar dan kan je uiteraard niet mee gamen. voor een Audio systeem is het prima, zolang het maar 2x DVI heeft

.

je moet wel de hoeveelheid ram ervan in de gaten houden probeer voor 256mb te gaan , minder als 128 zeker niet.
64 mb is te weinig .
 
Uiteraard. Ga voor 256, maar vooralsnog is de snelheid van de gpu en het geheugen van de videokaart belangrijker dan de capaciteit geheugen
 
Nog even over die GPU (Graka, of grafische kaart).
Als je fancy schmanzy VST's hebt zoals die van Arturia dan heb je wel wat aan een passieve middenklasser omdat die sjakies perse DirectX9 grafische effecten gebruiken.

En als je vista en die grafische meuk aan de gang wilt is een betere DX10 kaart ook wel aan te raden omdat je systeem dan sneller en dus prettiger werkt.
 
Vista :D Dat is echt een scheldwoord :D Zijn er hier mensen die dat serieus gebruiken voor hun audio workstation?

XP pro 64 bit :{ (want een beetje pc heeft wel 4GB ram)
 
Hoe je het ook wend of keert over een paar jaar zal je aan de Vista moeten als je de nieuwste software wilt blijven draaien. Maar goed, dan heb je ook meer dan 10 jaar XP kunnen gebruiken.

En wat dat betreft valt het wel mee want als je Apple gaat bekijken komen die elk jaar (2 jaar) wel met een (betaalde) OS upgrade wat je nodig hebt wil je nieuwe updates van je favo software gebruiken.
 
Back
Top