Cubase asio reset

Frenkel

paars paard
Lid sinds
26 april 2004
Berichten
1.032
Locatie
Thuis
Ik heb sinds kort wat gear van me aangesloten als external instruments en effects in Cubase 4..
Alles staat in principe ingesteld zoals het moet, en werkt ook als zodanig.. Alleen blijf ik 1 probleem behouden die me mateloos begint te irriteren.

Het probleem is als volgt; Wanneer ik een kanaal aanmaak met daarop een external instrument of een external effect, dan valt mijn totaalgeluid uit, en krijg ik dit pas weer terug als ik naar 'device setup' ga, en daar de in en outputs reset..
Ook wanneer ik een nieuwe output bus maak in cubase, om een signaal naar buiten te routen, dan valt mijn geluid totaal weg, en krijg ik het pas terug nadat ik weer ga resetten. Soms als ik de asio uitgangen bij de bussen verwissel, dan wil het geluid ook nog wel eens terug komen, maar vaak is dat dan ook maar aan 1 kant .. Frustrerend en erg vreemd dus, vooral aangezien het na het resetten wel gewoon werkt. Het lijkt wel of cubase op de een of andere manier niet helemaal lekker contact maakt met de asio van mijn geluidskaart.

Ik werk zelf met een Creamware Pulsar II. Nu weet ik dat er in het verleden met Cubase 4 en Creamware wat probleempjes waren, maar die zijn voor zover ik weet inmiddels opgelost. Creamware heeft ook een patch uitgebracht voor de fouten die de vorige versies van Cubase opleverde (samplerate problemen). Deze patch heb ik uiteraard ook geinstalleerd, maar dit wil ook niet werken. Ik heb de geluidskaart inmiddels al een aantal keer opnieuw geinstalleerd, ook dit wil niet helpen.

Uiteraard de handleiding van cubase en creamware geraadpleegd, geen oplossingen. Ik heb de steinberg support geprobeerd, maar na flink wat mailtjes ook vanuit daar geen oplossing.. Creamware forum helaas ook amper tot geen reacties..

Is er iemand die dit probleem herkent? Of zijn er hier mensen die ook met een creamware kaart en Cubase 4.5 werken, waarbij het wel goed werkt??

Alle tips en/of aanwijzingen zijn welkom, want ik vind het werken met external instruments en fx op zich een erg fijne bijkomstigheid, maar niet als ik continu aan het resetten blijf..
 
Ik schop deze ff omhoog. Sinds de installatie van C7.5 heb ik in C5 exact hetzelfde probleem. Alleen bij mij helpt resetten van de asio drivers niet. Als ik n external fx aan maak, valt al het geluid weg, en loopt t in de soep. Als ik t open met C5/6/7.5 nog steeds geen geluid. Ellende dus.

Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Voor de installatie van C7.5 en vlekkenloos draaiend systeem gehad altijd.
 
Back
Top