~ [- Je laatste ontdekking -] ~

Ik had al wat tracks van ze maar nu heb ik ze afgelopen zaterdag gehoord op Awakefest....

Agoria & Oxia!

te vet!
 
Male Or Female / MorF, project van Daniel B en Patrick Codenys [en nog een gast]

Maargoed ik ben dan ook zwaar Front 242 fan
 
Textures is idd erg dik, met name hun drummer is echt gruwelijk goed.
 
Gister live gezien op Freefunk festival:

Nôze


:D Lache muziek van een paar Franse gasten!!
 
Punish yourself
Roisin Murphy (Moloko vind ik al een tijdje goed, maar haar soloplaten heb ik pas ontdekt)
Combichrist

Maar Placebo blijft ook errug goed!!!! (al jaren)
 
Kwam per toeval "a group called smith" tegen met het nummer "I just wanna make love to you" uiteraard door velen gedaan,
deze versie vinnik ook wel ok.:okdan:

En wat andere rockmuziek:

Kati Kovacs - Sehnsucht
Bayete - Let it take your mind
Berlin Express - leben um ein mensch zu sein
Hot CHocolate - Brother louie (kende ik al uit mn jeugd en van Juli juli juli ju-lay!)
Rattles - Geraldine
 
Niet direct synthmuziek, maar wel erg goede new wave (denk The National, Interpol, Editors, Cinematics - maar dan de wat rustigere kant) uit Nederland, met toch ook wat toetsen:

Silence Is Sexy

Ik kwam ze pas tegen op de 3voor12-Luisterpaal vanwege hun nieuwe album, This ain't Hollywood, dat direct al gratis downloadbaar is van hun website (op 192kbit; inclusief boekje zelfs!). Check vooral tracks als Spiders, 1984 (domme titel eigenlijk, aangezien het niets met het boek te maken heeft/lijkt te hebben...) en de titeltrack. Erg goed! :okdan:
 
Dé ontdekking voor dit jaar voor mij is: Pineapple Thief. :halleluja
 
Een ontdekmaandje dan maar: ik heb gisteren Maïsman gezien, en dat was echt cool! De muziek is een goed uitgevoerde crossover van metal/funk/rock (met variaties), maar daar komt de show nog bij. Maïsman is namelijk 'le plus grand des super-héros', opgeleid door de oude wijsgeer Sojaman op uittrekt om méchant man (gemene man) en zijn handlangers (Pinocchio, Jean-François le rat musqué, enz.) te verslaan. Dat wordt uitgebeeld on stage, met beelden erbij, alle leden verkleed (een soort grappige Slipknot 8o) ), en af en toe folky (!) interludes waarin het verhaal wordt verteld. Dat haalt wel een beetje de vaart uit de show, maar houdt het ook afwisselend. En het is gewoon vette muziek.

Nou ja, niet direct synth-gerelateerd en weinig kans dat ze ooit in Nederland zullen touren of verkopen (alles in het Frans), maar toch: Maïsman! (maïspace, cd)
 
Laatst gewijzigd:

Vergelijkbare discussies

Back
Top