Pakketverzend bedrijven en hun diensten

Het is Musicstore die geluk heeft dat het er nog stond. Gedoe voor @Zoidsity als dat niet het geval was, en dat heb je liever niet, maar Musicstore was de verantwoordelijke om het op te lossen als het wel fout was gegaan. En om het verder uit te vechten met UPS, daar is @Zoidsity geen partij in.
Het gedoe wat je eraan hebt als ze moeilijk doen zit je ook niet op te wachten.
 
Het gedoe wat je eraan hebt als ze moeilijk doen zit je ook niet op te wachten.

Ja. Tijd voor een instantie, EU-breed, waar je gemakkelijk als consument terecht kan en die namens jou een bedrijf bij de ballen pakt als ze niet mee willen werken. Met de bevoegdheid om snel forse boetes uit te delen, tijdelijke en zelfs permanente sluiting van het bedrijf op te leggen, etc. Aanpakken die hap. :smeris:
 
Ja. Tijd voor een instantie, EU-breed, waar je gemakkelijk als consument terecht kan en die namens jou een bedrijf bij de ballen pakt als ze niet mee willen werken. Met de bevoegdheid om snel forse boetes uit te delen, tijdelijke en zelfs permanente sluiting van het bedrijf op te leggen, etc. Aanpakken die hap. :smeris:
Er is wel een organisatie die gratis juridische ondersteuning biedt bij grensoverschrijdende geschillen zolang het wel om een bedrijf in een eu lidstaat (+ nog paar landen) gaat. Www.eccNederland.nl
 
Ok, het gaat nog even door..
Kreeg net een mailtje van ‘noreply@musicstore’ :

Delay in the delivery of your parcel
“Hello xxxxxx

We regretfully inform you that your parcel xxxxxx has been delayed due to an unexpected reasons from our logistics partner, but we are doing everything we can to ensure you experience no further complications.

The parcel has been already handed over by us to the UPS on 15.09.25 but it will be arriving a little later than expected.
Of course, something like this shouldn't happen and we are already in close contact with our transport service provider to check this case.

You can track the status of your delivery anytime using this updated link:
xxxxxx

Once again, we apologize for any inconvenience this has caused.

We appreciate you and your patience as we work on getting your package further transported ASAP!

With kind regards

Music Store Team”

Apart.. ik heb het pakket gewoon al. A ja, ik laat ze wel ff zweten. 😁
 
Zonder handtekening die ze kunnen laten zien, heb je het nooit ontvangen, just sayin'
Maar ja, die zet de chauffeur gewoon wel even voor je hoor, no worries.
Dus dan is het op papier afgeleverd en heb je nog steeds niets.

Leuk he zon maatschappij waar iedereen verantwoording kan ontlopen.
 
Ok, het gaat nog even door..
Kreeg net een mailtje van ‘noreply@musicstore’ :

Delay in the delivery of your parcel
“Hello xxxxxx

We regretfully inform you that your parcel xxxxxx has been delayed due to an unexpected reasons from our logistics partner, but we are doing everything we can to ensure you experience no further complications.

The parcel has been already handed over by us to the UPS on 15.09.25 but it will be arriving a little later than expected.
Of course, something like this shouldn't happen and we are already in close contact with our transport service provider to check this case.

You can track the status of your delivery anytime using this updated link:
xxxxxx

Once again, we apologize for any inconvenience this has caused.

We appreciate you and your patience as we work on getting your package further transported ASAP!

With kind regards

Music Store Team”


Apart.. ik heb het pakket gewoon al. A ja, ik laat ze wel ff zweten. 😁
Die mail kreeg ik onlangs ook nadat het pakket al bezorgd was. Denk een glitch in hun systeem waar ze niet heel hard van zweten.
 
zo had ik een paar jaar terug maar zo een behringer deepmind 12 in de tuin staan ook van music store.
vorige week van music store een doepfer blind plate besteld, plate was wel erg blind want het zakje was op 2 schroefjes na leeg.
na een boos mailtje was ik maar zo een dag geblokt op hun website. ze sturen het nu na (zeggen ze).
 
ook fijn dat er kij groot een gitaar en music store op de doos staat zodat mensen weten dat er iets duurs in zit waarschijnlijk
Ik begrijp niet dat bedrijven zo duidelijk om hun omdozen vermelden wat er in zit.
Moest laatst wat terugsturen naar Music Store in hun orginele omdoos. Toch maar even pakpapier omheen gedaan.

ALs er iets tijdens verzending verdwijnt, is de verzender verantwoordelijk voor de opsporing. Als het pakketbedrijf dan niet thuis geeft, rest alleen de standaardvergoeding (die afhankelijk van het pakketbedrijf standaard veel te laag is) of evt verzekerde waarde.

Maar wat als in het geval van @Zoidsity het pakket voor de deur was gejat en het pakketbedrijf zegt: spul is afgeleverd op het juiste adres, wat daarna gebeurt is de verantwoordelijkheid van de ontvanger, sta je wss met lege handen.
 
….
Maar niet onbelangrijk, @Zoidsity wat zat er in de doos?
😄 die vraag heeft nóg lang geduurd..!

Gelukkig niet al te duur spul: Klark Teknik compressortje en een berg patchkabels.
 
76-KT inderdaad; lekker hoor, met extremere settings 😬
 
Deze week een Emu Orbit verstuurd via DHL en bij aankomst is de frontplaat verbogen en zijn een aantal knoppen eraf.
De Emu had ik heel goed verpakt, daar kan het niet aan liggen. De doos was op 1 klein scheurtje nog heel.
Het pakket is onverzekerd verzonden.
DHL verwijst nu naar Marktplaats en die hebben bij de koper aangegeven dat ze niks kunnen doen.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? En eventual tips hoe nu verder?
 
Deze week een Emu Orbit verstuurd via DHL en bij aankomst is de frontplaat verbogen en zijn een aantal knoppen eraf.
De Emu had ik heel goed verpakt, daar kan het niet aan liggen. De doos was op 1 klein scheurtje nog heel.
Het pakket is onverzekerd verzonden.
DHL verwijst nu naar Marktplaats en die hebben bij de koper aangegeven dat ze niks kunnen doen.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? En eventual tips hoe nu verder?
Vervelend maar de koper had verzekering moeten bijbetalen.
 
Ik heb slechte ervaring met postnl en niet verzekerd. Laatst had ik een klein pakket, de heflt van het max gewicht en 1 kant was 5mm te hoog andere 2 kanten ruim onder de max maat. Moest bij betalen..
Dus tjsa.. tis een verdien model
 
Laatst gewijzigd:
Deze week een Emu Orbit verstuurd via DHL en bij aankomst is de frontplaat verbogen en zijn een aantal knoppen eraf.
De Emu had ik heel goed verpakt, daar kan het niet aan liggen. De doos was op 1 klein scheurtje nog heel.
Het pakket is onverzekerd verzonden.
DHL verwijst nu naar Marktplaats en die hebben bij de koper aangegeven dat ze niks kunnen doen.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? En eventual tips hoe nu verder?
Als hoekje krom is dan kun je doek er omheen doen en in de bankschroef klemmen en rechtmaken.
 
Deze week een Emu Orbit verstuurd via DHL en bij aankomst is de frontplaat verbogen en zijn een aantal knoppen eraf.
De Emu had ik heel goed verpakt, daar kan het niet aan liggen. De doos was op 1 klein scheurtje nog heel.
Het pakket is onverzekerd verzonden.
DHL verwijst nu naar Marktplaats en die hebben bij de koper aangegeven dat ze niks kunnen doen.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? En eventual tips hoe nu verder?
Het klinkt wel vreemd dat het goed is verpakt maar er toch best wat schade is aan het apparaat maar de doos heeft weinig schade. Maar het is onverzekerd verstuurd dus je kunt niets tegen dhl. Vervoerders sluiten aansprakelijkheid vrijwel altijd uit en dit is in die situatie toegestaan. Er zijn opties om het verzekerd te versturen.
 
Eén hoekje is krom maar de hele frontplaat is naar voren gebogen in het midden.
Alsof hij tussen een bankschroef heeft gezeten. Waarschijnlijk hard op de zijkant gestuiterd.
 

Attachments

  • 2.jpg
    2.jpg
    140,9 KB · Bekeken: 31
Back
Top