[JohnnyBusca] A-100 + SH-101 + TR-606

JohnnyBusca

rocket scientist
Lid sinds
4 juli 2001
Berichten
10.414
Locatie
Eindhoven - Strijp!
Ik ben afgelopen vrijdag dronken gevallen met de fiets en heb dus mijn schouder geblesseerd, dus ik ben vanmiddag thuis gebleven en eens eventjes flink aan mijn modular gaan hangen...

http://www.tonyblack.org/mp3/johnnybusca/a100sh101tr606.mp3

Het is dus een Doepfer A-100 met als belangrijkste dingen de A-155 sequencer die getriggerd wordt door de LT van de 606 en de sequencer wordt gereset door de HT. Verder stuur ik de output van de sequencer naar de cv-in van de SH-101. Deze wordt getriggered door de HOLD functie en evenjes kort een vinger van Johnny.
De patch is eigenlijk vrij eenvoudig op de doepfer. Twee A-110s VCO. Eentje via een Waveshapper, die aangestuurd wordt via de ADSR die ook voor de VCA gebruikt word. De andere VCO (met langzame PWM) gaat naar een audio divider. Beide signalen gaan via een mixertje het WASP filtertje in. Na dit filtertje zit de exp VCA die door de ADSR aangestuurd wordt. Dit alles gaat mijn mackie vlz 1402 in samen met een behringer virtualizer en mijn gare laptop in.

Op mijn TR-606 heb ik drie patterns gemaakt. Eigenlijk kun je daar dus al variaties (al is het klein) in je sequences maken. Een pattern trigger de LT alle 16de de sequencer en de HT elke 8 steps. Bij andere patterns ligt dit anders. ;)

Door de initial gain van de VCA op de doepfer open te trekken bereik je het effect dat noten die je niet gate met je sequencer toch door komen. Als je die dan hoog pitched dan is dat leuk om erbij te draaien. Vind ik dan...

Op het einde hoor je alleen de doepfer helemaal flippen. WASP filter is zoooooo lekker. Vooral in combinatie met een snelle LFO op de PWM van de VCO... Gitaren feedbacken? Modulars!!!!!!!

Nogmaals het is niets, en je moet iets.

Binnenkort gaan we weer stappende TonyBlack dingen maken.
 
Toen ik de titel las, dacht ik dat je die spullen ging verkopen!:o:

Lekker hoor....alles met elkaar verbinden.8~
 
En wat vond je arbo arts van je muziek ? Of is die nog niet geweest
 
Origineel geplaatst door marcuuu
En wat vond je arbo arts van je muziek ? Of is die nog niet geweest
Nope... Waarschijnlijk stond ie voor de deur toen ie het einde van dat mp3tje hoorde.. en is ie weer omgedraaid.

En de mix, tja.... Via mijn laptop en dan een koptelefoontje.. Mijn stereotoren staat nog steeds in venlo, sinds de synthmeeting.. :engel:
 
Als je langer thuis zit en je kunt hem verwachten zou ik er wel rekening mee houden, nou ik zou zeggen beterschap en doe rusig aan en boven alles slaap lekker uit :):biertje:
 
de drums mogen misschien iets harder zoals eerder gemeld
verder echt goeie sounds!
:halleluja
 
sjeetje zeg, het 606 geluid lijkt sprekend op een 808. Al had je het niet vermeld had ik 808 gegokt.
Het wordt tijd dat ik m'n 606 eens ga fixen, dat ding ligt al bijna 2 jaar uit elkaar.
Of heb je de 606 soms gemod. Ik kan me niet herinneren dat de snare ook zo snappy was als de 808.
 
Origineel geplaatst door sander
sjeetje zeg, het 606 geluid lijkt sprekend op een 808. Al had je het niet vermeld had ik 808 gegokt.
Het wordt tijd dat ik m'n 606 eens ga fixen, dat ding ligt al bijna 2 jaar uit elkaar.
Of heb je de 606 soms gemod. Ik kan me niet herinneren dat de snare ook zo snappy was als de 808.
Dit is een gewone 606. Ik heb ook een gemodde, maar die ligt ook nog in venlo. Die is helemaal vet!

Iedereen met een modular zou een 606 moeten hebben. Hij treggert zo lekker... En dan dat accent...
 
Hijs lekker, idd de drums mogen harder in de mix,
misschien wat compressie?
Enne wat meer (dronken) vallen...stimuleert de geest!:D

:biertje: :biertje: :biertje: :biertje:
 
Sjon, zou je ´m ook kunnen plaatsen met de extensie .exe ofzo? Dan rename ik ´m zelf wel naar mp3... die worden nl. geblocked door onze fijne proxy.

Dank !
 
Origineel geplaatst door krz
Sjon, zou je ´m ook kunnen plaatsen met de extensie .exe ofzo? Dan rename ik ´m zelf wel naar mp3... die worden nl. geblocked door onze fijne proxy.

Dank !
Vanavond, ik kan hier zelf ook niet bij http://www.tonyblack.org... Die is geblocked door Philips Medical Systems. Ik las het forum een tijdje via tonyblack.org en toen hebben ze het geblocked. Damn!

Vanavond zal ik hem hernoemen, maar heel erg de moeite waard is het niet..
 
Die turbo 606 had ik graag ooit nog eens willen horen als je hem ooit weg doe dan ben ik erg geinterseerd btw jij hebt toch die magnus electronic organ :) op mp.nl staat er een zonder poten voor 35 Euro en hb is 15 Euro op foto ziet hij er als nieuw uit staat ook bij dat hij uit 1955 komt ;)
 
Origineel geplaatst door marcuuu
Die turbo 606 had ik graag ooit nog eens willen horen als je hem ooit weg doe dan ben ik erg geinterseerd btw jij hebt toch die magnus electronic organ :) op mp.nl staat er een zonder poten voor 35 Euro en hb is 15 Euro op foto ziet hij er als nieuw uit staat ook bij dat hij uit 1955 komt ;)
Jip dat is ie! Ik gebruik hem nog bijna dagelijks! Lekker om daar the Godfather op te spelen...
Die mineur accoorden zijn zooooo zwaar.
 
Back
Top